fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוצאת לאור

אחרי שלימדה, חינכה והשפיעה על אלפי תלמידים בקריות ובחיפה, המשיכה ד"ר חדוה טרגר ללמוד, הוציאה דוקטורט והשתלבה בתפקידים שונים. את התפקיד האחרון, כמנהלת מכללת ההנדסאים של אורט ביאליק, החליטה לעזוב כדי לממש את עצמה בעקבות מות אביה. התוצאה: ספר שבמרכזו שיטה חינוכית חדשה ועוד לפני שהושק מעורר הדים
ד"ר חדוה טרגר עם ספרה. צילום: גיל נחושתן
כבר נחטף מהחנויות. ד"ר חדוה טרגר. צילום: גיל נחושתן

ד"ר חדוה טרגר לא השתנתה בכלל בעשורים שחלפו מאז שלימדה אותי היסטוריה בתיכון קרית חיים. השיער הבלונדיני והעיניים הכחולות והיוקדות היו כבר אז מלאות תשוקה לטרוף את החיים ולהספיק יותר מכולם. והיא הספיקה לעשות כל כך הרבה דברים, שקצרה היריעה מלהכיל. היא למדה לתואר במדעי הרוח והחברה, המשיכה לתואר שני בחינוך  באוניברסיטת בר אילן שם גם עשתה דוקטורט בנושא הקשר בין מעורבות הורים והישגים לימודיים של הילדים.

במקביל עבדה כרכזת מד"צים בעיריית קרית מוצקין, ניהלה את בית הספר הקהילתי בתיכון קרית חיים, הנחתה את פרויקט שח"ק, הנחתה סטודנטים בעריכת תזות לתואר שני, ערכה והוציאה לפועל פרויקטים חינוכיים ותרבותיים בעיריית חיפה, הרצתה במכללת הגליל המערבי, ניהלה בית ספר יסודי בבת גלים, ניהלה את עירונית קרית חיים ובתפקידה האחרון ניהלה את המכללה להנדסאים במכללת אורט קרית ביאליק.

חינכה דורות של קרייתים. ד"ר חדוה טרגר. צילום: גיל נחושתן

המוות של אביה הביא אותה להחלטה שלא משנה מה, היא תממש את עצמה. לאחר השבעה, שיתפה בלבטיה את מנכ"לית הוצאת סטימצקי,
שאמרה לה לשלוח את כתב היד שכתבה ללקטורה, השלב הראשון בתהליך ההוצאה לאור ולהמתין לתגובה. "אחרי שלושה שבועות קיבלתי תשובה ארוכה, מאדם ניטרלי לחלוטין, שאינו מתיימר להיות איש חינוך. הוא כתב שזה ספר שחייבים להוציא כי הוא מקצועי ויהיה לעזר".

ספרה הנקראה הורים ממנפים הישגים עדיין לא הושק, אבל כבר נחטף בחנויות סטימצקי וההורים, המורים ואפילו ראשי הרשויות המקומיות כבר יודעים לזהות שמדובר בדבר הגדול הבא. המסר של הספר הוא שאין חינוך ללא הורים.הספר עוסק במעורבות הורים ובהישגים לימודיים של התלמידים, מגיל הינקות ועד לתיכון.

"החלום הוא שהספר יהיה מודל למשרד החינוך, אבל זה יקרה רק כשהשטח יבער, כי מהפכות קורות מלמטה. כשיבינו במשרד החינוך שאין פה איום על מעמד המורה, זה יקרה. הילדים צריכים להבין שהמורים וההורים הם בעדם ולא נגדם, כי חיבור זו מילה חיובית, היא מעצמה".

הסיפור המלא יתפרסם מחר ב: הד הקריות

כבר נחטף מהחנויות. ד"ר חדוה טרגר עם ספרה. צילום: גיל נחושתן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות