fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חשד: זייפו מכירת קרקעות באמצעות אישה מתחזה

המשטרה עצרה את החשודים, בהם אישה שהתחזתה לבעלת הקרקע ואדם שהתחזה לאחיינה. יגל דדיה, בעל חברה לבנייה ופיקוח, ששילם יחד עם שותף יותר ממיליון שקלים, מספר ל"הד הקריות" איך עבדה השיטה שהפילה אותו בפח ואומר:"רק לפני שבועיים קמתי והתחלתי להתאושש. אני צריך להתחיל מחדש"
מואשמת בגניבת כמעט מליון שקלים מהחברה (צילום אילוסטרציה: פאנתרמדיה)
(צילום אילוסטרציה: פאנתרמדיה)

מספר תושבי הקריות נעצרו השבוע בחשד לפרשת הונאת קרקעות. על פי החשד, איתרו החשודים קרקעות שבעליהן נשים מבוגרות והשתמשו באישה מבוגרת שהתחזתה לבעלת הקרקעות. על פי החשד, לאחר שפרסמו מודעה למכירת השטחים, החלו החשודים בהליך מכירה מול הקונים וסיפקו מסמכים מזויפים. הכל הסתיים כשהבעלים האמיתית של הקרקע גילתה את התרמית והגישה תלונה במשטרה.

 יגל דדיה
"אני כל הזמן חושב איך אפשר להחזיר את הכסף". יגל דדיה (צילום: הילה מלמד)

בשביל יגל דדיה, בן 30 מקרית מוצקין, זה היה מאוחר מדי. דדיה הוא בעל חברת יגל בנייה ופיקוח ואחרי ששיפץ עשרות בתים ובנה תוספות בנייה ומרפסות שמש לעשרות מבנים ברחבי הקריות, החליט להגשים חלום ולבנות את בית חלומותיו, לו ולאשתו ולתינוקת שבדרך. אלא שהוא נפל במלכודת שטמנו לו והפסיד יותר ממיליון שקלים.

בעלת הנכס המתחזה מגיעה לפגישה

בחודש אוגוסט האחרון פנה אל דדיה קבלן הזכוכית איתן סהר והציע לו לקנות את המגרש וביחד לבנות שם בית. "הוא רצה להיות יזם ואני רציתי לבנות לעצמי", סיפר דדיה השבוע ל"הד הקריות". "איתן פנה אלי ואמר שראה מודעה ביד 2 על מגרש בקרית בנימין".

דדיה וסהר יצרו קשר עם מתווך, שבדיעבד התברר כי הוא חשוד בכך שהיה אחד המתחזים. המתווך אמר לשניים שעלות הקרקע היא מיליון שקלים. הם נפגשו עם בעלת הנכס, על פי החשד קשישה שהתחזתה. "בעלת הנכס כביכול הגיעה עם האחיין שלה. שניהם היו מתחזים, היא לבעלת הנכס והוא לאחיין שלה. לפי השם שלה ציפינו לפגוש אישה אשכנזייה והגיעה אישה כהת עור. זה נראה לנו חשוד, אבל היא סיפרה לנו סיפור שבעלה אשכנזי", משחזר דדיה.

למרות זאת, דדיה וסהר המשיכו את הליך קניית השטח כאשר המתחזה ביקשה את כל הכסף במזומן. "היא סיפרה לנו שבטאבו היא היורשת, אבל יש לה כמה אחיות והיא לא רוצה שיקפצו לה על הכסף, אז היא רוצה את הכסף במזומן. אני לא אדם נאיבי, אבל היא הצליחה לעבוד על כולנו", הוא אומר.

דדיה וסהר חתמו על חוזה עם המתחזה, כשהסעיף הראשון מורה להם להעביר לבעלת הנכס 200 אלף שקלים במזומן תמורת הערת אזהרה בטאבו. אחרי חודשיים העבירו השניים עוד 400 אלף שקלים. בסך הכל עד לפני חודש העבירו לידי "בעלת הנכס" מיליון ומאתיים אלף שקלים, מתוכם שילמו 250 אלף עבור מיסי שבח ועירייה.

"כשהגענו לשלב קניית הקרקע כבר מכרתי את הבית שלי שאותו אני אמור לפנות בחודש מאי", סיפר דדיה השבוע, "אחרי שהתחלנו להעביר לה את הכספים, הפעלתי את כל הקשרים שלי בעיריית קרית אתא בשביל לקבל את כל ההיתרים והייתי כבר לקראת חפירת יסודות".

עו"ד תומר נוה
"תיעוד ויזואלי של העסקה". עו"ד תומר נוה (צילום עצמי)

ביום חמישי שעבר נעצרו ארבעה תושבי קרית אתא בחשד כי עמדו מאחורי הונאת הקרקעות בקריות. הם חשודים בשימוש במסמכים מזויפים בנסיבות מחמירות, זיוף בכוונה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וקשירת קשר לעשות פשע וגניבה. נציג המשטרה, רס"ר יוסי יקירי מיחידת הונאה במחוז חוף, ביקש להאריך את מעצר החשודים בשמונה ימים.

סנגוריו של אחד החשודים, עו"ד תומר נוה, תחקר את רס"ר יקירי וטען בבית המשפט כי התלונה נגד החשודים הוגשה שמונה ימים לפני שנעצרו בפועל, דבר המוכיח כי לא היוו סכנה לשיבוש הליכי חקירה. "חברי התחמק בכל התשובות שלו, התעלם ולא נתן הסבר אחד מניח את הדעת מדוע יש לעצור את החשוד". עוד טען עו"ד נוה כי אף אחד מהמתלוננים אינו יכול לזהות את החשוד כמי שיש לו איזשהו קשר לשני המתחזים. "מרשי התחנן במהלך החקירה שייתנו לו לעבור בדיקת פוליגרף ואין שום תיעוד ויזואלי של העסקה", טען עו"ד נוה.

הכתבה המורחבת ביום שישי בעיתון "הד הקריות

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות