fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפער בין דירה חדשה לדירת יד שניה בקריות עומד על 50 אחוז

הפער הממוצע בין דירה חדשה מקבלן לדירת יד שניה בקרית ביאליק עומד על של הפרש של כ-607 אלף שקלים לטובת הדירה החדשה. בקרית מוצקין, ההפרש עומד על 829 אלף שקלים טובת הדירה החדשה
מגדל היוקרה HI בקרית מוצקין (הדמיה ארקריאייטיב)
מגדל היוקרה HI בקרית מוצקין (הדמיה ארקריאייטיב)
מגדל היוקרה HI בקרית מוצקין (הדמיה ארקריאייטיב)
מגדל היוקרה HI בקרית מוצקין (הדמיה ארקריאייטיב)

הפער הממוצע בין דירה חדשה מקבלן לדירת יד שניה בקרית ביאליק עומד על 46 אחוז, כלומר הפרש של כ-607 אלף שקלים לטובת הדירה החדשה. הפער הממוצע בין דירה חדשה מקבלן לדירת יד שניה בקרית מוצקין עומד על 51 אחוז, כלומר הפרש של כ-829 אלף שקלים לטובת הדירה החדשה. כך עולה מניתוח שערך מ"מ יו"ר איגוד השמאים, עו"ד חיים מסילתי, מתוך נתוני משרד השיכון לרבעון השלישי של 2013, המבוססים על מחירי העסקאות שבוצעו בערים, ללא הבדל בין סוג, גודל דירה וכיו"ב.

בקריית ביאליק דירה יד שניה עולה בממוצע 713 אלף שקלים לעומת 1.32 מיליון שקלים לדירה חדשה. בקרית מוצקין דירה יד שניה עולה בממוצע 782 אלף שקלים לעומת 1.6 מיליון שקלים לדירה חדשה. לדברי סמנכ"ל אתר יד 2,רועי שגב, בשכונות ובמתחמים בהם יש תנופת בנייה חדשה, עולים הביקושים גם לדירות יד שנייה והערך שלהן עולה. הדבר עובד גם הפוך – ככל שהביקושים לדירות יד שניה גבוהים יותר, ערך הדירות החדשות יעלה בהתאם".

סמנכ"ל שיווק ומכירות בחברת הבניה יוסי אברהמי, המקימה את פרויקט HI בקרית מוצקין מסבירה:" "פער המחירים נובע בעיקר בגלל שמדובר במוצרים שונים לגמרי. בקריות רוב היצע הדירות למכירה מיד שניה הן דירות ישנות, חלקן דירות בבניינים על עמודים ללא חנייה או מעלית, שלא עומדות בתקן לרעידות אדמה. לעומת זאת הפרויקטים החדשים, כמו שכונת משכנות האומנים, נבנים לפי התקנים המחמירים ביותר. בנוסף לאיכות החיים שמציעה שכונה מודרנית המתוכננת עד הפרטים הקטנים".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות