fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורעף נשים: סיימו תואר ראשון

מעופפות עירוני אתא התחילו השבוע בהסתערות על הדאבל. תואר ראשון הם כבר לקחו- גביע המדינה. הזרות נטליה קרוק ואנה יויסקובה נתנו הצגה. אניה ויליקי הייתה מדהימה במאני טיים. רון פונטי ואדוה זינובר הנפלאות השלימו צוות מנצח. עכשיו צריך להביא גם את האליפות
עוד תמונה קבוצתית למזכרת. מספר 10 של אתא

ביום שני רשמו מעופפות עירוני קרית אתא וי ראשון בקרב על התארים העונה, כשניצחו את הפועל כפר סבא בגמר גביע המדינה בתוצאה 1:3 (21:25, 25:21, 18:25, 17:25) וזכו בגביע העשירי בתולדות המועדון. לאחר הניצחון בחצי הגמר על נווה שאנן ביום רביעי שעבר בתוצאה 1:3 התייצבו השחקניות של גל גלילי למאבק על הגביע, עליו הן רצו להגן לאחר שזכו בו בעונה שעברה. לאלופה מכפר סבא היו יומרות לזכות בגביע לראשונה בתולדות המועדון שלהן.

התפאורה הייתה מושלמת. אולם מטרווסט ברעננה היה מלא וחגיגי. יותר מ-200 צופים הגיעו לגמר מקרית אתא באוטובוסים שארגנה הנהלת המועדון, אבל עדיין הכפר סבאיות נהנו מיתרון מסוים בעידוד הקהל. בכל זאת כפר סבא קרובה ממש לרעננה.

הקפטנית כבר התרגלה להניף גביעים. אדוה זינובר (צילום: מתן נחמיאס)

שתי הקבוצות נפגשו העונה ארבע פעמים בליגה, בשני הראשונים כפר סבא ניצחה ובשני האחרונים המגמה התהפכה, בעיקר במשחק האחרון בין השתיים, שהתקיים לפני שבועיים בקרית אתא והסתיים בניצחון מוחץ של אתא בתוצאה 0:3. המערכה הראשונה הייתה צמודה מאוד, כיאה למשחק גמר, כשבנות כפר סבא בהנהגת גלית דבש המצוינת, עלתה ליתרון 7:11 באמצע המערכה, אחרי ארבע מכות פתיחה של דבש, כמעט ללא מענה מצד אתא. אבל בהמשך אניה ויליקי, נטליה קרוק והפתעת המשחק, אנה יויסקובה, החלו להתעורר, תוסיפו עבודת הגשה מצוינת של המוסרת רון פונטי ויכולת נפלאה של הקפטנית, הליברו, אדוה זינובר ותבינו איך התחולל מהפך בסוף המערכה אותה ניצחה אתא בתוצאה 21:25.

כפר סבא לא מוותרת
במערכה השנייה אפשר היה להבין למה יש סיכוי טוב שמצפה לנו בסוף העונה סדרת גמר מרתקת בקרב על האליפות בין שתי הקבוצות. חשבנו שאתא תמשיך עם המומנטום וכפר סבא תדעך, במציאות קרה ההפך, דווקא הכפר סבאיות עלו נחושות יותר למערכה.

מכות פתיחה טובות של גלית דבש העניקו שוב יתרון קל לאלופה, אבל שחקניות אתא בראשות ויליקי חזרו ועלו ליתרון. במצב של 19:21 לאתא ובניגוד, למערכה הראשונה שם שמטו הכפר סבאיות יתרון, שחקניות כפר סבא פשוט החלו ללהוט וניצחו 21:25. שוויון 1:1 בתום המערכה השנייה. אתא עשתה תשע טעויות במהלך המערכה וזה יותר מדי מול קבוצה איכותית ולוחמת כמו כפר סבא.

המערכה השלישית החלה ביתרון ברור של אתא, שעלתה ליתרון מהיר של 3:11, ונראתה בדרך הבטוחה לניצחון קליל. למרות זאת נחישות המשיכה להיות התכונה הדומיננטית של שחקניות האלופה מכפר סבא. לאט לאט הן צמצמו את הפער והגיעו למינוס שלוש בלבד 16:13 ובהמשך 20:17. מכאן אתא השתלטה על המשחק ועד הסיום זכתה בחמש נקודות לעומת אחת בלבד של כפר סבא בדרך לניצחון במערכה בתוצאה 18:25. אנה יויסקובה ונטליה קרוק נתנו את הטון כאשר דווקא ויליקי הפגינה חוסר יציבות, לצד פעולות טובות, בהנחתות וחסימות היא ביצעה לא מעט טעויות, בעיקר בהנחתות.

ויליקי במיטבה

עוד תמונה קבוצתית למזכרת. מספר 10 של אתא (צילום: מתן נחמיאס)

המערכה האחרונה הבליטה שוב את האופי החזק של הפועל כפר סבא. השחקניות של האלופה נלחמו בחמת זעם על כל כדור, בנוסף הן גם שיפרו את הרמה שלהן וביצעו פחות טעויות. במצב של שוויון 15 כלל לא היה ברור מי תנצח במערכה, אבל אז לפתע הרימה אניה וילקי את הרמה שלה בדרגה אחת לפחות, בדקות האלה היא נראתה כמו השחקנית הענקית ששיחקה ברעננה עד לפני שלוש שנים. כל הנחתה בומבה ללא מענה, כל חסימה לפנים הכניסה את כפר סבא לדיכאון. בנקודות האחרונות כפר סבא הרימה ידיים, לראשונה מזה שנתיים במפגשים מול קרית אתא. בסיום ניצחון לאתא במערכה 17:25 ו~1:3 במשחק כולו.

אחרי שלב החיבוקים והנשיקות התייצבו הקבוצות לטקס חלוקת הגביע, מעמד שבנות אתא כבר התרגלו אליו, בעיקר הקפטנית אדוה זינובר, שקיבלה את הגביע מידי שלומית תור וד"ר אורי שפר והניפה אותו בחיוך שכולו אושר. מיד הצטרפו אליה כל השחקניות ושאר חברי המועדון, מאמנים וחברי הנהלה לתמונה קבוצתית למזכרת. עשר תמונות כאלה יש במועדון, כמספר הגביעים שבהם זכתה אתא, אבל אם אתא לא תביא השנה לקריה גם את האליפות, לא נסלח לה, אחרי הפאשלה הגדולה של העונה שעברה.

בתום המשחק התייחס מאמן הקבוצה גל גלילי לנושא הזה: "אני חושב שלקח לנו שלוש וחצי מערכות בשביל להשתחרר. הן נתנו לנו פייט טוב אבל ניצחנו וזה מה שהכי חשוב. אני שמח שלקחנו את הגביע, והמטרה שלנו היא ברורה. לקחו לנו את האליפות בעונה שעברה, ואנחנו נמשיך להשתפר בשביל להגיע לפלייאוף מוכנים, ולקחת את האליפות".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות