fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחת העם, קרית ביאליק

לא מעט חברים, מכרים וקולגות בטוחים שמינויה של רונית בש לפני כשבועיים לשופטת בית המשפט המחוזי בחיפה, הוא שלב בדרך לעליון. למרות ההצטיינות והקריירה המטאורית, מתברר שכבוד השופטת נמנעת מגינונים, מקפידה ללכת לסופר, מגדירה את עצמה לפני הכל כאמא ונמנעת מדיסטנס וריחוק עם העובדים בסביבתה
השופטת רונית בש (צילום: הדס ניצן)
השופטת רונית בש (צילום: הדס ניצן)

מחר ב"הד הקריות", מי את כבוד השופטת רונית בש?

"לעיתים רחוקות פוגשים אדם כמו רונית  שילוב של נועם, צניעות, חוש הומור, אסרטיביות וחוכמה יוצאת דופן. בין הבוגרים של המחזור שלה באורט קרית ביאליק, לא מעטים משמשים בתפקידים בכירים, אבל רונית היא הדובדבן שבקצפת, יחידת סגולה".

למשה עפרת, לשעבר מנכ"ל החינוך אורט קרית ביאליק, ולמקורביה של השופטת רונית בש, סגנית נשיא בית המשפט השלום בעכו, שמונתה לפני כשבועיים לשופטת בבית המשפט המחוזי בחיפה, אין ספק כי בית המשפט העליון מחכה לה מעבר לפינה. 

השופטת רונית בש (צילום: הדס ניצן)
השופטת רונית בש (צילום: הדס ניצן)


תלמידה של מאיות בלבד
היום חמישי ייפרדו עובדי בית משפט השלום בעכו מהשופטת הנערצת והאהובה, שעשתה דרך מרתקת ורצופת הצלחות מהילדות בקרית ביאליק ועד בית המשפט המחוזי בחיפה. השופטת בש, סולומונוביץ בשם נעוריה, תושבת קרית ביאליק, שתחגוג באוקטובר הקרוב יום הולדת 50, נשואה לאיציק בש, עובד חברת החשמל, ואם לשלושה – תומר בן 25, מסיים השנה לימודי משפטים בבינתחומי; טל בת 23 לומדת אדריכלות בוויצו; ולילך בת 19, עתודאית בפקולטה למשפטים באוניברסיטת חיפה.

בש הגיעה לקרית ביאליק עם הוריה בגיל בית הספר היסודי והחלה ללמוד בבית הספר הבונים בעיר. בין חבריה לספסל הלימודים בבונים ובהמשך גם בחטיבת הביניים דפנה, היה גם ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי. "רונית היתה תלמידה של מאיות בלבד", נזכר דוקורסקי, "היא בלטה מאוד מעל כולם בכישורי הלמידה שלה ובשקדנות. יחד עם זאת, היא לא הסתגרה בבית ורק דגרה על הספרים. היא היתה פעילה במחנות העולים ותמיד השתתפה בכל האירועים החברתיים. לכולם היה ברור שהיא תצליח ובגדול בכל מה שתבחר בחיים. כבר בילדותה ראו את הרגישות הגדולה שלה לזולת. היה די מתבקש שהיא תבחר בעריכת דין בגלל היסודיות והפרפקציוניזם וחוש הצדק המפותח שהיה בולט כבר בילדותה".

לאורך השנים נשמר הקשר בין דוקורסקי לבש, והם עד היום מיודדים. ביום שפורסם על מינויה של לשופטת בבית המשפט המחוזי, בירך אותה דוקורסקי בשיחת טלפון ובדף הפייסבוק שלו. "למרות היכולות הגבוהות כמעט בכל תחום, היא מסתובבת ברחובות הקריה כאחד האדם, כשהיא הולכת ברחוב אף אחד לא יגיד עליה שהיא מורמת מעם, והיא לעולם לא תחפש שיפנו אליה בכינוי כבודה", אומר דוקורסקי, "כשהיא מתקשרת אליי היא אף פעם לא תשאיר לי הודעה שהשופטת בש מחפשת אותי. היא תמיד תזדהה בשם פרטי ומשפחה כאחת התושבות. היא פשוט נטולת גינונים".

משה עפרת, לשעבר מנכ"ל החינוך אורט קרית ביאליק, לא הופתע כששמע על מינויה לכהונת שופטת במחוזי. "רונית מאז ומתמיד הצטיינה בכל, שמה הולך לפניה", הוא אומר, "שנים לאחר שהיא סיימה את לימודיה בתיכון, שמרנו על קשר חברי בין המשפחות. היא לעולם לא תיתן למי שעומד מולה תחושה שהיא נעלה. להיפך, היא מדברת עם כל אדם בגובה העיניים. אני מקווה שהיא תגיע לבית המשפט העליון, היא בהחלט ראויה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות