fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק צורפה לפיילוט ארצי ותקים מערך שיטור קהילתי

ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת אישרה את המלצת השר לביטחון פנים, להקים מערך שיטור עירוני בקרית ביאליק
ניידת שיטור עירוני בכרמיאל (צילום: דוברות עיריית כרמיאל)
ניידת שיטור עירוני בכרמיאל (צילום: דוברות עיריית כרמיאל)

ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח"כ מירי רגב, אישרה השבוע את הרחבת פיילוט השיטור העירוני ברשויות המקומיות. הועדה אישרה את בקשת השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ, להרחיב את הפיילוט שימנה מעתה 17 ישובים בלבד בארץ.

קרית ביאליק, היא היחידה במחוז חוף של משטרת ישראל, בה יוקם מערך השיטור העירוני. הועדה אישרה את צירוף קרית ביאליק כאחת משמונה רשויות מקומיות המצטרפות אל הפיילוט.

מערך השיטור העירוני החדש יכלול 14 שוטרים ופקחים, שיפעלו בתחנת המשטרה החדשה שתוקם בשדרות חן בצפון העיר. במסגרת השיטור העירוני יוענקו לפקחים העירוניים סמכויות אכיפה באזורי בילוי, מסחר וגנים ציבוריים. לרשות השיטור העירוני יועמדו ניידות וקטנועים חדשים.

מטרתו של חוק השיטור, הוא לייעל את יכולת הפיקוח והאכיפה של הרשויות המקומיות בעבירות שבתחום אחריותן ומתוך כך לאפשר מתן סיוע למשטרת ישראל בפעולות למניעת אלימות , כל זאת מבלי לפגוע בתפקיד כוחות המשטרה והרשות המקומית.

למען השגת מטרה זו יוסמכו פקחים עירוניים על ידי ראש העיריה אלי דוקורסקי לסיוע במערך האכיפה העירוני למשטרת ישראל בפעילות למניעת האלימות. מערך האכיפה העירוני יורכב מיחידת פיקוח עירונית ומכוח שיטור עירוני ייעודי, שאינן פוגעות בתפקוד היומיומי של כל אחד מהגופים .

דוקורסקי, שהשתתף בישיבת ועדת הפנים והגנת הסביבה בכנסת, הודה לשר אהרונוביץ, על שנענה לבקשת העירייה להיכלל בפיילוט השיטור העירוני.

"הצטרפותה של קרית ביאליק לפיילוט השיטור העירוני, הוא שלב נוסף בשמירה על איכות חיי התושבים בעיר,תוך מניעת האלימות והמשך צמצום ממדיה ותוך טיפול ממוקד ורציף במניעת רעש ומיגור הוונדליזם בעיר", אמר דוקורסקי. "תכנית זו תאפשר הקמת משטרה עירונית בקרית ביאליק, שתמנה 14 שוטרים ופקחים שיעסקו באכיפת עבירות איכות חיים, בנוסף למפקד העיר ושני שוטרים. מדובר בנדבך חשוב נוסף בהגברת הביטחון האישי של תושבי קריית ביאליק ושיפור איכות חייהם".

» בואו לדבר על זה בפייסבוק

ניידת שיטור עירוני בכרמיאל (צילום: דוברות עיריית כרמיאל)
ניידת שיטור עירוני בכרמיאל (צילום: דוברות עיריית כרמיאל)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות