fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ביאליק: אתם לא תכירו את מגדל המים

המגדל, המלווה את העיר מימיה הראשונים, שעמד שומם ועזוב, עבר שיפוץ ב~350 אלף שקלים והפך לאתר מוזיאוני. תבואו לבקר
תהליכי שיפוץ מגדל המים ההיסטורי בקרית ביאליק (צילום: הלל לזרוב)
תהליכי שיפוץ מגדל המים ההיסטורי בקרית ביאליק (צילום: הלל לזרוב)

 

בשבוע שעבר הסתיימו עבודות השיפוץ והשדרוג של מגדל המים ברחוב אפרים, המלווה את קרית ביאליק מראשיתה. את העבודה ביצע האמן הבינלאומי הלל לזרוב בעלות של כ~350 אלף שקלים.

מגדל המים הוקם ב~1934, שנת הקמתה של קרית ביאליק, והיה באותן השנים למבנה הגבוה ביותר בעיר. מגדל מים הוא מכל ענק המתנשא לגובה של כ~15 מטרים שנבנה במטרה לייצב את הלחץ במערכת אספקת המים ולצבור מים לשעת חירום. הוא נבנה כמבנה טיפוסי לאותה התקופה ושימש גם מגדל  שמירה ותצפית על האזור.

תהליכי שיפוץ מגדל המים ההיסטורי בקרית ביאליק (צילום: הלל לזרוב)
תהליכי שיפוץ מגדל המים ההיסטורי בקרית ביאליק (צילום: הלל לזרוב)

בשנות ה~60 הוסר סולם העלייה למגדל מטעמי בטיחות ובשנות ה~70 הוחלט  בעירייה לצבוע את המגדל  בצבעי כחול טורקיז. מאז ועד היום הוא עמד עזוב ושומם.

ראש העירייה אלי דוקורסקי יזם את הרעיון לשיפוץ מגדל המים ולשם כך רתם את האגודה ההדדית קרית ביאליק ואת המועצה לשימור אתרים, שבעבודה משותפת השמישו את חדר משאבות המים והפכו את מגדל המים לאתר תיירותי~מוזיאוני שמספר למבקרים בו את סיפור המגדל ואספקת המים מראשית ימיה של העיר. המקום יפעל בשיתוף עם המרכז המוזיאלי "מדור לדור" במתחם בית כץ שהיה הבית הראשון בקריה.

ראש העירייה, אלי דוקורסקי, אמר השבוע: "נוספה לנו פינת חמד קסומה בקרית ביאליק".

עבודות שיפוץ המגדל כללו צביעה אמנותית, ציפוי אבן, הוספת אלמנטים פיסוליים, חידוש חדר המכונות עם משאבות ותאורה מותאמת. תמונות הקריה משנותיה הראשונות מעטרות את כותלי המגדל. מעד לחלונות ניתן להביט אל פנים המגדל ולגלות גם בו תמונה משנות ה~50 של המאה הקודמת. בלילה מגדל המים מואר ונראה למרחקים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות