fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בלי צנזורה

מה מביא מנהלת מכירות, נשואה באושר, אמא לשתי בנות, לשבת בלילה בפינת האוכל בביתה ולכתוב סיפורים ארוטיים? בעוד כשלושה חודשים יראה אור ספרה הראשון של עדי קרנקורס מקרית אתא, שהוא קובץ של שישה סיפורים ארוטיים, בלי הרבה חסמים. עד שזה יקרה, אפשר לעקוב אחריה בקבוצת הפייסבוק שהקימה, המונה כ-16 אלף חברים, רובן נשים
עדי קרנקורס. צילום: דורון גולן

בשעות היום עדי קרנקורס, 31, מקרית אתא, היא כמעט כמו כל אישה. מטפלת בילדות, עושה קריירה כמנהלת מכירות ומנהלת עם בעלה, איתן, בית חמים עמוס במשחקי ילדים. אולם, בשעות הלילה, כשכולם כבר ישנים והשקט שורר, היא מתיישבת בפינת האוכל עם המחשב וכותבת סיפורים ארוטיים נוטפי להט ותשוקה. סיפוריה מגיחים אל קבוצת הפייסבוק הסגורה שלה שבה יש כ-16 אלף חברים, רובן המוחלט נשים, ובקרוב יראו אור בספר שיוצא לאור.

קרנקורס נולדה בקווקז בשם אאידה, על שם האופרה שאמה אוהבת לשמוע ועלתה עם משפחתה לארץ בגיל 4 וחצי. ההתחלה הייתה קשה. אביה ז"ל נאלץ למצוא עבודה כמנקה רחובות עד שהצליח למצוא עבודה במפעל, ואמה עבדה כמנקה. "רוב הילדות שלי עברה עם אחי שגדול ממני ב-10 שנים, כי ההורים עבדו מהבוקר עד הלילה", היא מספרת, "גדלתי בעיקר מול הטלוויזיה, ובזכות אימא שלי גיליתי בגיל מאוד צעיר את עולם הספרים, כי אימא שלי היא תולעת ספרים. זה היה העולם שלי אז, ספרים ומוזיקה.

"אמא שלי גדלה על ספרות קלאסית, היא מאוד רומנטיקנית, וכשהייתה בת 26, התחתנה עם גבר גרוש בן 40, אב לשבעה ילדים. המחשבה הרומנטית שלה הובילה אותה לחשוב שהם יהיו משפחה גדולה. זה לא העולם האמיתי, זה לא עובד ככה. היא השרישה בי את האהבה לספרות, ובגיל 11 כבר קראתי את הספר 'ג'יין אייר', זה הספר שגרם לי להתאהב בספרים".

עדי קרנקורס. צילום: דורון גולן
עדי קרנקורס. צילום: דורון גולן

ספרים ב-1500 שקלים

היא מעידה על עצמה שהיא גיקית בטירוף. "הארי פוטר, שר הטבעות, ההוביט, אני מתה על קומיקסים, מארוול זה בשבילי מחלה. הספרים תמיד היו שם, כשקיבלתי משכורת הייתי הולכת לסטימצקי וקונה ספרים ב-1500 שקלים שהחזיקו אותי לחודשיים-שלושה".

בצבא שירתה כמדריכת מערכות נשק בנ"מ, ובגיל 22 הכירה את איתן, שכעבור חצי שנה הציע לה נישואים. היום הם הורים לשתי בנות, 6 ושנה.

היא מעידה על עצמה שהיא מסוג האנשים שאינם יכולים לשבת ללא מעש, לכן מיד עם השחרור מהצבא החלה לעבוד בתחום המכירות. כיום היא מנהלת מכירות של קליניקה פרטית לטיפול במחסומים רגשיים ומנהלת צוות של שש נציגות.

הראיון איתה מתקיים בבית קפה קטן בקרית אתא. היא יושבת עם לפטופ פתוח וטלפון נייד, עונה להודעות שמגיעות מהצוות שלה. קשה לנחש שאשת העסקים הזו מחברת סיפורים ארוטיים בלילה.

אל הספרות הארוטית הגיעה במהלך השבעה על חמיה. "אז גיליתי את עולם הספרים האלקטרוני", היא מספרת, "לא היה לי מושג אז שאפשר להוריד ספר תמורת תשלום מגוחך. ראיתי ספר שנראה לי מאוד מעניין על הכלאות דנ"א של בני אדם עם בעלי חיים. הייתי בטוה שזה כמו הקומיקסים שאני אוהבת, מדע בדיוני".

מתברר שהספר הזה, של הסופרת לורה לי שינה את חייה. "פתאום גיליתי שהורדתי ספר ארוטי. בגיל 25 לא ידעתי שיש דבר כזה ספרות ארוטית. בהתחלה חשבתי שזה ספר זול ופורנוגרפי, ואז גיליתי ספר עם עלילה מדהימה ומעניינת ומטריפה שגורמת לך לחשוב ושיש שם סקס. סקס טוב, בטעם טוב, ממש סצנות שמוסיפות לעלילה. התמכרתי".

עדי קרנקורס. צילום: דורון גולן
עדי קרנקורס. צילום: דורון גולן

קרנקורס הורידה את כל הספרים של אותה סופרת ובהמשך גילתה עוד סופרים ארוטיים. בשבע השנים האחרונות, היא אומרת, קראה אלפי ספרים מהז'אנר הזה.

את חדוות הכתיבה גילתה כשהייתה בת 10, כשאחיה קנה לה יומן. כשהיומן התמלא, החלה למלא מחברות על גבי מחברות במחשבות, הרהורים וסיפורים קצרים. כשהייתה בהריון הראשון כתבה את הבלוג הראשון "מלכת הבקבוקים הריקים" על ההורים שלה, הזוגיות שלה, הרצונות והפחדים. אחת מחברותיה עשתה לה לייק בפייסבוק, ו"פתאום אנשים התחילו לקרוא ולשתף ולפנות אליי, אנשים שגדלתי איתם ולא היה להם מושג מה סיפור החיים שלי, וזה מאוד הבהיל אותי. ואז אנשים כתבו לי שגם הם גדלו בבתים כאלה ומה שכתבתי עשה להם משהו והבינו שאפשר לצאת מהחרא ולגדול והרגשתי סוג של מחויבות לא למחוק את זה. נהייתי גאה".

מבחינתה, זה היה סיפור חד פעמי. בעלה היה זה שלחץ עליה לכתוב ולתת ביטוי לכשרון שלה. "הוא אמר לי כל הזמן שאני חייבת לכתוב. בהריון השני כתבתי בלוג על חמי ושיתפתי מרצוני בפייסבוק. הוא זכה להרבה מאוד שיתופים".

רק הסקס היה פנוי

קרנקורס קיבלה אז הצעה לכתוב כבלוגרית בקבוצת פייסבוק,  אלא שכל הנושאים היו תפוסים, ורק נושא הסקס היה פנוי. "כתבתי את הסיפור הראשון שלי שהיה סיפור קצר בשם 'רק סטוץ', ואז אמרו לי שהוא גס מדי וכדאי לצנזר". היא לא הסכימה והחליטה לפתוח קבוצה משלה שבה תכתוב את הסיפורים שלה. כבר בחודש הראשון היו בקבוצה 10,000 חברים. עד היום כתבה כבר 12 סיפורים, כל אחד מהם כולל שמונה-תשעה פרקים. בכל סיפור יש כמה דמויות והיא מספרת את קורותיהן, ביחד ולחוד.

רוב הספרות הארוטית היום נכתבת על ידי נשים, ולדברי קרנקורס, יש לכך סיבה. "כולנו מחפשות את המשהו, כולנו חיות את החיים שלנו, נשואות ויש לנו ילדים, ויש לנו סקס, והכל סבבה, אבל אנחנו מחפשות משהו מעבר. משהו מושלם. סקס בכלל נתפס בטעות כמשהו גברי, כצורך גברי, גבר רוצה סקס ולאישה כואב הראש, כמו בכל הסדרות שגדלנו עליהן. זה פשוט לא נכון. בגלל שגדלנו עם הדעות האלה, זה גם נכנס להרבה נשים לראש שסקס זה משהו שגברים רוצים ואנחנו צריכות לתת להם משהו. אבל יש נשים שמבינות שסקס זה כיף, זו אחת ההנאות הכי גדולות של החיים. נראה שהן התחילו לכתוב, כדי לפתוח לנשים את העיניים ואת הראש שסקס זה משהו לכולן.

עדי קרנקורס. צילום: דורון גולן
עדי קרנקורס. צילום: דורון גולן

"כשהתחלתי לכתוב, נשים פנו אליי ואמרו דברים כמו 'בעלי מודה לך'. על מה, שאלתי, 'על זה שעוררת אצלנו משהו וגרמת לי לפתוח את הראש ולהבין שזו הנאה'. נשים מספרות לי שהן התחילו ליזום ולא לחכות".

את ההשראה לסיפוריה היא שואבת מהכמויות האדירות של הספרים שקראה. הסיפורים שלה הם ערבוב בין מה שקראה לדברים שהיא רוצה שיקרו. "אלה הן הפנטזיות שלי. אני לא כותבת בשביל מישהו אחר, אני לא כותבת כדי לספק פנטזיה של מישהי אחרת, אני לא אכתוב משהו שלא עושה לי את זה".

קרנקורס מפרסמת את סיפוריה בקבוצה בימי שני וחמישי, וכן, גם היא לפעמים נתקלת לעיתים במחסום כתיבה עד שהוא נפרץ. "בעלי מאוד מאוד תומך ומתרגש בשבילי, הוא מאוד מאוד גאה בי, זכיתי בבעל שהוא מאוד ליברלי וממש לא מעניין אותו מה אנשים חושבים, וברור שיש אנשים שמסתכלים על זה עקום". סביבתה יודעת איזה סוג סיפורים היא כותבת והיא אינה מנסה להסתיר או לשמור על אנונימיות. "אמא שלי יודעת, היא בעצמה קוראת ארוטיקה, אבל את שלי עוד לא קראה, כי היא קוראת ברוסית. היא מחכה שהספרים שלי ייצאו לאור ויתורגמו לרוסית כדי שגם היא תוכל לקרוא".

השראה מהבעל

חלק מהסיפורים שלה שאובים מחייה האישיים. "בעלי בהחלט מהווה השראה לחלק מהסצנות. אני חושבת שלכמעט כל דמות גברית שלי יש תכונות שיש לבעלי, תכונות שאני אוהבת ומעריכה. חלקים נרחבים הם נטו מהדמיון שלי".

זמן קצר לאחר פתיחת קבוצת הפייסבוק פנו אליה מסתיו הוצאה לאור, וכבר בפגישה הראשונה הוחתמה על חוזה להוציא לאור בעוד שלושה חודשים ספר שהוא בשני כרכים. זה קובץ של ששת הסיפורים הראשונים שלה על קבוצה של חברים, שישה גברים ושש נשים, שלכל דמות יש סיפור משלה. "אפילו יצרתי שם מועדון BDSM, שנקרא 'המפלט', אפילו הקוראות שלי רוצות שאפתח מועדון כזה", היא אומרת וצוחקת.

קרנקורס חושפת שהידע שלה, בניגוד לאחרים, מגיע גם מניסיון אישי. "היו לי התנסויות מעולם ה-BDSM. חלקן מהעבר הרחוק, חלקן עם בעלי. אני מכירה מאוד מאוד את העולם והמושגים, גם כצופה מהצד". היא חושפת בפני הקוראות שלה עולמות חדשים כמו "דום", סאבית" ו-"שיבארי" (אמנות קשירת הגוף היפנית), שמתברר שהפכה ללהיט בקרב הקוראות. "אני לא כותבת שיט, אני לא כותבת דברים שלא אבדוק בצורה הכי לא מסוכנת שאפשר. חשוב לי שהנשים יבינו שלא הכל פרחים ופרפרים, ושאם קראת על סצנת 'שיבארי', זה לא אומר שבעלך יכול לקשור אותך ולעצור לך את הדם. אני מסבירה להן שזה דורש התמחות ולמידה ושאסור להתנסות בזה סתם ככה בשביל הכיף. אלו דברים מאוד רציניים".

לאור העובדה שהיא קוראת רק באנגלית, היה עליה להתגבר על מחסום השפה העברית. "קשה לכתוב סצנות סקס בעברית. חיפשתי את המילים שאני מתחברת אליהן. אתה לא תקרא בסיפורים שלי את המילה 'פות' ו'וגינה' או 'איברו הקשיח'. אצלי זה כוס וזין. הכי גס שיש, הכי תכלס שיש. כי אין לזה מילה אחרת, ואני לא מוכנה להשתמש במילים של ספרי לימוד. זה לא קל. בהתחלה כשכתבתי את זה, זה צרם לי. אבל אני ישראלית ואני כותבת בעברית. נאלצתי לתרגל עם עצמי את הכתיבה הזאת, כדי להבין מה מתגלגל לי על הלשון יותר טוב. מה אני הייתי רוצה לקרוא".

בודקת וחוקרת

במהלך כתיבת הסיפורים נפגשה קרנקורס עם אנשים רבים, כדי לשמוע את סיפורם ולהכיר את עולמם. "ראיינתי 'דומים', ראיינתי 'סאבים', חלקם פנים אל פנים, חלקם טלפונית, חלקם אפילו בהתכתבויות אנונימיות. היה חשוב לי להבין איך מתנהל העולם של אנשים שממש חיים את זה 24/7. עשיתי ראיונות מההשקפה הגברית, מההשקפה הנשית, מההשקפה הדומית ומההשקפה הסאבית. ראיינתי זוגות נשואים שחיים את העולם הזה. לא אכתוב על משהו שלא למדתי עליו. לא אכתוב דברים שמרחיקים את המציאות. לא אכתוב על BDSM שהוא עולם נטו רומנטי ומלא לבבות כשהוא לא. כשאני כותבת על BDSM אני כותבת אותו 'הארד קור', וזה מה שמושך את הנשים בכתיבה שלי. שאני לא מיפייפת את הסיפורים. אני לא אכתוב בשביל לרצות אנשים, לעולם לא. לפעמים אני כותבת סצנות שעושות להן לא טוב".

מתברר שגם קרנקורס יכולה להיות מופתעת. "הדבר שהכי הופתעתי והתלהבתי ממנו הוא מספרם של הגברים והנשים בישראל שהם מאוד פתוחים ומאוד מתנסים ומוכנים למתוח את הגבולות שלהם. כשהתחלתי לכתוב, באתי ממקום קצת ספקני. חשבתי שמה שאני כותבת לא כל כך קיים באופן שכיח בישראל והכרתי הרבה אנשים מדהימים שבתוך מערכת הנישואים שלהם מנסים בקטע מטורף ויש להם ארסנלים של צעצועים. אנשים עם ילדים שמחביאים מתחת למיטה ארגזים עם צעצועים 'הארד קור' והם פתוחים ובני הזוג שלהם מפנקים אותם, וסקס זה סשן בפני עצמו, הם ממש נהנים מזה. אלה זוגות חזקים מאוד".

במהלך הריאיון עולה כמובן גם סדרת הספרים/סרטים "50 גוונים", שהנגישה את עולם ה-BDSM לקהלים רחבים יותר. קרנקורס מבטלת את זה כלאחר יד. "זה לא מציאותי וגם נמאס מהנישה הזאת של הבחורה המסכנה והאומללה שאין לה כסף, שהוא קונה אותה בכסף ומציל אותה מעוני. זה מגעיל אותי. כל הדמויות שלי, כל הנשים שלי, בייחוד ה'סאביות' הן נשות קריירה עם כסף משלהן והן בטח לא צריכות שמישהו יציל אותן, אם כבר הן יצילו אותו. זה משהו שמאוד חשוב לי להדגיש שזה שאת 'סאבית' לא אומר שאת חלשה. להיפך, צריך להיות אישה מאוד חזקה כדי למסור שליטה מרצון".

קרנקורס מסכמת: "האישה הישראלית, לדעתי, מוכנה ללמוד. אנחנו מוכנות לזה. אנחנו מוכנות למהפך הזה, אנחנו מוכנות לשינוי הזה בתודעה. אנחנו מוכנות לפתוח את הראש לעולם טוב יותר ולהתנסות. האישה הישראלית מוכנה להתנסות וללמוד דברים חדשים בשביל לספק את עצמה ואת בן הזוג שלה. אנחנו בשלות לזה".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות