fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כדורגל ליגה א': מהפכה בעירוני קרית אתא

מאמן הקבוצה צדוק מלכה התפטר, במקומו מונה עודד קוטר, יחד איתו הצטרפו רמי דרורי כעוזר מאמן ועמית בר כמאמן כושר. הספונסר של המועדון מיקי קופל צורף להנהלה. אלברט טל שיר מונה לאפסנאי
אלי ישראל וצדוק מלכה
אלי ישראל וצדוק מלכה (צילום: איסר רביץ)

רגע לפני שהסיבוב השני של ליגה א' יצא לדרך התקיימה מהפכה בקבוצת מכבי עירוני קרית אתא, שסיימה את הסיבוב הראשון מתחת לקו האדום. מאמן הקבוצה צדוק מלכה, שמונה למאמן כחודשיים קודם, התפטר מתפקידו, מסיבות אישיות. זה קרה ביום רביעי שעבר, היום האחרון למועד העברות. אתה לא צרפה אף שחקן ואולי זו הייתה אחת מאותן סיבות אישיות, מי יודע, אולי גם המרכזית. הנהלת אתא פנתה למאמן עודד קוטר, שפוטר כמה שבועות קודם מאסי גלבוע באופן הזוי, לאחר שעשה שם עבודה טובה.

קוטר, במקור מקרית חיים, מתגורר היום עם משפחתו בקיבוץ אפק, שקל היטב את צעדיו ולאחר לבטים נענה לאתגר, בידיעה שהוא יצטרך להציל את הקבוצה עם הסגל הקיים, ללא שחקני רכש. יחד איתו הצטרף רמי דרורי כעוזר מאמן. מאמן הכושר, שפתח את העונה בקבוצה עמי בר, ועזב עם מינויו של מלכה למאמן, חזר לתפקיד והצטרף לצוות המקצועי.

מיקי קופל
הצטרף להנהלה. מיקי קופל (צילום: איסר רביץ)

בנוסף הצטרף להנהלת הקבוצה, כחבר מן המניין, איש העסקים מיקי קופל,הספונסר של מחלקת הנוער. עוד שינוי דרמטי, אלברט טל שיר ששימש בתקופת רוני דורה כאפסנאי של המועדון, חזר לתפקיד במקום אבנר דהן. שלושה שחקנים מעפולה סגרו לפני המהפכה שהתחוללה במועדון ניסתה הנהלת הקבוצה, נכון לומר אלי ישראל, עם ברכת הדרך של היו"ר אהרון אזולאי, להחתים מספר שחקני רכש, לפני תום מועד העברות. ביום שישי לפני שבועיים ישב ישראל עם שלושה שחקנים מהפועל עפולה, שביקשו להצטרף יחדיו כעסקת חבילה. מדובר בשלומי חנוכה, קשר דפנסיבי, שמשחק 50/50, אורן עידו, שמשחק בעמדת שחקן כנף, והחלוץ מתן נחמני.

לאחר משא ומתן ארוך ומתיש הגיעו הצדדים להסכם. הנהלת אתא הלכה רחוק, מעל ומעבר לסכומים שסגרה עם שחקני הבית בתחילת העונה, כדי לחזק את הקבוצה במטרה להשאיר אותה בליגה. ואולם ברגע האחרון העסקה נפלה, לאחר שהנהלת עפולה דרשה עשרת אלפים שקלים על כל שחקן, ובכך טרפדה למעשה את העסקה המשולשת.

 מונה למאמן. עודד קוטר
מונה למאמן. עודד קוטר (צילום: איסר רביץ)

אלי ישראל, שגם כך לא היה שלם עם הסגירה עם שלושת השחקנים, אמר ל'הד הקריות': "יש גבול למה שאנחנו מוכנים לתת. גם כך הלכנו רחוק עם החוזים של השחקנים. הנהלת עפולה משכה אותנו עד הדקה ה-90. בסוף החלטנו לרדת מהעניין".

ישראל הוסיף: "עודד קוטר הביא איתו לקבוצה אנרגיות חיוביות, השחקנים עובדים קשה ומפגינים מחויבות לקבוצה. הם מבינים שיש להם משימה חשובה-להשאיר את הקבוצה בליגה". הנהלה הקבוצה החליטה להוציא את השחקנים ליום גיבוש בחמי טבריה. ככל הנראה זה יקרה באחד הימים הקרובים.

תיקו 0 עם כפר כנא

אלי ישראל וצדוק מלכה
אלי ישראל וצדוק מלכה (צילום: איסר רביץ)

יממה אחרי שקוטר הצטרף לקבוצה והספיק לקיים אימון אחד, אירחה עירוני קרית אתא את מכבי כפר כנא למשחק חשוב מאוד, שכן גם כפר כנא מדורגת בתחתית במרחק שתי נקודות מעל קרית אתא.

לשתי הקבוצות היה ברור שהמשחק חשוב מאוד ואולי זו הייתה הסיבה לתוצאת השוויון 0:0 בתום המשחק. שתי הקבוצות דאגו קודם כל לא לספוג. הגיוני, אם אתה לא סופג, אתה לא מפסיד. זו הייתה הדאגה העיקרית של שני המאמנים: רק לא להפסיד. לכן רוב הזמן המשחק התנהל רחוק משני השערים ושתי הקבוצות הגיעו למצבים בודדים, אתא החמיצה שתי הזדמנויות במחצית הראשונה ולא הגיעה לשום מצב במחצית השנייה. לכפר כנא היו שתי הזדמנויות מצוינות להבקיע, אך שוער הקבוצה איתי כהן עצר בעיטה מסוכנת בדקה ה-60 ושמונה דקות אחר כך הוא נכנע לכדור, שלמזלו פגש את הקורה.

בתום המחזור נותרה אתא מתחת לקו האדום, שכנתה מהקריות, מכבי צור שלום התקרבה אליה מאוד ומדורגת רק מקום אחד מעליה, עם נקודה אחת יותר. חמש קבוצות מדורגות בתחתית: כפר כנא במקום ה-12 עם 14 נקודות, הפועל דלית אל כרמל ומכבי צור שלום מיד אחריה עם 13 נקודות. אתא במקום ה-15 (מתחת לקו האדום) עם 12 נקודות, ואחווה עראבה במקום האחרון עם 11 נקודות. סביר להניח ששתיים מתוך החמש ירדו בתום העונה לליגה ב'. קבוצה שלישית תתמודד במשחקי מבחן.

מחרתיים (שישי) בשעה 13:00 תשחק אתא נגד בית"ר נהריה בחוץ. אם יש משחק שבו אפשר להפתיע בחוץ, זה בדיוק המשחק. נהריה קבוצת מרכז טבלה, שאומנם מתמודדת על כניסה לפלייאוף העליון, אך היא נמצאת לאחרונה במגמת ירידה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות