fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חתמה שלא תתבע, תבעה וקיבלה פיצויים

תושבת הקריות שעבדה כסייעת הוראה ופוטרה שלא כדין, חתמה על כתב ויתור מול העירייה שהעסיקה אותה, אך חזרה בה, הגישה תביעה וזכתה
עו"ד יניב לנקרי
עו"ד יניב לנקרי (צילום עצמי)
עו"ד יניב לנקרי
עו"ד יניב לנקרי (צילום עצמי)

בית הדין האזורי בחיפה פסק פיצויים בסך 14,500 שקלים לסייעת הוראה מהקריות, שפוטרה פעמיים שלא כדין וללא שימוע מתיכון בקריות, זאת למרות שלאחר פיטוריה חתמה על כתב ויתור וסילוק לפיו אין בכוונתה להגיש תביעות. עורך דינה יניב לנקרי מסר כי בצעד אמיץ קבע בית הדין כי כתב ויתור אינו חזות הכל ובמקרה זה אינו מספק.

התובעת עבדה כסייעת בכיתות של תלמידים מתקשים בשתי תקופות שונות בשנים 2012-2014. היא הרוויחה 27 שקלים לשעה, עבדה כ-128.5 שעות בחודש ושכרה עמד על כ-3470 שקלים. במועד סיום עבודתה ב~3 במרס 2014 חתמה התובעת על כתב סילוק סופי שבו הצהירה כי קיבלה את כל זכויותיה הסוציאליות וכי לא תבוא בטענות כלשהן כלפי העירייה. למרות שחתמה על כתב הסילוק, הגישה הסייעת תביעה לבית הדין לעבודה בטענה כי פוטרה שלא כדין. בדיון ציין עו"ד לנקרי כי על פי ארגון המורים אין לפטר עובדי הוראה לפני סוף השנה. בתשובה לשאלה מדוע פוטרה התובעת, השיב עו"ד לנקרי כי מדובר באינטריגות פנימיות בבית הספר.

מנהל כוח האדם בעירייה, האחראי על פיטורים עובדים, אמר בדיון כי בבית הספר הביעו חוסר שביעות רצון מתפקודה של התובעת ובשיחה שניהל עימה היא הסכימה לפיטורים ואמרה שאינה רוצה לחזור לעבוד בבית הספר. התובעת הגיבה כי היא חשב פגועה ולא הייתה יכולה לחזור למקום שבו עשו לה עוול ופיטרו אותה פעמיים.

הצדדים הגיעו לפשרה לפיה התובעת תסיר את תביעותיה נגד העירייה ותקבל פיצוי בסך 14,000 שקלים.

עו"ד לנקרי: "מספר משגים נעשו בעניינה של מרשתי. בראש ובראשונה התעלמו מנהליה מהחובה הממשית לקיים שימוע מסודר, תוך הודעה מראש וללא גיבוש דעה מוקדמת. לשמחתנו העירייה הבינה את טעותה המשפטית ומשכך נעתרה מרשתי לקבל את הפיצוי שנפסק לה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות