fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעקבות סיפורי "הראשונים"

במסגרת חגיגות ה- 80 לקרית ביאליק, יזמו תלמידי ומורי חטיבת הביניים דפנה לחקור את "שורשי" העיר ולהתחקות אחר סיפורי "הראשונים"
מופע מקורי המספר את סיפורה של קריית ביאליק
מופע מקורי המספר את סיפורה של קריית ביאליק (צילום: עיריית קרית ביאליק)

במסגרת שנת הבר מצווה ופעילות "שורשים" להכרת משפחותיהם , עסקו תלמידי כיתות ז' בחטיבת הביניים דפנה גם בימיה הראשונים של קרית ביאליק ונפגשו עם משפחות ראשוני הקריה. כידוע, קרית ביאליק הוקמה על ידי יוצאי גרמניה אשר הגיעו לארץ בעליה החמישית. כיוון שמייסדי העיר כבר הלכו לעולמם, נפגשו התלמידים עם ילדיהם ונכדיהם של ראשוני הקריה ותיעדו את סיפוריהם. כך הם הגיעו לצאצאים של בעלי המקצוע הראשונים: הרופא, הגנן, הווטרינר, ראש העיר ועוד. כמו כן למדו אודות מבני הציבור הראשונים : בית הכנסת, תנועת הצופים והספרייה העירונית.

את פרי מחקרם הציגו התלמידים בערב מרגש אשר כלל תערוכה, מפגש עם בני משפחות של ותיקי העיר ומופע מקורי המספר את סיפורה של קרית ביאליק ומציג את אורחות החיים בעיר בשנות ה-30.

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי סגנית מנהל בית הספר רעיה טובול ותושבת העיר
פעילות ערכית. ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי, סגנית מנהל בית הספר רעיה טובול ומרים בלומנרייך

התלמידים אספו תמונות, הכינו מצגות ובנו דגמים של המבנים שהוקמו בראשית הקריה , עפ"י סיפוריהם של ילדי ונכדי הראשונים, זאת לצד האלבומים המשפחתיים. בעת החקר נעזרו התלמידים במוזיאון "מדור לדור" הפועל בעיר ומספר את סיפור עלייתם של יוצאי גרמניה שהקימו את הישוב, וב-1934, לאחר מותו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק, קראו לקריה על שמו.

את הפרויקט יזמה סגנית מנהל החטיבה, רעיה טובול, שהייתה גם אחראית לביצועו, יחד עם צוות המורים וזאת על פי רעיון של תושבת העיר, מרים בלומנרייך, שאביה היה מחלק העיתונים הראשון בקריה. ראש העירייה אלי דוקורסקי, ביקר בתערוכה וצפה בהצגה יחד עם ותיקי הקריה, התלמידים וההורים. דוקורסקי שיבח את היוזמה ואת הביצוע המכובד.

 מופע מקורי המספר את סיפורה של קריית ביאליק
מופע מקורי המספר את סיפורה של קרית ביאליק (צילום: עיריית קרית ביאליק)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות