fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

היי שלום, פרובינציה

בחודש אפריל תארוז דורין יאני מקרית מוצקין את המזוודות ותעבור לתל אביב לגור לצד אחותה, הדוגמנית חן יאני. לפני שמונה חודשים הודחה מהתוכנית דה וויס, יצאה לטיול בהודו וחזרה עם תובנות ושירים לאלבום ראשון. כל מה שחסר לה עכשיו זה רק עוד קצת כסף, אותו היא מנסה להשיג באתר לגיוס המונים
דורין יאני (צילום: זיו לסמן)
דורין יאני (צילום: זיו לסמן)

ישבתי בבית, רגע לפני שלב ההדחה, צפיתי בתוכנית, ולא האמנתי שזה מה שאני רואה. לא אהבתי את עצמי שם בכלל, מעבר למרקע. בלונדינית על עקבים, עם שיר שרוף, ילדה מהקריות, זו בכלל לא אני וזה לא מה שרציתי לשדר", כך פותחת דורין יאני את הראיון איתה, שמונה חודשים בלבד לאחר שהודחה מדה וויס ולפני ההופעות החיות. ההדחה מדה וויס לא מנעה מיאני לארוז תרמיל ולצאת יחד עם החבר בשנתיים וחצי האחרונות ולצאת למסע בהודו, ממנו חזרה עם שמונה קעקועים. מרד נעורים? ממש לא. יאני יודעת היטב לאן היא מכוונת, ההשתתפות בדה-וויס רק נתנה לה את הפוש, אולי היא פקחה גם קצת את העיניים ובקרוב היא תעתיק את מגוריה לתל אביב. עד אז היא ממלצרת בפאב הספרייה, אבל לא מוותרת, ולו לרגע אחד, על החלומות שלה.

ארבעת החודשים של המסע לחיפוש עצמי בהודו הולידו אלבום ראשון, שכולו חומרים מקוריים בסגנון פולק אינדי, מוזיקה חובקת עולם בלי שום נגיעה למיינסטרים הישראלי. לצורך גיוס המימון להפקת האלבום פנתה יאני ל"הדסטארט", האתר לגיוס המונים. הקמפיין באתר יסתיים בעוד 40 יום בדיוק. 60 אחוז מהכסף כבר הצליחה לגייס בעזרתם של חברים ומשפחה ואנשים שמאמינים בה.

דורין יאני (צילום זיו לסמן)
דורין יאני (צילום זיו לסמן)

היא בת 22, מתגוררת בקרית מוצקין עם הוריה. היא מורגלת לאור הזרקורים בעיקר הודות לקריירה של אחותה, הדוגמנית חן יאני. הן מאוד דומות במראה החיצוני וגם קרובות מאוד זו לזו. את היכולות הווקאליות שלה, היא אומרת, גילתה כשהייתה בת 14. "חברה שלי באה אלי יום אחד ואמרה לי: 'דורין, אנחנו חייבות ללמוד לנגן על גיטרה!'. בנחישות כזו. לאחי הייתה גיטרה קלאסית בחדר.  פשוט התגנבתי לחדר שלו, שלפתי את הגיטרה והבאתי לחדרי, ואז אמרתי לחברה שלי 'איך עכשיו נדע לנגן?'. היא ענתה ישר, 'זה שטויות, יש אקורדים ללמידה באינטרנט. ברגע ההוא התחלתי לנגן. לאט- לאט גיליתי שאני מצליחה גם לשיר".

יאני נרשמה ללימודים בבית הספר למוזיקה בקרית מוצקין, והגיע לשיעור הראשון כשהיא משופשפת היטב באקורדים ועם שיר מקורי שכתבה והלחינה. "נכנסתי לשיעור, והמורה שאל אותי 'איך זה להגיע לשיעור ראשון על גיטרה ומה כבר הספקת?'. עניתי לו שהתחלתי לנגן לפני כמה חודשים באינטנסיביות ושכבר הצלחתי לכתוב שיר. התחלתי לנגן בפניו, כולי הייתי מפוחדת, הוא חייך ויצא מהחדר. לא הבנתי מה קרה וחזר עם המנהל של בית ספר למוזיקה ואמר לו: 'היא כוכבת'".

שנה לאחר מכן חברה לבסיסט והם הקימו להקה בשם "קארפה דיאם", שפירושו בלטינית , לחיות את הרגע. "הם היו בני 20, גדולים ממני בכמה שנים, ואני כתבתי ללהקה המון שירים. יצאנו להופיע בכל פאב אפשרי בקריות גם עם קאברים, ולאט-לאט הגענו גם לתל אביב.

דה וויס הייתה עבור יאני החיכוך המהיר עם התעשייה. חשיפה בכל מקום. "איפה שהלכתי זיהו אותי. החשיפה והמסחור מאוד השפיעו עליי, אז ארזתי תיק ונסעתי להודו. במהלך טיול ליד קאסול צפיתי בפרק דו קרב שלי ששידרו בארץ. "ראיתי מישהי אחרת, ואת האמת, לא אהבתי בכלל מה שראיתי. נראיתי שמנה על המסך, ילדת פרובינציה מהקריות. ההשתתפות ב'דה וויס' הייתה בשבילי מבחן, כדי לבדוק האם אני יכולה להיות שם. כשזה הפך למסחרי הבנתי שזה לא המקום שלי.  אני לא בובה על חוט, היום אני בוגרת יותר".

דורין יאני באודישן לדה וויס (צילום: טל גבעוני)
דורין יאני באודישן לדה וויס (צילום: טל גבעוני)

יום אחד החליטה להקים הרכב. "בקבוצת פייסבוק של נגנים גייסתי בתוך כמה ימים את כל הנגנים ויצרנו הרכב פולק-אינדי. פגשתי את נגן הבנג'ו, והכל זרם מאוד טוב. אחרי שלושה ימים הכרתי את הסקסופוניסט והמפיק אלון וסרמן והתחלנו להקליט את האלבום. יום אחד ביקרתי בתל אביב אצל אחותי והשותפה שלה, הבמאית רוני קידר, שהציעה לי לגייס מימון באתר לגיוס המונים.  15 אלף שקלים זה הסכום המינימלי להפקת אלבום. גייסתי בתוך 20 יום 60 אחוז מהסכום, וכעת אני צריכה את העזרה של הקהל, של אנשים שצורכים תרבות ומבינים במוזיקה איכותית".

ביולי תעבור יאני לתל אביב. היא מחכה לזה בקוצר רוח. עד אז היא תמשיך לעבוד כמלצרית ותגייס כמה שיותר כסף עבור הפקת האלבום. היא רוצה להתנתק קצת מהקריות, למרות שהן תמיד יהיו הבית שלה. ולפני שהיא תגיד לנו יפה שלום, היא תעלה, בחודש אפריל, להופעת בכורה בפאב הספרייה לרגל השקת האלבום.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות