fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הספר של החיים

אל"מ רן קינן מקרית אתא, מפקד בית הספר למקצועות הלוגיסטיקה, בה"ד 6, סבור, שלהיות לוחם בצבא זה חשוב, אבל להיות תומך לחימה זה חשוב לא פחות. בראיון מיוחד הוא מסביר למה זה חשוב להיות נהג או טבח בצבא ("איך שלא יסובבו את זה, בלי לוגיסטיקה, הלוחם לא יכול לנצח את הלחימה") והוא בעיקר נרגש לקראת המעבר לעיר הבה"דים בנגב
מפקד בה"ד 6 אל"מ רן קינן (צילום: דובר צה"ל)
מפקד בה"ד 6 אל"מ רן קינן (צילום: דובר צה"ל)

"מפריע לי שבני הנוער בחלקם, מפאת חוסר הבנה או משום שלא מסבירים להם, לא מסתכלים מטר קדימה על העתיד שלהם. הם צריכים להבין שהם מקבלים מגיל 18 מתנה לידיים, מקצוע וניסיון". הדובר: אל"מ רן קינן מקרית אתא, מפקד בה"ד 6, אחד מבסיסי ההדרכה הגדולים בצה"ל, האחראי על כל ההכשרות הקשורות לתחום הלוגיסטיקה. קינן מדבר בגלוי על המחסור בתפקידים תומכי לחימה, מסביר מדוע זה משתלם לבן 18 להיות נהג בצבא, גם אם הוא חולם להיות לוחם, ומספר על השותפות המשמעותית שלו במעבר ההיסטורי לעיר הבה"דים בנגב.

רבים מעדיפים לשרת בצבא בתפקיד קרבי שמצטייר עבורם כמשמעותי ביותר.

"יש הרבה מאוד לוחמים. החילות הקרביים, מן הסתם, חשובים, אבל צריך גם להכניס הגיון ולהבחין בהיבטים של מקצוע שתומך יחידות לוחמות. ברגע שקיבלת את ההזדמנות להיות תומך לחימה, תמצה אותה עד תום. חייל שמתגייס כדי להיות לוחם, רוצה או את ה-100 אחוז או כלום, אך אפשר להיות תומך לחימה ולקבל מזה הרבה".

עולה תחושה מדבריך שקיים מחסור בתחומים שעליהם אתה מדבר.

"תמיד. יש מחסור בתומכי הלחימה, כי ההכוונה של הצבא, בצדק, היא שמי שרוצה להיות לוחם, שיהיה לוחם, אבל צריך להבין שיש גם אופציה להיות תומך לחימה וזה לא פחות יוקרתי. להיות מ"פ בגדוד בסדר גודל של 150 איש זה אתגר פיקודי שאין לו אח ורע באזרחות. זה כמו להיות מנהל מפעל".

אל"מ קינן, 45, נולד והתגורר בקרית ים ובהמשך בקרית חיים. הוא נשוי לשירי ואב ל-2. הוא שירת כלוחם וכמפקד גדוד 404 בחיל התותחנים, טעם מנחת זרועה של האינתיפאדה הראשונה; שירת בתעסוקה המבצעית בעזה ובשטחי יהודה ושומרון, היה ברצועת הביטחון בלבנון ולאחר מכן רס"פ כמפקד צוות בתותחנים. בהמשך, בקבע, יצא לקורס קצינים, סיים כמצטיין פלוגתי בבה"ד 1 ומשם החל את שירותו הצבאי כקצין בחיל הלוגיסטיקה ושימוש בתפקידים פיקודיים רבים.

בגיל 33 כבר קיבל דרגת סגן אלוף, "שזה גיל צעיר", הוא אומר, "כבר לא מקבלים היום את הדרגה הזו בגילאים האלו". במלחמת לבנון השנייה היה קינן קצין לוגיסטיקה באוגדת 143 שנסגרה בינתיים. "זו אחת החוויות הכבדות ביותר שחוויתי בשירותי, גם חוויה ערכית גם של תחושת מסוגלות וגם של ציפייה מעצמך ומהמערכת שאתה נמצא בה. בזמנו, הייתה בצבא אווירה של סגירת יחידות וקיצוץ, והאירוע הזה תפס אותנו בסיטואציה שאני לא זוכר אותה בשירות שלי.

"זו הייתה התעוררות. המלחמה החזירה אותנו לתובנה שהמטרה של הצבא לנצח במלחמה ולא להתעסק בכל מיני דברים אחרים. האירוע הזה נתן תובנה אחת מרכזית – הצבא צריך להתכונן לאי ודאות, לנצח במלחמה להתפתח".

הראיון המלא יפורסם ביום שישי הקרוב ב:"הד הקריות".

מפקד בה"ד 6 אל"מ רן קינן (צילום: דובר צה"ל)
מפקד בה"ד 6 אל"מ רן קינן (צילום: דובר צה"ל)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות