fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שי פירון: "לתעודת הבגרות כמו שהיא אין משמעות"

קמפוס אנקורי צפון בקרית ביאליק אירח את שר החינוך לשעבר שי פירון, לשיח פתוח עם מורי ותלמידי הרשת במסגרת החינוך לאזרחות פעילה. האם השר לשעבר עודד את התלמידים?
יעמוד בראש הוועדה. שי פירון | צילום: הילה מלמד
יעמוד בראש הוועדה. שי פירון | צילום: הילה מלמד

לקראת הבחירות הקרובות לכנסת ה-20, רשת החינוך אנקורי מקדמת במסגרת תכנית הלימודים הסברה בקרב תלמידי כיתות י"א-י"ב על המפלגות השונות הפועלות בישראל, מצעיהן והרשימות המוצעות מטעמן לכנסת הבאה.  כחלק מהפעילות, קמפוס אנקורי צפון בקרית ביאליק, אירחו את שר החינוך לשעבר, ח"כ שי פירון, שקיים שיח פתוח עם התלמידים והמורים על הסוגיות הבוערות בסדר יומם, והציג בפניהם את חשיבות ההצבעה בבחירות.

ח"כ פירון שוחח עם התלמידים וסיפר על עבודתו כשר במשרד החינוך, על השינויים שחלים בבתי הספר ועל הרפורמות שקידם בכהונתו. מיטל ניימן, תלמידת כיתה י"ב שאלה את ח"כ פירון מהי משמעות תעודת הבגרות בישראל במאה ה-21 והאם משפיעה על הכניסה לאקדמיה. פירון מצידו ענה כי "לתעודת הבגרות כמו שהיא אין משמעות והיא צריכה לעבור שינויים בהתאם לתמורות והשינויים התרבותיים בעולם. התברר כי התלמידים בסינגפור, שהובילה בעבר את המדדים הבינלאומיים בעזרת מערכת החינוך הקשוחה שלה, הם אינם ילדים שמחים ואחוזי ההתאבדות של בני הנוער שם גבוהים. לעומת זאת, המדינות שכעת מובילות את מדדי ה-OECD ביניהן קנדה, פינלנד ופולין הן מדינות שלא מקיימות בחינות בפורמט שאנו מכירים. התרבות בישראל שאומרת שמה שלא נבחנים עליו לא ילמד – צריכה להשתנות."

שי פירון בקמפוס אנקורי צפון (צילום: הילה מלמד)
שי פירון בקמפוס אנקורי צפון (צילום: הילה מלמד)

מיטב זוזל, תלמידת כיתה י"ב אמרה לח"כ פירון כי "לפעמים נדמה שבמערכת החינוך הציבורית המוניטין של בתי הספר חשובים יותר מכל. ח"כ פירון התייחס לאמירתה ואמר כי "התקשורת מפרסמת מדדים של בתי הספר על פי הצלחתם במבחנים כמו: פיז"ה ומיצ"ב, אך החברה הישראלית צריכה לבחון את בתי הספר על פי קריטריונים נוספים כמו אחוז התלמידים שמתנדבים בקהילה, שמתגייסים לשירות משמעותי בצה"ל ועוד. עלינו כחברה לבחון את בתי הספר בצורה שונה".

עודד בלאום, מנהל קמפוס אנקורי צפון: "רשת החינוך אנקורי שוקדת על שילוב פעילויות מקוריות שיביאו את התלמידים לקיים דיון משמעותי ולעודד פלורליזם, אנו רואים חשיבות מכרעת בחשיפת התלמידים למגוון של דעות." לקראת הבחירות, יערך אירוע לכלל תלמידי כיתות י"א ו-י"ב של הרשת, אשר יכלול פאנל בהשתתפות פוליטיקאים, דוברים ועיתונאים אשר יציגו את משנתם לתלמידים. במהלך האירוע התלמידים ידמו את יום הבחירות בתהליך הצבעה מאחורי פרגוד, בדומה לתהליך ההצבעה המקורי ויבחרו במפלגה התואמת את עמדתם. תוצאות הבחירות המדומות יוצגו במהלך יום הפעילות.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות