fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עירוני קרית אתא החדשה

משחק נפלא של אתא, בניצוחו של המאמן זיו ברתנא, ושני מצטיינים מאוד מפתיעים - שגיב דוד ורועי יחיא, הסתיים בניצחון ענק על מ.כ. נס ציונה 82:89. אתא חיברה סוף סוף שני ניצחונות, אבל חשוב מכך, הספסל סיפק 32 נקודות וזה נוטע תקוות לפלייאוף מוצלח, כי ככה אתא בהחלט יכולה לסיים במקום טוב
העיר את חניכיו בהפסקה. זיו ברתנא (צילום: דורון גולן)

מנצחים-מנצחים. כמה חיכיתי לכתוב את המילה הזו ברצף? חודשים. סוף סוף עירוני עזריאלי קרית אתא הצליחה לנצח שני משחקים ברציפות, ואיזה ניצחון גדול היה לה השבוע. אתא אירחה ביום שלישי את מ.כ. נס ציונה. בסיבוב הראשון אתא ניצחה בנס ציונה, אבל הפעם עמדו בפניה שני מוקשים – הראשון, חוסר היציבות, משחק מנצחים, משחק מפסידים. בשבוע שעבר היה ניצחון גדול בגליל, אז השבוע הגיע תור ההפסד. המוקש השני הביתיות. עד המשחק אתא ניצחה העונה רק בשלושה משחקים ביתיים והפסידה חמישה. לעומת זאת בחוץ היא ניצחה שישה משחקים ונוצחה רק בשלושה. אם לא די בכך אחרי רבע ראשון, שבו אתא הובילה לאורך כל הדרך – 23:25 בסיום הרבע, החל לכרסם בליבי החשש שאתא עלולה להפסיד כי ברוב משחקיה העונה היא נוצחה כשהובילה ברבע הראשון. מול שלוש תיאוריות אלה, ומציאות שהחלה לטפוח על הפנים, כאשר נס ציונה עלתה בדקה ה-14 ליתרון ראשון במשחק – 34:33, היה נדמה שאתא אכן על סף הפסד. החשש התגבר לנוכח השתלטותה של נס ציונה על המשחק. האורחים ניצחו את הרבע השני בתוצאה 29:20, ובתום המחצית הראשונה נס ציונה הובילה 52:45. בשלב הזה זה נראה רע.

קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן
18 נקודות. שגיב דוד (צילום: דורון גולן)

מאמן אתא זיו ברתנא ידע שבקצב צבירה של למעלה מ-100 נקודות למשחק אין סיכוי לנצח, ובהפסקה הורה לחניכיו להתחיל לעבוד. רק בסיום המשחק הבהיר ברתנא כי לצורך המשימה הוא גייס את הקפטן גל חלמיש. זה התחיל להרביץ חופשי באורחים, וספג עבירה אחר עבירה, אבל ברתנא לא נבהל והשאיר אותו על המגרש, גם כשספג את העבירה השלישית וגם את הרביעית. כשחלמיש ספג את העבירה החמישית ויצא בחמש עבירות, כל זאת תוך דקות ספורות, הקבוצה כולה נסחפה אחריו למשחק הגנה אגרסיבי וזה בדיוק מה שרצה ברתנא להשיג. ארבע וחצי דקות לסיום הרבע השלישי נס ציונה עלתה ליתרון שיא 58:50, זה השלב שבו חלמיש יצא. מכאן אתא החלה לצמצם ועד סוף הרבע הפער צומק לשלוש בלבד 64:61. הרבע השלישי הסתיים ביתרון של אתא 12:16.

קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן
ניהול משחק מבריק. זיו ברתנא (צילום: דורון גולן)

בתחילת הרבע הרביעי הסתמן מהפך כששני שחקנים בלטו בצורה מפתיעה, שחקני הספסל שגיב דוד, שקלע 18 נקודות, והצעיר רועי יחיא, שקלע 14 נקודות. הפעם ברתנא נתן לשניים הרבה דקות משחק. כשהכוכב של הקבוצה סר דומיניק פוינטר היה ביום בינוני פלוס, כי הוא נשמר חזק מאוד, והאיש הגדול ג'ויינר דאליס קולע רק 8 נקודות, אבל מחפה במשחק הגנה מצוין ושליטה מתחת לסלים ובנוסף הסקורר נועם מטלון נשמר חזק והתקשה לקלוע, 32 נקודות של הספסל מצד דוד ויחיא הם לוקסוס גדול והם עשו את ההבדל הפעם בין ניצחון להפסד. עוד מצטיין שצריך לציין הוא הרכז ירין איינהורן, שנתן הצגה גדולה עם 10 נקודות, 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, אוטוטו כמו ראסל ווסטברוק.

קרית אתא כדורסל. צילום: דורון גולן
משחק חייו. רועי יחיא (צילום: דורון גולן)

הגנה מנצחת משחקים

הרבע האחרון הסתיים בצורה מוחצת 18:28 לאתא ובסיום ניצחון ענק לאתא 82:89. המחצית השנייה הסתיימה בתוצאה 30:44 לאתא. שימו לב, היא ספגה 52 נקודות במחצית הראשונה ורק 30 במחצית השנייה. מסקנה – הגנה מנצחת משחקים.

המון מחמאות מגיעות לברתנא על ניהול משחק מבריק. הוא לא נבהל במצב של פיגור והכין את הרקע למאני טיים של המשחק. לעומתו מאמן האורחים נדב זילברשטיין איבד את העשתונות וצרח על חניכיו כל החצי השני. מחמאות רבות כבר חילקתי לדוד, יחיא ואיינהורן, שהם הכוכבים הגדולים של המשחק, כמה זה חשוב, כי אי אפשר כל משחק לבנות על סר פוינטר ונועם מטלון.

בעקבות הניצחון אתא מדורגת במקום ה-7 עם 10 ניצחונות ו-8 הפסדים והיא בהחלט יכולה עד תום העונה (נותרו עוד 8 משחקים) להתקדם עוד.

קלעו לאתא: סר פוינטר 23 (10 ריבאונדים), דוד 18, מטלון ויחיא 14 כ"א, איינהורן 10, דאליס 8 וחלמיש 2.

ביום שלישי תצא אתא למשחק חוץ נגד סוגרת הטבלה עירוני רמת גן והיא חייבת להמשיך במומנטום.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות