fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מיתחם ״לב העיר״ ייבנה על שטח של 60 דונם בקרית ביאליק

המרכז החדש יכלול מוסדות ציבור, ובהם היכל העירייה, רחבת התכנסות עירונית בשילוב שטחי מסחר ומגורים. בסמוך יוקם אגם נופש. דוקורסקי: "עיר הצומחת בצעדי ענק כקרית ביאליק, זקוקה למרכז מודרני ומזמין״
מתחם לב העיר (הדמיה באדיבות עיריית קרית ביאליק)
מתחם לב העיר (הדמיה באדיבות עיריית קרית ביאליק)

כחלק מההתחדשות העירונית שעוברת קרית ביאליק, בהובלת ראש העיר, אלי דוקורסקי, יוקם על שטח של 60 דונם, בין הרחובות אצ״ל וחוגלה לבין רח׳ התל וכביש 79, המיתחם העירוני החדש "לב העיר". המיתחם, שייבנה בסמוך לכביש "עוקף קריות״, יהווה את המרכז החדש של העיר, שבשנים הקרובות אמורה להכפיל את כמות תושביה, ובאופן טבעי ישמש גם כמרכז מטרופוליני עבור כלל הקריות. ממזרח למיתחם יוקם אגם נופש פעיל, שישתרע אף הוא על 60 דונם, ויהווה אטרקציה תיירותית.


במרכז העירוני החדש יוקמו מוסדות הציבור הראשיים של העיר, ובהם היכל העירייה החדש, מרכז כנסים ומופעים עירוני, מרכז מסחרי, רחבת התכנסויות למופעים עירוניים פתוחים (יום העצמאות, המימונה וכיוב') ומיתחמי מגורים. המיתחם יהווה את שער הכניסה החדש של העיר מכיוון מזרח, כאשר התוכנית, שהוכנה ע״י האדריכל עדן בר, מציעה תיכנון מחודש של מיתחם גן החיות הישן, באופן שישתלב היטב עם שטחי הציבור, המסחר והשטחים הפתוחים שקיימים בסביבה. התוכנית נמצאת בשלב שינוי ייעוד הקרקע למגורים ומסחר, כמו גם לשטח המיועד למבני ציבור, שבילים ושטח ציבורי פתוח.
עפ״י התיכנון יכלול המיתחם 74,000 מ״ר לצרכי תעסוקה 11,000, מ״ר למסחר ו-18,500 מ״ר עבור מבני ציבור. בנוסף ייבנו 450 יח״ד, כאשר 20 אחוזים מהם יהיו דירות קטנות. בחלק הצפוני יוקמו 4 מבנים של 33-25 קומות, שיהיו מיועדים למגורים ומסחר, כאשר במרכז המתחם יוקמו 3 מבנים של 31-23 קומות עבור משרדים ומסחר. בנוסף, בחלק הצפוני והמרכזי של המיתחם יוקמו מבנים עבור פונקציות מסחריות, שביניהן יהיה מרחב פתוח.

מתחם לב העיר (הדמיה באדיבות עיריית קרית ביאליק)
מתחם לב העיר (הדמיה באדיבות עיריית קרית ביאליק)


בחלק הדרומי יוקם איזור המיועד לפונקציות ציבוריות, שיכלול את היכל העירייה, בגובה 9 קומות, היכל תרבות, אמפי מרכזי ומדרחוב. במרכז המיתחם, בין מבני המגורים והמשרדים, תהיה ריאה ירוקה, שתהווה חוליה נוספת ברצף השטחים הפתוחים שממערב למזרח העיר, את המיתחם יחבר גשר, שיוקם בין "פארק הבנים" לבין אגם הנופש החדש.
ראש העיר, אלי דוקורסקי, מסר שהתוכנית תידון להפקדה בישיבת הוועדה המחוזית לתיכנון ובנייה חיפה בחודש הבא, וכי בכוונת העירייה לקדמה במהירות. כמו כן הוסיף דוקורסקי: "עיר הצומחת בצעדי ענק כמו קרית ביאליק, זקוקה למרכז מודרני, חדשני ומזמין, שיאפשר שילוב בין שימושי תעסוקה, מסחר, מגורים, פנאי ונופש, שיהווה מוקד בילוי ועסקים של האזור כולו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות