fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא: 36.8 אחוז מרוכשי הדירות הם זוגות צעירים

גבעת אלונים של שרביב ממעוף הציפור (הדמיה: ויו פוינט)
גבעת אלונים של שרביב ממעוף הציפור (הדמיה: ויו פוינט)

קרית אתא היא העיר הגדולה מבין ערי הקריות המרכזת בשנים האחרונות ביקושים רבים לדירות ונהנית כיום מפריחה גם בתחום המסחר והתעסוקה, החל מקניון של קבוצת עזריאלי שנחנך בשנת 2011 ועד הסניף השלישי של איקאה שצפוי להיפתח בקרוב.

על פי נתוני הלמ"ס, בשנת 2012 הוחל בבניית 527 יחידות דיור ונכון לרבעון השלישי של שנת 2013 הוחל בבניית 527 דירות חדשות, כך שבחישוב שנתי מדובר בעליה של 33%.  על פי נתוני משרד השיכון, מחיר ממוצע של דירה חדשה בקריית אתא עמד ברבעון השלישי של 2013 על 1.05 מיליון שקל לעומת 1.14 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, מדובר בירידה של 9.7%. עוד עולה מהנתונים, כי 36.8% מרוכשי הדירות הם זוגות צעירים, כ-39% הם משפרי דיור וכ-22% מרוכשי הדירות הם משקיעים.

מתחם המגורים הגדול ביותר בקרית אתא הנבנה בימים אלה הוא גבעת אלונים. השכונה ממוקמת מצפון לשכונת גבעת טל בצפון מערב למחלף סומך וכ-10 דקות נסיעה מהקריון. השכונה תהנה מנגישות גבוהה לצירי תחבורה כמו כביש 6 וכן קו רכבת עתידי שאמור לעבור בסמוך לשכונה. על פי התכנון, בשנים הקרובות ייבנו בשכונה כ-2,000 יח"ד.

חברת הבנייה הדומיננטית בשכונה החדשה זו חברת שרביב הבונה 610 יח"ד בבנייה רוויה וצמודי קרקע. חברת שרביב רכשה את הקרקע לפני כ-30 שנה כקרקע פרטית ובמהלך השנים האחרונות קידמה החברה את תהליכי שינוי יעוד הקרקע והתכנון של השכונה, כשכונה בעלת אופי כפרי וירוק.

מחיר דירת 4 חדרים הינו החל ממיליון שקל, מחיר דירת 5 חדרים החל מ- 1.3 מיליון שקל ומחיר צמוד קרקע הינו החל מ- 1.63 מיליון שקל. לדברי שרה אילין, מנהלת השיווק בחברת שרביב, "השכונה תוכננה מתוך תפיסה מודרנית של התחשבות בסביבה הירוקה המקיפה אותה. צפיפות הבניה בשכונה נמוכה וחלק ניכר ממנה הם צמודי קרקע ובתים בבניה נמוכה. אני מאמינה כי ערך הבתים יעלה עם פתיחת מחלף סומך וסלילת כביש 6 צפונה שעתיד להגיע לצומת".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות