fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: ענישה חינוכית לבני נוער שביצעו ונדליזם

עיריית קריית ביאליק בחרה בענישה חינוכית במקום הטלת קנס כספי, כלפי שבעה נערות ונערים שהיו מעורבים בשבוע שעבר בשני מעשי וונדליזם בשטחים ציבוריים. הנערים והוריהם צבעו וניקו את המקומות שהושחתו
חצר בית הספר עם כתמי הצבע (צילום: דוברות)

בשבוע האחרון במהלך הסיורים השגרתיים של השיטור העירוני, טופלו שני מקרי ונדליזם, בהם היו מעורבים ילדים ובני נוער.

קבוצת נערים נכנסו למתחם החי פארק בעיר בעודו נעול, והשחיתו את קירות הבמה המרכזית בציורי גרפיטי. עקב גילם הצעיר, הופנה המקרה ליידוע ההורים, הוסבר להם מהות האירוע וחומרתו.

לאחר שנבחנה האפשרות לרשום להם דו"חות וקנסות כספיים מרתיעים שישלמו הוריהם, הוחלט לבסוף לנקוט בענישה חינוכית: שמותיהם ופרטי המקרה הועברו למנהלי בתי הספר ולמנהל אגף החינוך, אצלו אף עברו שימוע ובנוסף התייצבו וצבעו את הבמה מחדש בצבע שירכשו מכספם הפרטי.

מקרה נוסף של השחתת רכוש ארע בשטח בי"ס "נעורים", כאשר 4 ילדים זרקו פח צבע מגג בית הספר שהכתים את החצר. גם במקרה זה נתפסו הילדים בשעת מעשה, הוריהן הוזעקו למקום ודיווח הועבר למנהלת בית הספר ולמנהל אגף החינוך בעיר. למחרת בבוקר לפני תחילת יום הלימודים התייצבו הילדים יחד עם הוריהם וניקו בכדי להוציא את כל כתמי הצבע ולהחזיר את חזות החצר לקדמותה.

מנהל מחלקת השיטור העירוני, שלום לוינזון, ציין כי עיריית קרית ביאליק דוגלת בעקיפה מוגברת לצד מתן ענישה חינוכית, לפני הפעלת עונשים כספיים: "יש לחנך את בני הנוער לקחת אחריות על מעשיהם", ציין לוינזון.

ראש העירייה, אלי דוקורסקי, פנה להורים: "עם תחילת החופש הגדול אבקש ערנותכם בכל הנוגע לילדים ולבני הנוער בשעות היום והלילה. אנו משקיעים מאמצים רבים בטיפוחה של קרית ביאליק למענכם – שמרו עליה. הצלחתו של השיטור העירוני תלויה גם בשיתוף הפעולה מצד התושבים. אני קורה לכם בכל מקרה של הפרות הסדר לפנות למוקד העירוני ובכך לעזור לעבודתם היסודית של פקחי העירייה והשיטור העירוני".

חצר בית הספר עם כתמי הצבע (צילום: דוברות)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות