fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"זה לא הגיוני שילד ימות כי ההורים שלו עניים"

לפני כחודש נחתו בישראל ארטם שפוט בן השש ואביו דניס, בתקווה שכאן בישראל יינצלו חייו של הילד שמתמודד עם סרטן בגזע המוח. אלא שכדי לקבל את הטיפול שעשוי להציל את חייו זקוקה משפחה ליותר מ-100 אלף דולר. בינתיים הצליחו לאסוף רק 200 שקלים, הם מתחננים לעזרה
"אי אפשר להישאר אדישים לילד הזה". ארטם (צילום: אושרי כהן)

"אני מבקש שתעזרו לי, כדי שאבריא אני צריך כסף. בבקשה עזרו לי", כך אומר ארטם שפוט, רק בן שש, שהגיע לישראל מאוקראינה כדי לקבל עבור טיפולים לסרטן בגזע המוח. ניסיון אחרון שעשוי להציל את חייו. אלא שכדי שיוכל לקבל את הטיפולים זקוק ארטם לסכום של יותר מ-100 אלף דולר. בינתיים הוא, אביו ותושבת קרית אתא שאימצה את השניים בזמן שהותם בישראל, עושים כל ניסיון כדי לגייס את הכסף, לצד ההתמודדות הקשה עם המחלה.

"לא הצלחתי להתאפק"
ארטם הגיע לישראל לפני כחודש עם אביו, דניס, במטרה לנסות ולהציל את חייו. לפני כשנה הוא אובחן באוקראינה כמי שסובל מאולקוס וטופל בהתאם במשך חודש ימים בבית החולים המקומי. אלא שהאבחנה לא היתה נכונה ובעקבותיה הטיפול היה שגוי וגזל חודש שלם שבמהלכו המשיך להתפתח הגידול בראשו של הילד. לאחר שארטם אובחן כחולה סרטן, הוא עבר ניתוח להוצאת הגידול מראשו. במהלך הניתוח נפגעה מערכת העצבים שלו ונגרם לו נזק מוטורי שבעקבותיו הוא בקושי מסוגל לעמוד ולצעוד. שנה של טיפולים שונים שלא צלחו במסגרת מערכת הבריאות האוקראינית הביאו את המשפחה כמעט לידי ייאוש. אבל אז מכרים של בני המשפחה התגייסו לסייע, ומכיוון שאיכות הטיפול בסרטן בישראל נחשבת בין הטובות בעולם, משפחתו של ארטם גייסה כספי תרומות, והוא ואביו הגיעו לארץ כדי לנסות ולהציל את חייו. אמו ואחותו התינוקת נשארו באוקראינה.

"אי אפשר להישאר אדישים לילד הזה". ארטם (צילום: אושרי כהן)

לפני חודש נחתו ארטם ואביו דניס, בן 31, בישראל ומצאו בית חם אצל טטיאנה סמאץ', תושבת קרית אתא, בת 41, המתמודדת עם נכות. היא עלתה מאוקראינה עם בעלה ובתה לפני 18 שנים לאחר שסבלה מגילויי אנטישמיות. במהלך השנים נשארה בקשר עם חברים בעיר מולדתה מוקצ'בה. על מצבו של ארטם שמעה מקרובים באוקראינה, ולדבריה לא חשבה פעמיים והציעה לארח את האב והבן.

"לפני כחודש חברים השאירו לי הודעה שאצלצל אליהם בדחיפות", היא אומרת, "צלצלתי והם סיפרו לי שיש ילד שלומד עם הילד שלהם בכיתה והוא במצב מאוד קשה. הם סיפרו שהוא עבר ניתוח באוקראינה, אבל הרופאים המליצו לו לטוס לישראל לקבל טיפולים. הם אמרו שבעוד יומיים הוא טס לישראל והשהות בארץ תעלה כ-200 דולרים ליום. מיד אמרתי שיבואו אלי, שישהו אצלי".

"כשראיתי את ארטם בפעם הראשונה בכיתי". טטיאנה סמאץ' עם ארטם שפוט ואביו דניס (צילום: אושרי כהן)

הטיפול של ארטם צפוי להימשך שנה ושלושה חודשים, ולכן פינתה בתה הצעירה של טטיאנה את חדרה והיא ישנה עם אמה. בכל זאת, ולמרות הקשיים, טטיאנה מסייעת כמעט בכל דרך לאב ולבנו שמקווים שכאן יינצלו חייו של ארטם. "אחרי שהסכמתי לארח את ארטם ודניס, הם יצרו איתי קשר בסקייפ", היא מספרת, "כשראיתי את ארטם בפעם הראשונה בכיתי.

לתרומות יש ליצור קשר עם עמותת "חברים לרפואה" בטל': 5777666- 03.

 הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי בעיתון "הד הקריות" 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות