fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

סכנת זיהום אוויר במועצה אזורית מטה אשר ובקרית ביאליק

המשרד להגנת הסביבה הוציא צו מנהלי להפסקה מיידית של זיהום האוויר באזור המועצה שמקורו מבעירת פסולת פנימית בבריכות הדגים בקיבוץ אפק
שריפת פסולת. מטה אשר (צילום: משרד להגנת הסביבה)
שריפת פסולת. (צילום: משרד להגנת הסביבה)

זה כשבועיים ישנה בעירה פנימית של שאריות מיון פסולת שהוטמנו, שלא כדין, בבריכות הדגים הישנות שבקיבוץ אפק. הבעירה גורמת לפליטת עשן וזיהום כבד בשכונות המגורים בצפון קרית ביאליק וקרית מוצקין ובדרום המועצה האזורית מטה אשר. במשרד להגנת הסביבה התקבלו מאות תלונות מתושבי המקום. סיבת הבעירה אינה ידועה.

למרות פניות המשרד למועצה האזורית, במשך כשבוע המפגע לא טופל כראוי ועל כן הוציא המשרד צו מנהלי המורה לרשות המקומית לטפל במפגע ולמנוע את זיהום אוויר ופליטת עשן המסיבית מסכנת את תושבי המועצה. באמצעות הצו דרש משרד מהרשות המקומית לדאוג מיידית להפסקת הבעירה, סגירת המתחם באופן שלא תתאפשר כניסה של ציבור, הצבת שלטי אזהרה באתר ובסביבתו וקבלת ליווי מקצועי מגורם מומחה בכיבוי שריפות באתרי פסולת. כמו כן, נדרשה המועצה להעביר למשרד להגנת הסביבה דיווח מפורט על פעולתה ולהוציא הודעה מסודרת לתקשורת על איכות האוויר בתחומי המועצה. אי מילוי הוראות הצו עלולות לגרור לעונש מירבי של שנתיים מאסר וקנס בגובה של עד 1.3 מיליון שקלים. במקביל, נבנחת האפשרות של פתיחת חקריה פלילית בנושא.

שריפת פסולת. מטה אשר (צילום: משרד להגנת הסביבה)
שריפת פסולת. מטה אשר (צילום: משרד להגנת הסביבה)

בעקבות הצו פועלים מאתמול בשטח צוותים של קיבוץ אפק לטיפול במפגע. נציגי המשרד להגנת הסביבה והמשטרה הירוקה פועלים בכוחות מתוגברים בשטח לפיקוח על העבודות וכן ועוקבים אחר התפתחויות. כמו כן, המשרד העביר המלצות למשטרת ישראל, כיבוי אש ולמועצה האזורית להתמודדות עם המפגע.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות