fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורסל ליגה ארצית: מי אמר שלדרבי חוקים משלו?

עוד לפני שהחל דרבי הקריות בכדורסל בין המארחת מכבי ביאליק לאורחת מקרית מוצקין היה ברור שהשנה אין כוחות. אבל עדיין מדובר בדרבי, וכולם קיוו שיהיה חם ויהיה פייט, כמו בימים הגדולים.
חטפו נוק-אאוט לפנים. כדורסלני מכבי ביאליק (צילום: איסר רביץ)
חטפו נוק-אאוט לפנים. כדורסלני מכבי ביאליק (צילום: איסר רביץ)

כשהגעתי ביום ראשון לאולם אפק למשחק דרבי הקריות בכדורסל משך את עיני שלט מאיר עיניים: 'דברים טובים קורים בקרית ביאליק'.״מה שבטוח כל קשר בין השלט לבין קבוצת מכבי קרית ביאליק הוא מקרי בהחלט, כי מה שקורה העונה בקבוצה שירדה מהליגה הלאומית, כרגע, לא נראה טוב בכלל.

דרבי הקריות של הליגה הארצית בין המארחת מביאליק לקבוצה האורחת מכבי קרית מוצקין, נראה יותר כמו משחק בוגרים (מוצקין) נגד נוער (ביאליק). תוצאת הסיום 44:78 למוצקין אומרת הכול. במחצית השנייה מוצקין שיחקה, רוב הזמן, עם החבר'ה הצעירים, שעלו מהנוער, ועדיין לבאליק לא הייתה שום תשובה.

שלושה משחקני החמישייה של מכבי מוצקין, טל פרסלני, אסף רוטנשטיין וליעד פורמן שיחקו לפני שנתיים בביאליק והעלו אותה לליגה הלאומית. פרסלי ופורמן נשארו עוד עונה בקבוצה בליגה הלאומית. רבות נכתב על מה שקרה להם בעונה שעברה בביאליק נחסוך את זה מכם. רוטנשטיין לעומת זאת לא המשיך והצטרף למוצקין. העונה כאמור השלישייה חזרה לשחק ביחד במוצקין.

כמאה צופים הגיעו לאולם אפק לצפות בדרבי, והם ציפו לדרבי אמיתי, ואולם רוב הזמן הם השתעממו, כי המשחק הוכרע בשלב מאוד מוקדם. מה שבטוח ביאליק ומוצקין לא באותה הליגה מכל הבחינות. עוד לפני שהחל המשחק היו בעיות עם התלבושת של מכבי ביאליק, מצד אחד חסר מספר אחד, מצד שני היו שתי גופיות משחק עם אותו מספר וכך נאלץ גריגורי (גרישה) סגל לשחק עם גופיה הפוכה ללא מספר.

ביאליק פתחה עם גריגורי סגל, יפת אדגך, אנטולי קרסנפולסקי, אברהם מלקמו וליאור סמאי.

מוצקין עלתה עם: ליעד פורמן, טל פרסלני, אבי נניקשווילי, אסף רוטנשטיין ובני אלשיר.

תחילת המשחק הייתה חלשה ביותר, אבל אז, דקה וחצי מהפתיחה, אבי נניקשווילי ממוצקין ואנטולי קרסנפולסקי החלו להתחמם, היו דחיפות וצעקות, אך שחקני שתי הקבוצות והשופטים מיהרו להרגיע. שלוש וחצי דקות מהפתיחה התוצאה הייתה 0:2 למוצקין מסל של פרסלני. במצב של 0:5 קלע המחליף אורן יוסיפוביץ' סל ראשון לביאליק. הרבע הראשון הסתיים בתוצאה 8:19. למוצקין.

הרבע השני התאפיין בהחטאות רבות מכל טווח, מהצבע ומבחוץ, גם שחקני מוצקין נדבקו בתופעה ומשך ארבע דקות לא קלעו שני הצדדים סל אחד. מוצקין עשתה עבודה טובה בהגנה, אך לא פגעה בהתקפה, עד שהמחליף עמית וייס עלה מהספסל ותפר שלשה. שלוש דקות למחצית וביאליק עם בעיית עבירות אחרי שמלקמו ויפת כבר היו עם שלוש עבירות. עד תום המחצית הראשונה מוצקין הגדילה את הפער והקבוצות ירדו להפסקה בתוצאה 19:35 למוצקין.

בתחילת הרבע השלישי המגמה נמשכה, ביאליק המשיכה להחטיא ומוצקין, עם המוציא לפועל הראשי, טל פרסלני, המשיכה לצלוף. בשלב זה שחקני ביאליק נפלו מהרגלים. מאמן מוצקין אריאל ירון הוריד את הרכז רוטנשטיין למנוחה ונתן לצעיר גיא בר שלום את המושכות. בר שלום הוכיח שיש דור עתיד מצוין במוצקין. עד מהרה הפער גדל ל-30 הפרש וגם למעלה מכך. בשלב זה אריאל המשיך לשלב את הצעירים ובתום הרבע השלישי התוצאה הייתה 29:59.

שלח את הילדים למחצית השנייה. אריאל ירון (צילום: איסר רביץ)
שלח את הילדים למחצית השנייה. אריאל ירון (צילום: איסר רביץ)

לקראת הרבע הרביעי אסף מאמן ביאליק מיקי גורקה את שחקניו וניסה לדרבן אותם: "עזבו את התוצאה, בואו נעלה לרבע האחרון וננצח רק אותו", מתוך מחשבה על המשחק הבא, אולי גם כדי לתקן במעט את הטראומה, ואין ספק הוא והקבוצה עברו במשחק זה סוג של טראומה. מנגד ירון פתח עם החמישייה החזקה שלו. עד מהרה הפער עלה ל-40 נקודות. אחרי שתיים וחצי דקות החליט ירון שהמשחק הסתיים מבחינת הוותיקים ונתן במה לצעירים, שלא אכזבו. בביאליק חיכו בכיליון עיניים לגונג המסיים. בסיום 44:78 למוצקין.

קלעו למכבי קרית ביאליק: יוסיפוביץ 10 (10 רב'), קרסנפולסקי 7, טל עמר וטל שבת (7 רב') 6 כ"א, אברהם מלקמו 4, דוד בן חמו, יפת אדגך (7 רב') וליאור סמאי 3 כ"א ואבישי סנבטו 2. שותפו ולא קלעו: יעקב איילין, יונתן קסטן וגריגורי סגל (6 רב').

קלעו למכבי קרית מוצקין: פרסלני 18 (9 רב'), וייס 11, בני אלשייר 9 (11 רב'), מאור עמר ורון לווינזון 8 כ"א, נניקשווילי ופורמן (11 רב') 6 כ"א, נועם אמסלם ואסף רוטנשטיין (7 אס') 4 כ"א, גיא בר שלום 3 וכפיר אסייג 1.

ביום ראשון יתקיים המחזור השלישי, מוצקין תארח באולם אבישי את אקדמיית וינגייט, וביאליק תצא למשחק חוץ קשה מאוד נגד הפועל רמת גן.

חטפו נוק-אאוט לפנים. כדורסלני מכבי ביאליק (צילום: איסר רביץ)
חטפו נוק-אאוט לפנים. כדורסלני מכבי ביאליק (צילום: איסר רביץ)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות