fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אתם ממש לא חייבים לעבור לפרסומות

שלושה צעירים מהקריות ומעכו, שמאסו בכמות ובאורך הפרסומות בערוצי הטלוויזיה המסחריים, פיתחו אפליקציה שמודיעה לכם בדיוק מתי הפרסומות מסתיימות
מפתחי האפליקציה Freesomot. נתנאל ממן, איתי משען ואופק רון (צילום באדיבותם)
מפתחי האפליקציה Freesomot. נתנאל ממן, איתי משען ואופק רון (צילום באדיבותם)

שלושה צעירים מהקריות ומעכו, שנמאס להם להיות שבויים של המפרסמים בערוצים המסחריים פיתחו אפליקציה חינמית, הנותנת מענה לפרסומות בערוצים המסחריים 2 ו-10. המוכשרים הצעירים הם נתנאל ממן, בן 28, מקרית חיים, מהנדס מערכות מידע, איתי משען, בן 31, מהנדס תוכנה מקרית ביאליק, ואופק רון, בן 26, מהנדס תוכנה מעכו .

האפליקציה, הנקראת Freesomot, מאפשרת למשתמש לבחור אילו ערוצים/תוכניות הוא מעוניין לראות ולקבל התראות לסמארטפון על ידי ממשק משתמש נוח ופשוט, כשהפרסומות מסתיימות. בזמן זה אפשר להתפנות לעיסוקים אחרים בלי לדאוג שנפספס אפילו רגע מהתוכנית שצפינו בה.

מפתחי האפליקציה Freesomot. נתנאל ממן,  איתי משען  ואופק רון (צילום באדיבותם)
מפתחי האפליקציה Freesomot. נתנאל ממן, איתי משען ואופק רון (צילום באדיבותם)

"בדקנו את כמות הפרסומות כאן מול אלו המשודרות בזמן צפייה במדינות אחרת, והמדיניות לגבי פרסומות בישראל היא חזירית. בתוכניות עתירות רייטינג זה גם יכול להגיע ל-10 דקות של הפסקת פרסומות ולא שתי דקות", אומר ממן, "לפני 10 שנים מקבצי הפרסומות היו קצרים יותר. רוצים לפוצץ אותנו בפרסומות? שיפוצצו, אבל תנו לנו לבחור אם לצפות בהן. בחרוה אחת סיפרה לנו שבכל ערב מול הטלוויזיה נהרסת לה הדיאטה. היא החליטה לא לאכול בערב, אבל הפרסומות פשוט מוציאות אותה מהמשטר

– גם עיתונים ואתרי אינטרנט מלאים בפרסומות.

"עיתון ואתר זה שונה. את מדפדפת, בוחנת, אם את רואה פרסומת שלא מעניינת, את פשוט עוברת הלאה. היום, אנחנו כבר לא חיים בעולם של אי ודאות ואנחנו יכולים ואמורים לדעת מה אנחנו הולכים לקבל ומתי. הרעיון שלנו הוא גם חברתי".

המיזם החל לפני כשנה וחצי, כשמשען צפה בערוץ 2 אבל לא ממש הצליח ליהנות בהפסקת הפרסומות הרביעית בתוך שעתיים. "חשבתי לעצמי שחייבת להיות אפליקציה שמודיעה מתי הפרסומות האלו נגמרות. חיפשתי ולצערי לא מצאתי. עוד באותו הלילה התחלתי לעבוד על האלגוריתם שאמור לזהות מתי נגמרות הפרסומות. כעבור שבועיים של עבודה מאומצת בלילות, הצלחתי להגיע לפתרון מאוד בסיסי שעובד רק במקרים מסוימים".

משען שיתף ברעיון את ממן, שהתלהב וחיפש מישהו שמבין בטכנולוגיית אנדרואיד. כך הצטרף למיזם רון, וסתוך זמן קצר עלתה האפליקציה לאנדרואיד והיא ניתנת כיום להורדה בחינם ב-GOOGLE PLAY. האפליקציה באוויר כבר שלושה שבועות וכבר נרשמו מאות הורדות שלה. כעת עובדים השלושה על פיתוחה והתאמתה לאייפון. "אנחנו מצפים שאם המגמה הזו תמשיך ויהיה קהל גדול של משתמשים באפליקציה, נבוא לערוצים המסחריים ונשנה את הרגלי הצפייה. נדרוש מהם שישימו במעלה המסך הודעה למשך כמה זמן יהיו הפרסומות", הם מסכמים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות