fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ההצגה הכי טובה בעיר

מוקדם להסיק מסקנות ולקשור כתרים, אבל בינתיים הקבוצה הכי לוהטת בקריות היא אליצור עירוני קרית אתא כדורסל. ביום שלישי הביסו חניכיו של שרון אברהמי את אליצור רמלה 76:96 והם משקיפים על הליגה מלמעלה
עוד הצגה גדולה. תומר גינת צילום: איסר רביץ
עוד הצגה גדולה. תומר גינת צילום: איסר רביץ

לפני שבוע פתחה אליצור עירוני קרית אתא את הליגה הלאומית בכדורסל בניצחון חוץ קשה מאוד מול קבוצה ביתית חזקה – הפועל מגדל העמק. זה היה מבחן אופי רציני לקבוצה, שיצאה למשחק ללא אחד מכוכביה – הזר ג'וליין מיילס, ונקלעה בשלהי המשחק לפיגור של 22 נקודות. בסוף אתא ניצחה, הרבה בזכות תצוגת שיא של הצעיר אוראל לב, והיא רשמה וי גדול.

ביום שלישי פתחה אתא את העונה באולמה הביתי במשחק מול קבוצת אליצור רמלה, שנוצחה במחזור הראשון. על הנייר יחסי הכוחות היו ברורים, מה עוד שמיילס חזר לשחק, אחרי שהחלים מהפציעה, אבל הצוות המקצועי ובראשו המאמן שרון אברהמי לא הסתמכו על הנייר והכינו את הקבוצה מבחינה מקצועית הכי טוב שאפשר.

זה נגמר בניצחון משכנע מאוד של אתא 76:96. תרצו תקראו לכך סוג של הצהרת כוונות. אחרי שבעונה שעברה דשדשה הקבוצה קרוב לתחתית משך סיבוב וחצי ורק בסוף נכנסה לכושר ועלתה לפלייאוף העליון, העונה הקבוצה רוצה להבטיח את מקומה בפלייאוף מוקדם ככל האפשר ורצוי גם במקום הכי גבוה שאפשר, כדי להגיע למאני טיים של העונה מעמדה של חוזק עם יתרון ביתיות.

משחקים משלישי לשלישי
אברהמי לבטח לא ידבר עכשיו על מיקום, הוא פועל לפי הקלישאה הידועה, שמקורה דווקא מהמשחק היותר פופלארי, והוא עובד מ'שבת לשבת', תרצו תגידו משלישי לשלישי. אתא פתחה את המשחק עם שני הזרים מיילס וג'וינר דאליס, המתאזרח גורדון לואיס והישראלים גיא דותן ולירן מורן.

פרט לפתיחה, שבה האורחים עלו ליתרון 0:4, ההמשך היה כולו של קרית אתא, שעלתה מהר ליתרון דו ספרתי, בעוד האורחים רדפו אחריהם בעקשנות וניסו לצמצם את הפער. חניכיו של אברהמי סיימו את הרבע הראשון ביתרון משכנע 9:24, לשביעות רצונו של המאמן, שכן הקבוצה הפגינה משחק התקפה משובח, ובזה היא כבר הוכיחה שהיא חזקה, אבל לא פחות הרשימה במשחק ההגנה, כשספגה בממוצע פחות מנקודה לדקה ברבע הזה. דאליס נתן תצוגת משחק נהדרת עם קליעות וריבאונדים בשני צידי המגרש.

בתחילת הרבע השני הורידו המקומיים הילוך, רמלה צמצמה למינוס 10, אתא ברחה בשוב ל-15 הפרש ובסיום המחצית הראשונה אתא הובילה 36:47. משמע האורחים ניצחו את הרבע השני 23:27. מה שהטריד את אברהמי בשלב הזה היה היכולת החלשה בהגנה.

רכש מוצלח מאוד. תומר גינת צילום: איסר רביץ
רכש מוצלח מאוד. תומר גינת צילום: איסר רביץרכש מוצלח מאוד. תומר גינת צילום: איסר רביץ

התפוצצות ברבע השלישי
אברהמי כיסח את חניכיו בהפסקה. אלה קלטו מצוין את המסר ועלו למחצית השנייה בטרוף. תוך 5 דקות אתא ברחה – 44:64 ובסיום הרבע 50:72. משמע, הרבע השלישי הסתיים ביתרון של אתא 14:25, עם הגנה מצוינת, כמו שאברהמי אוהב.

בשלב הזה המשחק הוכרע וזו הייתה הזדמנות מצוינת להריץ את הצעירים המוכשרים של הקבוצה. בסיום אליצור אתא ניצחה 76:96. קלעו לאתא: דאליס 17 (13 ריב'), לירן מורן 15, תומר גינת 14, גיא דותן 12, ג'וליאן מיילס 11, גורדון לואיס 10, אוראל לב 7, ג'ואי קיזל 5, ניב זקס 3, רועי יחיא ואלאור תורג'מן 1 כ"א.

בתום המחזור השני מדורגת אתא במקום הראשון, עם שני ניצחונות, ביחד עם ארבע קבוצות, שסומנו בתחילת העונה כמועמדות לרוץ למעלה: הפועל עפולה, מכבי רמת גן, הפועל גליל עליון ואליצור אשקלון.

ביום שלישי תפגוש אתא את אשקלון במשחק חוץ קשה מאוד שיהיה מבחן כח רציני לשתי הקבוצות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות