fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נותן ברוק

יוחאי פורטל מקרית אתא, מוזיקאי וגיטריסט, מתכונן להופעה הגדולה של להקתו, "בוטן מתוק בקרקס", במועדון הבארבי בתל אביב בעוד פחות משבועיים ומקווה להופיע בקרוב גם בקריות וכן, אפשר בהחלט להתפרנס ממוזיקה בארץ, אם עושים זאת כמו שצריך. את הדור הבא של המוזיקאים הוא מכשיר בקונסרבטוריון בנשר ומייחל לפתיחת מגמות מוזיקה בבתי הספר התיכונים בצפון
אפשר להתפרנס ממוזיקה. יוחאי פורטל (צילום: שרון שפירא)
אפשר להתפרנס ממוזיקה. יוחאי פורטל (צילום: שרון שפירא)

בגיל 27, יוחאי פורטל, מוזיקאי וגיטריסט מקרית אתא, כבר עשה כברת דרך במוזיקה הישראלית, בעזרת שיתופי פעולה וחברות בהרכבים, שזכו להכרה גם בארצות הברית ובפרט בהוליווד. בלי לעבור לתל אביב ואחרי שנאלץ לוותר על בית הספר הכי טוב בעולם למוזיקה, פורטל סולל את הדרך למעלה, מנגן עם אמנים נחשבים, מלמד ילדים ונוער לפרוט על מיתרי הגיטרה ומצליח להתפרנס היטב ממוזיקה.

הוא נולד בקרית אתא, בה הוא מתגורר עד היום, למשפחה אמנותית שבולטת בעיר. עד גיל 18 שיחק המון כדורגל, תקופה קצרה גם בהפועל חיפה (נוער). כשהיה בן 13 החל לנגן בגיטרה, בעיקר את מה ששמעה המשפחה בבית, הרדיו דלק 24/7, וברקע נשמעו הרבה מצליליהם של לד זפלין, אביב גפן, שלמה ארצי והביטל'ס.

פורטל ניגן באופן חובבני, כהגדרתו, אבל מספיק טוב גם בשביל הקונסרבטוריון העירוני של קרית אתא. פציעה רצינית בברכו אילצה אותו להפסיק עם הכדורגל והשאירה אותו הרבה בבית, מה שאפשר לו להתעמק ולהשקיע יותר בנגינה.

כשסיים את שירותו הצבאי ואחרי שעבר בהצלחה את המבחנים שהתקיימו בתל אביב, פורטל התקבל ל"ברקלי", בית הספר למוזיקה בבוסטון, הנחשב לטוב בעולם. אבל הוא נשאר בארץ. "קיבלתי מלגונת זעומה שלא מצליחה לכסות אפילו במעט את עלות הלימודים שם. מדובר ב-50 אלף דולר לשנה כולל מגורים ולימודים של שלוש שנים. זה לא שזה לא אפשרי, אבל צריך בשביל זה מלגות רבות".

כשהיה בן 22, הצטרף ללהקת ללהקת "דה ג'נדרס", הרכב מוזיקלי של רוק אלטרנטיבי, שהוקם לפני 11 שנים והוציא עד היום שלושה אלבומים,יכול להיות ששמה של הלהקה לא מוכר לכם מהפלייליסט של גלגל"צ או בכלל, אבל בהוליווד שמעו עליהם בהחלט. שירם Guns Stick To My נכנס לפסקול של סדרת הערפדים הוותיקה "דם אמיתי" וגם לסרטו של אדם סנדלר – "זה הבן שלי".

כיום הוא גם מלמד גיטרה בקונסרבטוריון של נשר. הקשר עם תלמידיו, ילדים ונערים מגיל בית הספר היסודי ועד לתלמידי חטיבה ותיכון, טיפח בו מודעות חינוכית ומוזיקלית לסביבה: "חקרתי וגיליתי שאין בכלל מגמות מוזיקה בתיכונים בכל הצפון, והאפשרות ללמוד מוזיקה היא רק דרך בתי ספר אמנותיים כמו רעות בחיפה או בית הספר לאמנויות בכברי, אבל אין תיכון שנותן מגמת מוזיקה. אני בטוח שאם הייתה את האופציה, הרבה היו בוחרים אותה. בקונסרבטוריון בנשר אני רואה ילדים שמגיעים כי הוריהם רוצים שהם יקבלו חינוך מוזיקלי".

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "הד הקריות".

אפשר להתפרנס ממוזיקה. יוחאי פורטל (צילום: שרון שפירא)
אפשר להתפרנס ממוזיקה. יוחאי פורטל (צילום: שרון שפירא)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות