fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דוקורסקי ללפיד: "בטל את תאגיד המים בקרית ביאליק"

תאגיד מי ביאליק החל לפעול לאחרונה למורת רוחו של ראש העירייה אלי דוקורסקי. השבוע פנה לשר האוצר לפיד כדי שיבטל את התאגיד בעיר
יאיר לפיד ותומכים
יאיר לפיד ותומכים בבוקר הבחירות בקרית ביאליק (צילום: רותם כבסה)

מאז הוקם בחודש מרץ תאגיד המים בקרית ביאליק תושבי העיר קבלו תשלומי מים וביוב בעשרות אחוזים ממה שהיו צורכים מידי חודשיים, כך עולה מנתונים שבידי בלינקר. על פי חוקי התאגיד כל אדם במשפחה צורך 3.5 מ"ק לחודש. החישוב נעשה על פי מספר הנפשות שמתגוררות בבית.  החיוב הראשון של המים נשלח לפני כשלושה שבועות לתושבים שטענו כי בממוצע עמד התשלום על 250 שקלים. למשל: זוג מבוגרים ומשפחה המונה חמישה נפשות קבלו את אותו סכום החיוב

יאיר לפיד ותומכים בבוקר הבחירות בקרית ביאליק (צילום: רותם כבסה)

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי  כתב השבוע לשר האוצר יאיר לפיד, כי הקמת תאגידי המים והביוב מלכתחילה הייתה טעות והביאה לייקור לא רציונלי של תעריפי המים והביוב לאזרחי המדינה. כמו כן הקמתו של כל תאגיד גררה יצירת מנגנונים מיותרים. יצוין כי ביאליק היא בין האחרונות שמקימה תאגיד מים בקריות.

דוקורסקי סבור, כי על הממשלה לפעול לביטול כולל של תאגידי המים והביוב ולהחזיר את ניהול משק המים והביוב לרשויות המקומיות אשר מרביתן ניהלו אותו ביעילות ובאחריות. צעד זה יביא להורדה דרמטית של מחירי המים בשל ביטול הוספת המע״מ על תעריף הרכישה על ידי הציבור.

במכתבו ציין: "שר הפנים לשעבר, אלי ישי המליץ לפטור את עיריית קרית ביאליק מהקמת תאגיד מים וביוב עקב יכולותיה המוכחות של העירייה לנהל את משק המים והביוב בצורה יעילה, חסכונית ומיטבית. לדאבוני הרב ב-1 למרץ, הלאימה המדינה מעיריית קרית ביאליק את ניהול ענייני המים והביוב והחלה לפעול חברת "מי ביאליק בע"מ".
אני פונה אליך לאמץ את המלצת שר הפנים לפטור את עיריית קרית ביאליק מהקמת תאגיד ולאפשר לנו לחזור ולנהל את משק המים באמצעות העירייה".

בימים אלה פרסם משרד האוצר את טיוטת חוק ההסדרים במשק המדינה הכולל צמצום במספרם של תאגידי המים והביוב. השר הלפיד אף הביע את התנגדותו לתאגידי המים שעולים הון למדינה. עד כה הוקמו בישראל 52 תאגידי מים, ב-130 רשויות מקומיות מתוך 158. באתר רשות המים נכתב כי לא יוקמו תאגידים חדשים אלא יצורפו לתאגידים קיימים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות