fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

למרות החירשות: ליאל ישיר בפסטיבל מוזיקה בינלאומי

ליאל סבאג מקרית ביאליק, הסובל מחרשות בשתי אוזניו ייצג את ישראל בפסטיבל מוסיקלי בפולין
בדרך לתחרות בינלאומית. ליאל סבאג (צילום מהאלבום המשפחתי)
בדרך לתחרות בינלאומית. ליאל סבאג (צילום מהאלבום המשפחתי)

ליאל סבאג, תלמיד בית הספר "הבונים" בקריית ביאליק המריא אמש לפולין בכדי לשיר בפסטיבל מוסיקה בינלאומי. הפסטיבל הוא הראשון מסוגו שמיועד לאנשים בעלי שתלי שמיעה. ליאל סובל מלידה מחרשות מלאה והוא בעל שתלי שבלול בשתי האוזניים. למרות המגבלה, מצליח ליאל לשיר וליהנות ממוסיקה.

הוריו של ליאל, לילך ואורן, מעולם לא ויתרו לו בשל חירשותו. לאורך כל הדרך הם שילבו אותו במסגרות הרגילות ונלחמו על כל צעד ושאל שעשה. היום, הם ומערכת החינוך בקרית ביאליק שליוו אותו – קוטפים את פירות הצלחתו.

אימו, לילך סבג, כתבה בדף הפייסבוק שלה: "ילד שלי, מי היה מאמין שאחרי כל כך הרבה שנים של ריצות, טיפולים, קלינאיות תקשורת וצוות טיפולי וחינוכי שטיפלו בך וגם בנו, ההורים, נגיע לרגע כזה! המון דמעות בדרך, חלקן דמעות של אובדן, עצב, דאגות  וחלקן דמעות של אושר, שמחה והתרגשות שאין כמותה. לא תיארנו לעצמינו שנגלה בך כישרון מוסיקלי מדהים שרק משתבח עם הזמן למרות מגבלותיך השמיעתיות. זכיתי להיות אמא לילד קסם עם המון חן ויופי, ילד כובש ומרגש. "

בדרך לתחרות בינלאומית. ליאל סבאג (צילום מהאלבום המשפחתי)
בדרך לתחרות בינלאומית. ליאל סבאג (צילום מהאלבום המשפחתי)

מי שבימים אלו התרגש במיוחד מיציאתו של ליאל לתחרות השירה, היה ראש העיר, אלי דוקורסקי. דוקורסקי ליווה במשך שנים את משפחת סבאג ואת ליאל, ודאג שבכיתות בהן למד ליאל , יותאם המקום לכבדי שמיעה כדי לשלב את ליאל במערכת החינוך הרגילה בעיר.

דוקורסקי ציין: "את ליאל ליוויתי מאז היותו תלמיד בגני הילדים בעיר. סייעתי בהנגשת השמע של הגן וכיתות הלימוד שלו. אני זוכר אותו בשעת סיפור, שקיימתי בכיתתו בהיותו בכיתה א', ואת הסיפור המקסים שכתב לספר 'ילדי קריית ביאליק מספרים'. אני נרגש ומאושר עבורו. זהו כבוד לליאל ולמשפחתו, אך כבוד גם למערכת החינוך של קריית ביאליק. ליאל הוא ילד מדהים שנכנס אל הלב.  מבחינתינו הוא כבר ניצח. קריית ביאליק גאה בו!"

החברה המייצרת את השתל יזמה פרויקט ייחודי אשר במסגרתו חיפשה ילדים ומבוגרים מושתלים, שיש להם זיקה למוזיקה, הן בשירה והן בנגינה. חברת הבת בישראל המליצה על ליאל לפסטיבל המוזיקה והשירה. ליאל התבקש לשלוח לוועדת הפסטיבל קטע מוסיקלי, כאודישן ראשון. ליאל המוכשר הצליח להתקבל לפסטיבל ואמש הוא יצא עם הוריו, לילך ואלון לתחרות בוורשה, פולין.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות