fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מה שיותר עמוק יותר כחול

שני לוחמים מהקריות סיימו השבוע קורס צוללנים של שייטת 7. סמל ס' מקרית ביאליק וסמל ל' מקרית ים קבלו סיכות צוללן
סמל ל' וסמל ס'
סמל ל' וסמל ס' (צילום: דו"צ)

כבוד לקריות. סמל ס' בן 19 מקרית ביאליק וסמל ל' בן 20 מקרית ים סיימו ביום ראשון האחרון קורס צוללן של שייטת 7.  זהו אחד הקורסים היוקרתיים ביותר בחיל הים הישראלי ובצה"ל בכלל. הלוחמים בצוללת נדרשים לשהות תקופות ממושכות מתחת למים בשקט מוחלט וצפיפות שדורשת מהם לגלות חברות ועבודת צוות ייחודית. בשל הצורך להתמודד עם אתגרים יוצאי דופן נדרשים החיילים לחוסן מנטאלי, קור רוח, עמידה בלחצים ודבקות במטרה. מדובר בקורס התנדבותי בעל שלושה שלבי הכשרה במהלכו הם גם מתחלקים למגמות מקצועיות .

ל'  מקרית ים יפעיל מגמת מערכות הסונאר, תוך תפעול המצבים השונים אליהם עלולה להיקלע הצוללת בים הפתוח, וס'  מקרית ביאליק הוכשר במגמת מכונה הפעלה של מערכות השטה טכניות מהמורכבות שיש בצבא: הידראוליות, פנאומטיות ומנועים.

כבר בתחילת דרכו ידע ל' כי פניו מועדות לחיל הים כלמד בבית הספר לקציני ים בעכו. לעומתו ס' הגיע דרך המיון ביום סיירות, למרות שלא כיוון בהתחלה לחיל הים מעיד כיום כי החברים לקורס הפכו יותר למשפחה מאשר לחברים. שניהם מעידים כי אין תפקיד אחר המייצר סיטואציה כמו בצוללות שדורשת ממך להימצא עם אותם האנשים בחלל מוגבל מתחת לפני המים ולתקופות ארוכות ככל שיידרש. ביום ראשון האחרון כמייטב המסורת יצאו ל' וס' מבטן הצוללת אל רחבת המסדרים לחשיפת סיכת הצוללן עמדו בקהל משפחותיהן הגאות והנרגשות כדי לחבק את הלוחמים המובחרים שלא נראו בבית רבות בתקופה האחרונה.

את הקורס היוקרתי מסיימים רק 25 אחוז מהמתמיינים שמתחילים את גיבוש הצוללות. אורכו של הקורס הוא שנה וארבעה חודשים, והמסיימים נחשבים לחוד החנית של הלוחמים בצה"ל. שייטת הצוללות, שייטת 7, היא יחידת עילית בחיל הים הישראלי האחראית על הפעלת הצוללות השירות בצוללות הוא התנדבותי ומדובר בשירות אינטנסיבי וחשאי במיוחד.

סמל ל' וסמל ס'
סמל ל' וסמל ס' (צילום: דו"צ)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות