fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מבול של דירות

הצצה לפרויקט הבית בשמורה שיקום בשכונה החדשה נאות אפק בקרית ביאליק ומציע דירות החל מ-760 אלף שקלים
יריד מכירות של גליל מגורים (צילום: רותם כבסה)
יריד המכירות של גליל מגורים (צילום: רותם כבסה)

חברת גליל מגורים, הצליחה ולו במעט לשנות את חוקי המשחק בשוק הדיוק המקומי. החברה שמתחרה על קרקע במגרש 16 בשכונת נאות אפק החדשה בקרית ביאליק שתקום בקרוב במסגרת הסכם הגג שחתמה העירייה מול משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל, העמידה פרויקט מדהים בשם: הבית בשמורה במחירים ששוק הנדל"ן בארץ ואפילו המקומי שכחו מזמן.

הודות ליזמים, אסף סוחריאן ועו"ד טל אטיאס, שהגו את קבוצת הרכישה הראשונה בקריות, נרשמו כ-183 רוכשים פוטנציאלים. ביום שני הם ערכו את האירוע הגדול בו הדיירים העתידיים מסמנים וקובעים את הדירה בה הם רוצים לגור. הדיירים העתידיים נרשמו כבר במסגרת המכרז כרוכשים של הקרקע ובשמם של חברת גליל מגורים תגיש את המכרז.

יריד מכירות של  גליל מגורים (צילום: רותם כבסה)
פונה לזוגות צעירים ומשקיעים. יריד מכירות של גליל מגורים (צילום: רותם כבסה)
עו"ד טל אטיאס ואסף סוחריאן
קבוצת רכישה תמתן את שוק הנדל"ן. עו"ד טל אטיאס ואסף סוחריאן (צילום: רותם כבסה)

בפרויקט הבית בשמורה ייבנו שישה מגדלים של שמונה קומות, 3,4,5 חדרים. שלוש דירות בקומה. דירות שלושה חדרים, 90 מ"ר עם מרפסת נמכרו ב-760 אלף שקלים. פנטהאוז, שישה חדרים יימכר ב-1.6 מיליון שקלים, דירת 4 חדרים, 100 מ"ר, וכן דירות חמישה חדרים.

גליל מגורים, ארגנו בגלריה בכפר בקרית ביאליק אירוע ססגוני, כזה שרואים לרוב בתל אביב, בחברות הגדולות. רוכשים העתידים, שכבר שילמו דמי רצינות הגיעו עם מדבקות קטנות וסימנו "נמכר". בדרך כלל את הסצנה הזאת רואים רק במרכז, אבל קבוצות רכישה הן העוגן המרכזי לשוק הנדל"ן, כך לפחות מסביר עו"ד אטיאס.

"עד כה ארגנו עשרה כנסי הרשמה וזה כנס המכירה הראשון שלנו, כשהדירות נמכרות במחירי פריסייל. זו הצלה מסחררת כי עד כה אף אחד בקריות לא הצליח להעמיד קבוצות רכישה. ההשקעה הגדולה כאן היתה בשיווק המסרים הנכונים לקהל היעד, ויצוין כי זה אינו קהל יעד שאנחנו מכירים ולמעשה דריסת הרגל הראשונה שלנו בקריות.

"כיום אנחנו מציעים הוזלה של 20 אחוז ממחירי הדירות בשוק. וזה בהחלט לא היה פשוט, כיזמים עשינו מאמץ גדול מאד להוזיל את העלויות בשביל ליצור כוח קנייה. שוק הנדל"ן בקריות הוא מעצמה, ההיצע עולה על הביקוש. התושבים צמאים לבשורה חדשה ובעיקר בהוזלה של המחירים".

דירות שלושה חדרים לזוגות צעירים
 בין קהל היעד שהגיע לאירוע המכירה נראו זוגות צעירים, משפרי דיור וכן גם משקיעים. גליל מגורים החליטו לבנות דירות שלושה חדרים, כ~90 מ"ר ולתת את האפשרות לרכוש דירה כיום במחיר ריאלי. עו"ד אטיאס מסביר: "יש יתרונות מרובים בקבוצת רכישה, גם בחלוקת הדירה, כי כאן אין רווח יזמי של הקבלן . הבאנו את המומחים בתחום הבנייה, וחברת אדריכלים city bee שבנתה קונספט מדהים. היום המדינה הבינה שהיתרון המשמעותי להוזיל את השוק הוא רק דרך קבוצות רכישה ועמותות בנייה.

"תוכנית מע"מ אפס לצורך הדוגמא לא היתה מוזילה את מחירי הדירות, אלא זו היתה רק הטבה לאוכלוסייה מסוימת כדי שתוכל לרכוש דירות בעתיד. לכן אין לאף אחד אינטרס באמת להוזיל את השוק היות והמדינה מקבל על כל דירה כ~500 אלף שקלים ממכירת קרקעות וכן הבנקים רוצים שהמכירה תהיה בהתאם לשווי הנכס כדי שלא יקרסו. כמו כן גל של אנטישמיות בעולם מביא המון רוכשים חדשים. אני מאמין שבמידה ויהיה היצע קרקעות גדול זה יפתח את שוק הנדל"ן".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות