fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משפחת הנפטר תובעת את המשטרה

לפני שנתיים נפטר מנחם מנדל מקרית אתא, בזמן שנעצר על ידי שתי שוטרות תנועה בנהריה. בני משפחתו, קיבלו את ההודעה על מותו רק כחמש שעות לאחר שנפטר, ורק לאחר שצלצלו לכל בתי החולים ולתחנות המשטרה באזור. השבוע הגישה המשפחה תביעה נגד המשטרה בגין אותו אירוע
מנחם מנדל ז"ל (צילום רפרודוקציה: הילה מלמד)
מנחם מנדל ז"ל (צילום רפרודוקציה: הילה מלמד)

בדיוק לפני שנתיים נפטר מנחם מנדל מקרית אתא, בזמן שנעצר על ידי שתי שוטרות תנועה בנהריה. בני משפחתו, שהמתינו לו בבית כדי ללכת לאירוע משפחתי, קיבלו את ההודעה על מותו רק כחמש שעות לאחר שנפטר, ורק לאחר שצלצלו לכל בתי החולים ולתחנות המשטרה באזור. רק בשעות הערב הגיע אל בית המשפחה בגבעת רם קצין תורן ממשטרת זבולון כדי להודיע על מות האב.

"היינו צריכים להיפגש בצהרים וידענו שאבא יוצא לחצי שעה וחוזר. תמיד הוא יצר קשר אם התעכב. כשאמא אמרה שהוא לא עונה בטלפון ניסינו לצלצל אליו. הטלפון צלצל וצלצל, בשלב מסוים היה צליל ניתוק, כמו שיש שמישהו מסרב לקבל שיחה ולבסוף הטלפון היה לא זמין", סיפר בנו גל לפני שנתיים.

מנחם מנדל ז"ל (צילום רפרודוקציה: הילה מלמד)
מנחם מנדל ז"ל (צילום רפרודוקציה: הילה מלמד)

משבני המשפחה קיבלו תשובות מבתי החולים ותחנות המשטרה, הסתייעו אשתו וילדיו בקרובי משפחה, להם קשרים במשטרה. "בשעה 18:30 צלצלתי למשטרת נהריה והעבירו אותי לאחד החוקרים", סיפר בנו. "הצגתי את עצמי והשוטר אמר לי: 'אני לא מבין למה לא יצרו אתכם קשר מתחנת זבולון'. שאלתי למה והוא אמר לי:' אני מצטער, אבא שלך נפטר'. התחלתי לצעוק וכל המשפחה שהייתה לידי לא הבינה למה אני צועק".

משהבינו בני המשפחה כי ארעה טרגדיה, התמוטטו בביתם. גל, רופא בהכשרתו, החל להגיש עזרה לבני משפחתו. "השכנים ששמו לב שהתעלפו אנשים בחצר הזמינו אמבולנס והתחלתי לעבור מאחד לשני ולהגיש עזרה. צלצלתי לרופא של אמא שלי כדי לדעת איזה כדורים היא לוקחת ומה מותר לתת לה".

רק בשעה 19:20 הגיע אל בית המשפחה בגבעת רם קצין תורן ממשטרת זבולון. לגל הוא הסביר, שהתחיל משמרת בשעה חמש וחצי ובמהלך ישיבה קיבל מסרון מתחנת נהריה, על הטרגדיה. "בשעה שתיים וחצי אבא נפטר ורק חמש שעות אחרי הגיע אלינו קצין תורן. "לא מדובר באדם ערירי ברחוב, יש לו משפחה וילדים. הקצין שהגיע גם לא ידע פרטים על המקרה. הדבר היחידי שהוא ידע הוא שעצרו אותו שתי שוטרות תנועה לתת לו דוח תנועה ואז הוא התמוטט".

מיד כשהגיעה הבשורה הרשמית, נסעו בני המשפחה אל בית החולים נהריה, שם שהה מהרגע שנפטר, כדי לזהות את גופתו.  ביאנקה אשתו מספרת : "חיבקתי איתו, לא רציתי לעזוב.  אף אחד לא יחזיר לי אותו. 45 שנה היינו ביחד וזה לא הולך ברגל. אני חושבת שזו הלנת המת, אם הודיעו לנו כמה שעות אחרי שנפטר".

עו"ד גיל עד הלר (צילום באדיבותו)
עו"ד גיל עד הלר (צילום באדיבותו)

בכתב התביעה שהוגש השבוע לבית משפט השלום בחיפה באמצעות עו"ד גיל-עד הלר נטען: "חוסר אכפתיות, רשלנות, אטימות, עצלות, אוזלת יד וחוסר נכונות לפעול כמתבקש על פי הנהלים ולהפעיל שיקול דעת מצד הנתבעת, הם אלו אשר גרמו לנזקי התובעים כתוצאה מאופן מסירת ההודעה הלקוי". בתביעה לא צוין סכום לפיצוי, אלא ניתן לבית המשפט את שיקול הדעת להחליט.

לדברי בא כוח המשפחה, עו"ד הלר, ניסיונות חוזרים ונשנים של המשפחה לקבלת הסברים מאת משטרת ישראל, אודות המחדלים שנגרמו בכל הקשור למסירת ההודעה על פטירתו של המנוח עלו בתוהו: "התנהלות העומדת בסתירה מוחלטת לפקודת המטה הארצי של המשטרה בכל הנוגע למסירת הודעות על נפגעים. כתוצאה משרשרת הכשלים של המשטרה, נגרמו לבני המשפחה ובראשם לאלמנה נזקים נפשיים קשים המותירים את חותמם עד היום ולפיכך עותרת המשפחה לקבלת סעד מאת בית המשפט. צר הדבר, כי חרף פניות המשפחה, נמנעו הגורמים הרלבנטיים במשטרת ישראל לערוך דו"ח בדיקה מסודר ולמסור את מסקנותיו למשפחה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות