fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: 62.8 אחוז מבני הנוער נהגו ללא רישיון לפחות פעם אחת

מנתוני מחקר כלל ארצי שמפרסמת עמותת אור ירוק עולים נתונים מדאיגים. בקריות התבצע המחקר בקרית חיים ובקרית ביאליק
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

מחקר חדש ורחב היקף של עמותת אור ירוק חושף, כי כמחצית מבני הנוער נהגו לפחות פעם אחת בקטנוע או ברכב ללא רישיון. המחקר הקיף כ-50 אלף תלמידי כיתות י"א שהשתתפו בתוכנית "סינמה דרייב" שמפעילה העמותה בשיתוף משרד החינוך בבתי הספר בארץ בשנת הלימודים תשע"ז. הנתונים נאספו ממאות בתי ספר ברחבי הארץ החל מ-1 בספטמבר 2016 ועד 30 ביוני 2017.

27 אחוז מהנשאלים טענו כי אין זה מסוכן בכלל לנהוג ללא רישיון או אם נוהגים בזהירות בכבישים צדדיים. 53 אחוז מהצעירים טענו כי קיים סיכוי שינהגו הביתה לאחר שתיית שליש בירה או מנת אלכוהול אחרת. 32 אחוז מבני הנוער לא פסלו כי יחזרו הביתה עם חבר ששתה חצי ליטר בירה. 45 אחוז מבני הנוער חושבים שלשלוח הודעות בנהיגה "לא תמיד מסוכן".

צילום אילוסטרציה: פוטוליה
צילום אילוסטרציה: פוטוליה

בקריות נעשה המחקר בקרית חיים ובקרית ביאליק. בקרית חיים, 39.6 אחוז מבני הנוער נהגו לפחות פעם אחת ללא רישיון נהיגה, 75.7 אחוז לא יחזרו עם נהג ששתה חצי ליטר בירה ו-74.8 אחוז סבורים שלבנות יש השפעה טובה על נהיגה של בנים. בקרית ביאליק התברר כי 62.8 אחוז נהגו ללא רישיון לפחות פעם אחת, 58.3 אחוז לא יחזרו עם נהג ששתה חצי ליטר בירה ו-72.5 אחוז סבורים שלבנות יש השפעה טובה על נהיגת בנים.

מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה: "נהגים צעירים הם אוכלוסייה שנמצאת בסיכון גבוה למעורבות בתאונות דרכים הרבה יותר מאשר חלקם במצבת בעלי הרישיונות. המחקר מראה כי צעירים רבים פשוט לא מבינים את ההשלכות והסכנות של נהיגה ללא רישיון או נהיגה בהשפעת אלכוהול. המחויבות של הממשלה להציל את החיים שלהם באמצעות מאמץ משולב של הגברת החינוך לתעבורה, הסברה ייעודית באמצעי התקשורת שהצעירים צורכים ואכיפה מניעתית במרכזי הבילוי בכל ימות השבוע. כ-40 נהגים צעירים נהרגים בתאונות דרכים בממוצע בכל שנה, אסור לממשלה להיות אדישה לנתונים הקשים הללו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות