fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיריית קרית אתא הכפילה את כמות השוטרים בשיטור העירוני

ראש העירייה יעקב פרץ הורה להקים מערך אכיפה עירוני חדש שבו ישולבו 12 שוטרים
שיטור עירוני החדש בקרית אתא (צילום: רפי עשור)
שיטור עירוני החדש בקרית אתא (צילום: רפי עשור)

עיריית קרית אתא משיקה מערך אכיפה עירוני חדש, שיכלול כוח מוגבר של פקחים ושוטרים אשר יעבדו במשותף. על פי המודל, יופעלו בעיר 12 פקחים ו- 12 שוטרים, שיפעלו לאכיפת חוקי העזר העירוניים על פי מדיניות שתקבע על ידי ראש העירייה יעקב פרץ.

שיטור עירוני החדש בקרית אתא (צילום: רפי עשור)
שיטור עירוני החדש בקרית אתא (צילום: רפי עשור)

עיריית קרית אתא תשיק בתחילת חודש נובמבר את פרויקט השיטור העירוני הכולל מערך אכיפה עירוני מוגבר. מערך האכיפה העירוני הוא כוח משולב הכולל כוחות שיטור ופיקוח עירוני שמטרתו להרתיע, למנוע ולאכוף עבירות בתחומי איכות החיים, אלימות והתנהגות אנטי-חברתית. תפקידו של מערך זה הינו לממש את יעדי האכיפה ולחזק את תחושת הביטחון של התושבים במרחב העירוני.

בקרית אתא פועל מודל שיטור עירוני משולב מעל עשר שנים. העיר הייתה בין הראשונים שהשתלבו במודל זה, אשר מאפשר, בין היתר, זמינות של ניידות משטרה, בהן משולב גם פקח עירוני בכל שעות היממה. בנוסף לניידות אלה, פועלות בעיר גם ניידות שיטור קהילתי המופעלות על ידי מתנדבים ומגבות את הפעילות המשטרתית השוטפת וכן מערך מתנדבים כללי הכולל את יחידת ית"מ- יחידת תנועה מיוחדת, הפועלת בתחום התנועה ומסייעת במשימות שונות הקשורות לפינוי צירי תנועה.

השינוי הצפוי בכניסה לפרויקט החדש, הוא תגבור הכוחות מחמישה פקחים בשיטור משולב, ל-12 פקחים ועוד 12 שוטרים הפועלים במשותף. על פי מודל השיטור המשולב, קיימת שותפות מלאה בין הרשות המקומית למשטרה, כאשר לראשונה, ניתנת יכולת השפעה ברמת המדיניות, לראש הרשות על פעילות של יחידה משטרתית. הפעלת היחידות מתבצעת על פי יעדים וקווי מדיניות המודגרים על ידי ראש העיר בשיתוף עם מפקד תחנה המשטרה, כאשר הדגש הוא על אכיפה של חוקי העזר העירוניים, טיפול בעבירות אלימות ואיכות חיים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות