fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עבודות שירות לסייעת שהורתה לילדים להכות את חברם

בבית המשפט הסבירה הסייעת, שעבדה בגן בקרית אתא, כי זו הייתה צורת ההתנהלות בגן לצורכי חינוך. בנוסף לעבודות שירות, היא נידונה למאסר על תנאי ותשלם פיצוי למשפחת הפעוט
גן ילדים

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר השבוע חמישה חודשי עבודות שירות על תושבת קרית אתא, סייעת בגן ילדים, שהורתה לילדים בגן להכות את חברם. בכתב האישום נטען, כי בגן בו עבדה הסייעת היו בתקופה הרלוונטית 32 ילדים בגילאי 3 וחצי עד 4 וחצי. כאשר מנהלת הגן נעדרה, עבדה הסייעת כגננת במקומה.

המקרה המתואר בכתב האישום אירע בינואר 2014, בעת מפגש, בו ישבו כל ילדי הגן סביב הסייעת. מול הילדים היא הושיבה את ב', אז בן 3 וחצי. כשאחת הילדות, טענה כי ב' הרביץ לה, הורתה לה הסייעת "להחזיר לו". הילדה ועוד שני ילדים אחרים, ניגשו אליו ובעטו בו, כאשר הסייעת צופה במעשיהם ואינה עושה דבר. בהמשך, בעקבות דיווחים של ילדים נוספים, שטענו שב' היכה אותם, משכה אותו הנאשמת בכוח אל מרכז המעגל ואמרה לילדי הגן: "מי שהוא הרביץ לו, רשאי להחזיר לו".

אלימות בגן ילדים (צילום רותי ברמן)
אלימות בגן ילדים (צילום רותי ברמן)

בהוראתה ניגשו כל ילדי הגן אל ב', הקיפו אותו, בעטו בו ושבו למקומם. הסייעת טענה בבית המשפט, כי לא הייתה לה כוונה לגרום לילד פגיעה כלשהי. היא הסבירה, כי מדובר בילד, שנהג באלימות כלפי חבריו לגן. בפני שירות המבחן, אמרה הסייעת, כי זו הייתה צורת ההתנהלות בגן, וכשאחד הילדים היכה את השני ניתן, היה להגיד לו ש"יחזיר לו" לצורכי חינוך.

השופטת רונית בש קבעה בגזר הדין, כי הסייעת ניצלה לרעה את כוחה ומעמדה בגן ואת המצוקה הרגשית של הפעוט. עם זאת היא ציינה את העובדה, שהעבירה נמשכה זמן קצר ושהנאשמת היא ללא עבר פלילי. היא גזרה עליה חמישה חודשי עבודות שירות אותם תתחיל לרצות באוקטובר, מאסר על תנאי לתקופה של 10 חודשים למשך שלוש שנים ופיצוי הילד באמצעות הוריו בסכום של 8000 שקלים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות