fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט פסק כי צביקה ברקאי ישלם לעיריית קרית ביאליק אגרת שילוט

העירייה תסיר את העיקולים שהטילה
צביקה ברקאי (יח"צ)
צביקה ברקאי (יח"צ)

בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כבית משפט לעניינים מקומיים, פסק בתחילת השבוע כי חבר מועצת העיר בקרית ביאליק, צביקה ברקאי, ישלם לעירייה 4900 שקלים עבור אגרת שילוט שניתלתה על בתים פרטיים ברחבי העיר במהלך מערכת הבחירות האחרונה לרשות המקומית. כמו כן פסק בית המשפט כי העירייה תסיר את העיקולים שהטילה במסגרת הליכי הגבייה.

ברקאי, באמצעות עו"ד נסים ברמלי, עתר לבית המשפט בטענה כי מדובר בגבייה חריגה. ברמלי טען בפני בית המשפט כי השילוט נועד "לפאר, להדר, לתת תמריצים לאותם פעילים, שיהיו פעילים וימשכו אליהם אנשים, שהם אולי חלשים יותר" הוא הוסיף "אנחנו מדברים על אנשים, שרוצים להיות פעילים פוליטית, בבחירות מוניציפליות, שמאוד חשוב להם מי ייבחר. התחושה היא, שמי שייבחר, יש סכנה שהוא יתנקם, יחפש אותנו, יפגע בזה שתמך בו". ברמלי הוסיף ואמר "אנחנו מרגישים שצביקה ברקאי, בגלל פעיים שפעלו בשבילו, תלו שלטים ועשו מה שעשו כי הם מאמינים בצביקה, כרגע התחושה היא שרודפים את אותם בתים, שהם לצורך העניין הפכו מטה. מה שברור שלא".

ברקאי עצמו אמר בבית המשפט "בית המשפט יראה רדיפה, אכיפה סלקטיבית" והוסיף "יש פחד על פעילים בתקופה של בחירות, פעילים מפחדים לשים שלטים ולעשות פעילות. מפלים אחר כך אנשים, שיצאו נגד השלטון בבחירות. כאשר ראש עיר מתערב בתוך הבתים הפרטיים, כל האנשים פועלים בתקופת הבחירות בתוך הבתים שלהם".

עו"ד אסף גופר מצוות עורכי הדין שייצג את עיריית קרית ביאליק, אמר לבית המשפט "העותר בא פה היום ואומר לבית המשפט, מה שאני כותב על השלטים שלי לא לא משקף את המציאות. בכל הכבוד, טענה כזו לא יכולה לבוא לפתחו של בית משפט של צדק. אנחנו קוראים את השלטים שאומרים במפורש, מטה בחירות, מטה סביניה, מטה צור שלום…לא יכול להיות, שהעותרים אומרים דבר אחד, מתכוונים לדבר אחר ואחרי זה מאשימים את העירייה, שהיא עושה פרשנות שגויה לשלט שלהם".

בטרם נתנה השופטת בטינה טאובר את פסק דינה הודיעו לה הצדדים כי ברקאי וסיעתו מושכים את העתירה נגד העירייה והסכמו לשלם את אגרת השילוט בסך 4900 שקלים. בתמורה התחייבה העירייה להסיר את העיקולים שהטילה על חשבונו של ברקאי. השופטת קיבלה את ההסכם וציינה כי העתירה נדחית ללא צו להוצאות בית משפט.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות