fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית אתא: ההסעה בוטלה- ההורים השאירו את ילדיהם בבית

לאחר חופשת פורים התברר להורים לתלמידים בבית הספר נעם שבקרית בנימין, כי מקום הסעה יקבלו ילדיהם כרטיסיות לתחבורה הציבורית. ההורים זועמים: "זה מרחק גדול מדי בשביל ילדים בכיתה א'"
נשארו בבית. התלמידים וההורים ביום רביעי בבוקר (צילום: אושרת שטיינברג-קרן)

הורים לתלמידים מבית הספר נעם לא שלחו את ילדיהם לבית הספר לאחר חופשת חג פורים משום שהעירייה הודיעה על הפסקת ההסעות. בשבוע שעבר החליטה עיריית קרית אתא להפסיק את ההסעה המיוחדת לתלמידים יוצאי העדה האתיופית משכונת נוה חן לבית הספר היסודי-תורני נעם, השוכן בשכונת התימנים שבקרית בנימין. ההורים בתגובה התבצרו ביום שלישי השבוע, עם החזרה ללימודים, בבניין העירייה יחד עם ילדיהם. מהשעה שמונה בבוקר עד 12 בצהריים המתינו ההורים בעירייה, אבל לטענתם לא נמצא במקום גורם מתאים שיכול היה להשיב לשאלותיהם ולמצוא פתרון מעשי.

נשארו בבית. התלמידים וההורים ביום רביעי בבוקר (צילום: אושרת שטיינברג-קרן)

"יש לנו הרגשה שמזלזלים בנו, איך יכול להיות שכל היום אין עם מי לדבר בעירייה, פשוט לא איכפת להם מאיתנו", אמרה אחת האמהות. לדברי ההורים, נוצרה סיטואציה בה להורים אין דבר לומר בנושא, פשוט החליטו עבורם ובכך הנושא נגמר. גם ביום רביעי לא הגיעו תלמידים רבים לבית הספר. העירייה טוענת כי משרד החינוך אחראי לנושא ההסעות, ואילו במשרד החינוך מסבירים כי אין כל בעיה לממן לתלמידים כרטיסיות נסיעה לשימוש בתחבורה ציבורית, במקום ההסעה שהיתה קיימת עד היום.

ההסעה פעלה במשך שנים, לכן ההחלטה עוררה את זעמם של ההורים. "מפתיע שזה קורה באמצע שנת הלימודים", אמרה אם לתלמיד, "עד עכשיו יכלו לדאוג לנו להסעה עבור הילדים שלוקחת אותם עד בית הספר, מה השתנה?".

לטענת ההורים, הילדים אינם מסוגלים להגיע בכוחות עצמם מתחנת האוטובוס אל בית הספר. "זה מרחק גדול מדי בשביל ילד בכיתה א' ללכת לבד, אנחנו מפחדים על הילדים שלנו". בנוסף טוענים ההורים כי האוטובוס שמגיע לבית הספר עובר בשכונה שלהם אחת לשעה, ומכיוון שאינו מגיע ריק, אין בו מקום לכל הילדים, כך שהצעה זו אינה הגיונית מבחינתם. "אנחנו מוכנים שהילדים ייסעו בתחבורה ציבורית, אבל איך מצפים מהם להגיע לבית הספר בתנאים כאלה?", שאל אחד האבות.

לדברי ההורים, ילדיהם לא יגיעו לבית הספר עד שלא יימצא פתרון הולם לבעיית ההסעה. "ביטלו לילדים את ההסעה, אבל לפחות היו דואגים קודם לוודא שיש תחבורה ציבורית שיכולה לקחת את התלמידים בזמן אל בית הספר. עכשיו כולם יושבים בבית, זה יותר טוב?", אמרה אם לתלמיד. השבוע בילו הילדים בבית עד שמישהו יחליט למצוא עבורם פתרון, לעניין כה פשוט, להגיע לבית הספר. "אנחנו לא מתכוונים לוותר בעניין הזה, עד שלא ימצאו פתרון מתאים, הילדים לא יגיעו לבית הספר", אמרו ההורים.

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה כי האחריות על מערך ההסעות במערכת החינוך היא בידי משרד החינוך. "העירייה מתכוונת להמשיך ולפעול לשינוי החלטת משרד החינוך לביטול ההסעות לתלמידי בית הספר נעם ככל שביכולתה, יחד עם המשך הסיוע לקליטת עלייה".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "ההקלות שניתנות לרשויות מקומיות בעבור הסעת תלמידים עולי אתיופיה מתחלקות לשני סוגים: בעבור תלמידים המתגוררים במרכזי קליטה- השתתפות בעלות מסלול נסיעה, בשיעור השתתפות של 100 אחוזים. הסוג השני לתלמידים המתגוררים במגורי קבע ברשות – השתתפות כמקובל לגבי כל התלמידים תושבי הרשות, דהיינו, השתתפות בתעריף פר תלמיד, ובשיעור ההשתתפות המקובל ברשות. במקרה כזה ההשתתפות ניתנת בעבור תלמידים העומדים בקריטריון המרחק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות