fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא: צחנה ברחוב בן עמי 21

הביוב עולה על גדותיו, ונכנס לבתים דרך החלונות. הדיירים כבר איבדו את התקווה. חלק מהדירות שייכות לחברת עמיגור ורובן נרכשו על ידי אנשים פרטיים. "אין לנו את האמצעים, מעניין אם היה קורה כזה דבר בגבעת רם, איך היו מחליטים לפתור אותה, ממש נותנים לנו תחושה של תושבים סוג ז' ". מהעירייה נמסר: "במידה והדיירים לא יפעלו לתיקון המפגע, יבצע התאגיד את תיקון קו הביוב ויחייב את תושבי הבניין"
הביוב זורם לבתים. רחוב בן עמי 21 (צילום: אושרת שטיינברג קרן)

כבר למעלה משנה שתושבי רחוב בן עמי 21, בקרית אתא סובלים מבעיה חמורה בקווי הביוב התת~קרקעיים. עקב קריסה של אחד מהקווים, נוצרה סתימה במקום, ומי הביוב זורמים ללא הרף בכניסה למבנה, ואף חודרים דרך חלונות הבית אל דירת הקרקע בבניין בה מתגוררים ילדים קטנים. הפתרון היחידי שהוצא לדיירים הוא להחליף את קו הביוב התת קרקעי. מכיוון שחלק מהדירות בבניין המגורים שייכות לחברת "עמיגור", טוענת העירייה כי בעיה זו אינה באחריותה וכי מדובר בשטח פרטי, בעוד בחברת "עמיגור" טוענים כי לא מדובר בשטח פרטי בבעלותה. וכך מוצאים את עצמם הדיירים נופלים בין הכיסאות, ללא פתרון מעשי, עם ריח נוראי הסובב את כל האזור ובתנאי תברואה קשים.

מי הביוב באופן קבוע עולים מעל פני האדמה, מציפים את הכניסה לבניין, כך שהדיירים לא יכולים לצאת ולהיכנס לביתם ואף חודרים דרך חלונות הבית לדירת הקרקע בבניין. את האזור כולו עוטף גל ריח חזק של ביוב.

הביוב זורם לבתים. רחוב בן עמי 21 (צילום: אושרת שטיינברג קרן)

"אני מגדלת בבית הזה ארבעה ילדים, הקטנה בת שלוש סובלת מאסתמה, זו לא צורה לחיות בה, אנחנו לוקחים כל הזמן כדורים נגד כאבי ראש שאנו סובלים מהם בגלל הסירחון הבלתי נסבל פה". הסבירה ל' דיירת בבניין. "לפני כשנה הייתה כאן דליפה וכל הבית שלי התמלא במי ביוב ואפילו צואה, אני ממש השתגעתי, אז שלחו מהעירייה ומעמיגור מהנדסים, שעשו איזשהו תיקון פרוביזורי, אבל לא פתרו את הבעיה מהשורש. יש לי ילד בן 15 שעבר תאונת דרכים ובגלל המצב הבלתי נסבל כאן עבר להתגורר עם אימא שלי, זה לא נורמלי שנותנים לנו לחיות כך".

דייר אחר הוסיף: "אני לא מבין, איך הרשויות נותנות לאנשים לחיות כך, לאף אחד לא באמת אכפת מאיתנו, אפילו בכפרים נידחים לא מבקשים מאנשים לחיות בתוך ביוב, איך נותנים למצב כזה להימשך?". אם היה לנו את הכסף לתקן כבר מזמן היינו מתקנים את המצב, אבל אין לנו את האמצעים, מעניין אם היה קורה כזה דבר בגבעת רם, איך היו מחליטים לפתור אותה, ממש נותנים לנו תחושה של תושבים סוג ז' ".

מחברת עמיגור נמסר בתגובה: " מדובר בבית בו רוב הדיירים אינם דיירי עמיגור (קיימות בבניין 55 דירות כאשר מתוכן רק 15 דירות מאוכלסות על ידי דיירי עמיגור). עניין זה, מעלה שוב בעיה כאובה של בתים שנוהלו בעבר באופן מלא על ידי עמיגור שדאגה בעבר הן לדירות והן לשטחים המשותפים. לצערנו, מבצעי מכירות הדירות, הפכו את עמיגור למיעוט בבתים אלו והם יצאו מטיפולה השוטף של עמיגור. לגבי הפנייה הספציפית, עמיגור תשתתף בעלות היחסית לכל עבודה ברכוש המשותף, אך היא איננה יכולה להחליף את מלוא השתתפות הדיירים".

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה: "ברחוב בן עמי 21 קיימת בעיה בקו הביוב. הבניין נמצא בבעלות פרטית ולכן תיקון התקלה הינו באחריות התושבים. תאגיד המים שולח למקום פיקוח ואף מבצע עבודות שאיבה על מנת למנוע מפגע סביבתי באזור כולו. על פי הנוהל, פיקוח התאגיד ביצע בדיקה מעמיקה ודיווח לתושבים על הבעיה. במידה והדיירים לא יפעלו לתיקון המפגע, יבצע התאגיד את תיקון קו הביוב ויחייב את תושבי הבניין".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות