fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית מוצקין: זינוק של 77 אחוז בהתחלות בנייה תוך שנה

העלייה בביקושים לדירות ביישובי הפריפריה ייצרו בשנים האחרונות שכונות חדשות ביישובים בהם עד לא מזמן לא היה כמעט היצע של דירות. אחת הדוגמאות לכך היא קרית מוצקין, בה על פי נתוני הלמ"ס, הוחל בשנת 2013 בבניית 509 דירות חדשות, לעומת 286 דירות בלבד בשנת 2012. בקרוב כנס השקעות לנדל"ן בקריות
פרויקט HI בקרית מוצקין (צילום: ארט קריאייטיב)
פרויקט HI בקרית מוצקין (צילום: ארט קריאייטיב)
פרויקט HI בקרית מוצקין (צילום: ארט קריאייטיב)
פרויקט HI בקרית מוצקין (צילום: ארט קריאייטיב)

עיקר הבנייה בקרית מוצקין מרוכזת בשכונת משכנות האומנים, שנקראה בעבר מתחם כורדני על שם הבסיס הצבאי שהיה במקום עד תחילת שנות ה-2000. המתחם משתרע על פני שטח של 833 דונם ועל פי התכנון, בשנים הקרובות יוקמו בשכונה 3,500 יחידות דיור, שטחי מסחר ומרכז תחבורתי. יפה סדן, סמנכ"לית השיווק בחברת יוסי אברהמי, ציינה כי "מדובר בעתודת הקרקע האחרונה בקריית מוצקין, הכוללת צמודי קרקע, בנייה מדורגת ומגדלים וכיום מוקמות עליה מאות דירות חדשות".

עם העלייה בביקושים לדירות חדשות, גדל גם פלח רוכשי הדירות המעוניינים בפרויקטים יוקרתיים יותר. הפרויקט יוקרתי ביותר בשכונה הוא פרויקט HI של החברות יוסי אברהמי ואלמוגים החזקות הכולל בניין בן 24 קומות ו-94 דירות בנות 5 ו-6 חדרים ופנטהאוזים. מחירה דירת 5 חדרים כיום הוא כ-1.65 מיליון שקל בממוצע.

גולת הכותרת של הפרויקט הוא הטרקלין המשתרע על פני כ-120מ"ר בקומה ה-24 והאחרונה של הפרויקט. על פי התכנון, לכל רוחב חזית הלאונג' יהיו קירות מסך שיאפשרו לאורחי המתחם נוף פנורמי מדהים לעבר הים ורכס הכרמל, ומעל הטרקלין יוקם מצפור שיצויד בטלסקופ וישקיף על כל אזור הצפון והכרמל. הלאונג' שיעוצב על ידי האדריכל התל אביבי אורי עשת יאובזר ברצפת פרקט וריהוט מפנק לרווחת הדיירים. "אנחנו מאוד מאמינים בפוטנציאל שיש למתחם הזה", הוסיפה סדן. "מדובר באזור חדש בקריה המבוקשת ביותר בצפון ובצמוד לשכונה ותיקה בה קיימים כבר כל השירותים הקהילתיים. היתרונות הללו מושכים אוכלוסייה חזקה מכל אזור הצפון".

בשל הזינוק בהתחלות הבנייה ובביקושים לדירות, פורום מנהיגות העתיד בחיפה והצפון, מבית לשכת המסחר והתעשייה חיפה ועיריית קרית ביאליק, יערוך ביום שני (24.3) כנס על הבנייה החדשה בצפון. פורום מנהיגות העתיד הוקם לאחר שהקהילה העסקית בחיפה הבינה עד כמה אנשי העסקים והיזמים הצעירים מתוסכלים מהאזור, איבדו את האמונה שהם יכולים להצליח במגרש הביתי שלהם וחולמים תחת זאת על תל אביב, כמקור להצלחה כלכלית.

מטרת הפורום היא להניע לפעולה מנהלים צעירים בכל תחומי המשק בחיפה והצפון, המעוניינים לקדם את עצמם ואת עסקיהם ולהביא לצמיחה באמצעות כלים מתאימים ופיתוח רשת נטוורקינג עסקית, כדי להשפיע על ההתפתחות הכלכלית והחברתית באזור.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות