fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עזריאלי, ועכשיו הבניין

למרות התנגדות התושבים, ייבנה בניין המשרדים של עזריאלי בקרית אתא. עו"ד יניב לנקרי, שייצג את התושבים: "בימים הקרובים נגיש תביעת פיצויים"
"האזרח יוצא נפסד". הבניין ולידו השטח שעליו ייבנה הבניין (צילום: עו"ד יניב לנקרי)

למרות בקשות התושבים, ייבנה בניין המשרדים של עזריאלי מול הקניון בקרית אתא. בדיון שהתקיים השבוע בוועדת הערר המחוזית, בעניין ההתנגדות התושבים, סירבה החברה להעתיק את מיקומו של הבניין. לפני כחצי שנה הגישו דיירי רחוב עצמאות 40 בקרית אתא התנגדות לתוכנית לבנות בניין משרדים של תשע קומות סמוך להם. ההתנגדות הוגשה לוועדה המקומית לתכנון ובנייה קרית אתא, באמצעות עו"ד יניב לנקרי.

"האזרח יוצא נפסד". הבניין ולידו השטח שעליו ייבנה הבניין (צילום: יניב לנקרי)

על פי התוכניות, עתיד להיבנות בשכנות לבניין המגורים בניין משרדים ובו חניות עליות ותת קרקעיות וכן מרכז קניות. התושבים טוענים כי הבניין יפגע משמעותית באיכות חייהם. "בין היתר אור השמש ומשב האוויר הולך להימנע מהם כמעט כליל", נטען בכתב ההתנגדות. עוד צוין כי ערך דירותיהם יירד משמעותית בשל הקמת הבניין.

בדיון שהתקיים בוועדה המקומית, טען עו"ד לנקרי כי חשיפת אור השמש תלך ותצטמצם עבור דיירי הבניין וכי פלישתו של היזם אל מתחת לשטח לקוחותיו, נעשתה ללא כל הסכמה או היתר. הוועדה דחתה את טענות הדיירים ועו"ד לנקרי הגיש בשמם ערר לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

עו"ד לנקרי נתקל בבעיה בפתיחת ההליך, מאחר ששלב ההתנגדות עבר לפני כמה שנים, אולם הוא הצליח לשכנע את הוועדה, כי לדיירים יש לנו זכות עמידה ולכן הוועדה הסכימה לקיים דיון בעניין. בדיון בערר שהתקיים השבוע הציעה הוועדה המחוזית לקבוצת עזריאלי להרחיק את מיקום הבניין מבניין המגורים, אולם הם סירבו. בתום הדיון החליטה הוועדה למחוק את הערר באופן הדדי. בעקבות ההחלטה, מתכוונים הדיירים להגיש תביעת פיצויים בשל ירידת ערך דירותיהם.

עו"ד יניב לנקרי
האזרח יצא נפסד עו"ד. יניב לנקרי (צילום עצמי)

עו"ד לנקרי: "למרבה הצער, הוועדה המקומית לתכנון ובנייה קרית אתא התעלמה כמעט כליל מתחינותיהם של מרשי, ומשכך לא נותר לנו המנוס להגיע ולהתדיין בפני הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. למרבה הצער, נראה כי טובת מתחמי העסקים בעיר עולים וגוברים על רווחת התושב, אשר מטרים ספורים ממנו תוקם מפלצת נדל"ן בעלת תשע קומות.

"לאחר שוועדת הערר קבעה שהדיון לא תחת סמכותה, בעיקר בשל הזמן הניכר שעבר מאישור התב"ע והן מבחינת מתווה היתר הבנייה שאושר כדין, מכינים מרשי בימים הקרובים תביעת פיצויים נוכח הירידה הצפויה בערך הדירות שלהם. אין כל חולק כי למרבה הצער האזרח הקטן, זה שממלא את חובותיו כדין כלפי הרשות המקומית – יוצא נפסד מהתנהלותה ומרצונה להקים בעיר מבני עסקים בתוך שכונות מגורים תוך שההחלטות פוסחות עליו ועל רווחתו כאילו הוא לא קיים. האזור שרווי בבתי מגורים, מתחיל אט אט להפוך את הסביבה למרקמי עסקים בתוך שכונת המגורים. כפי הנראה, דיון נוסף בעניין תביעת הפיצויים יערך בקרוב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות