fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לראשונה: סדרת מופעי ג'אז בקרית אתא

הרכב נגני ג'אז חיפאי יפתחו סדרת מופעי מחווה לזמרי הג'אז הגדולים. המופעים ייערכו בקפה גרג החדש בקניון עזריאלי קרית אתא ויהיו פתוחים לקהל הרחב
ענבל גולדבליט ונערי הליווי במחווה לאלה פיצג'רלד (צילום: יח"צ)
ענבל גולדבליט ונערי הליווי במחווה לאלה פיצג'רלד (צילום: יח"צ)

וותיקי הקריות זוכרים את הרכבי הג'אז שניגנו בפאב האוכף המיתולוגי בקריות, מאז הייתה מאין דממה בתחום. לאחרונה, שומעים יותר על מופעי ג'אז ייחודים שמושכים קהל חדש וצעיר שמתחבר לקצב שהחל במאה ה-17. בקרית אתא החל משבוע הבא, זו תהיה הפעם הראשונה שייערכו סדרת מופעי ג'אז מובחרים. המוזיקה הקצבית, האפרו אמריקאית, מתחילה לקבל מודעות בקרב ההמונים.

הפופולריות של מוסיקת הג'אז הוטמעה בעיקר בניו יורק, בלונדון במרכז הסצנה, בבארים קטנים וצפופים, בתי קפה פתוחים ברחוב שמושכים את הקהל, משם יצאו כוכבי ג'אז גדולים שהפכו לקנונים, כמו: בילי הולידיי, שרה ווהן, אלה פיצג'רלד ועוד. בקפה גרג עזריאלי קרית אתא, יזמו קונספט ייחודי בסניף החדש שנפתח בקומת הכניסה. בכל מוצאי שבת ייערכו ארבעה מופעים בהם ינגנו הרכב ג'אז חיפאי; 'ענבל גולדבליט ונערי הליווי'. על הגיטרה; יאיר לוינסון מחיפה, תופים; שרון אלמקייס מנהריה, בסיס; תום פאר מחיפה. בהרכב השני תופיע זמרת צעירה הילה הוטמכר, חיפאית במקור, מנגנת בקונטרבס, לומדת באקדמיה למוסיקה בירושלים וצופים לה עתיד מבטיח בתחום. יחד עם הוטמכר ינגנו לוינסון ופאר.

ההרכב חי ונושם ג'אז במשך עשרות שנים, מנגן בקביעות בפאב אליס בחיפה, בהופעות סגורות ובבארים שונים בתל אביב. זו תהיה ההופעה הראשונה שלהם בקרית אתא במסגרת אירועי החגים. את קונספט מופעי הג'אז יזם אלי יפרח שותף בגרג עזריאלי קרית אתא והבעלים של פאב אליס: "אנשים צורכים ג'אז ביום יום והם אפילו לא יודעים את זה, אם זה במחזות זמר וסרטים והם לא מקשרים את המוזיקה לעולם שלהם. בקרית אתא זו תהיה ההופעה הראשונה לקהל הרחב. לבוא לבית קפה ולשמוע ג'אז ברמה הכי גבוהה שיש.

ענבל גולדבליט ונערי הליווי במחווה לאלה פיצג'רלד  (צילום: יח"צ)
ענבל גולדבליט ונערי הליווי במחווה לאלה פיצג'רלד (צילום: יח"צ)

"ההופעות הם ערך מוסף עבור הלקוחות ושונה מהטעמים המוזיקאליים בקריות", מסביר יפרח, "זה בעיקר נובע מהצורך לחדש ולהביא יוזמות ייחודיות. הרכב הג'אז מנגן אצלי כבר 12 שנה בפאב בחיפה יש למוסיקה, קהל ייחודי שמצפה לזה בקריות". לוינסון, הוא אושיית ג'אז מוכרת בכל העולם: "אני מנגן ג'אז יותר מ-20 שנה, כי זו מוסיקה שכל פעם נשמעת אחרת, יש בה חופש, לא משהו קבוע, בניגוד לקאברים, הקלטות או מוסיקה מסחרית. הג'אז זו מוסיקה חיה, כמו מסאג' לאוזן. לא מייצרים את הקצב במפעל תעשייתי, זה לא מוסיקת פופ".

לדברי לוינסון מאז דור האינטרנט ישראל הצליחה להדביק את הקצב משאר ערי העולם ביצירת מוסיקת ג'אז. "בישראל מייצאים נגנים לכל העולם, היום אנחנו נמצאים במקום מכובד, גם בסצנה הגדולה בניו יורק. בתל אביב מנגנים יותר ג'אז, גם בקריות סצנת הג'אז נכנסה בתקופה פרהיסטוריות, בימים של פאב האוכף. אנחנו מנסים לחדש את התרבות וזה קורה הודות ליוזמות פרטיות של בעלי עסקים. השאיפה, שתהיה חשיפה גם מרשויות מקומיות שיזמינו הרכבי ג'אז מקומיים לנגן ולא רק מתל אביב. במוסיקת הג'אז יש אווירה טובה וזה מתאים לבתי קפה, המופעים ילוו בשירה אופטימית ובקול הרך של הזמרות".

מנהלת השיווק של קניון עזריאלי קרית אתא נעמי אלדס: "מופעי הג'אז נותנים את תשומת הלב המרבית לקהל שלנו, וזו תהיה חוויה עבור הלקוחות ובאווירה ייחודית".

קפה גרג עזריאלי קרית אתא  (צילום: יח"צ)
קפה גרג עזריאלי קרית אתא (צילום: יח"צ)

ההופעות:

5.9 – הילה הוטמכר במחווה לבילי הולידיי

12.9- הילה הוטמכר במחווה לשרה ווהן

19.9- ענבל גולדבליט ונערי הליווי במחווה לאלה פיצג'רלד

26.9- ענבל גולדבליט ונערי הליווי במחווה לשירי האהבה הגדולים של הג'אז.

 מוצ"ש ג'אז, 22:00, קפה גרג עזריאלי קרית אתא, הכניסה חופשית.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות