fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בדרך לאיקאה: עמוד חשמל באמצע הכביש

מה גורם למוסדות התכנון לחשוב שעמוד חשמל בגובה 20 מטר בדרך לאיקאה בקרית אתא לא מפריע לציבורים ואף עלול להוות סכנה בדרך
עמוד חשמל סמוך לאיקאה
20 מטר גובה ללא שילוט. עמוד חשמל סמוך לאיקאה (צילום: עינב אלקיים)

עמוד חשמל ענק ניצב באמצע הכביש ברחוב קרן היסוד סמוך לרחוב תפוצות ישראל ליד מתחם איקאה החדש בקרית אתא.  העמוד משתרע לגובה של מעל 20 מטרים ומסכן את בטיחותם של הנוסעים בכביש בייחוד מפני מי שנמצא סמוך לאחת היציאות העמוסות ימינה, לכיוון קרית אתא, ביציאה ממתחם איקאה והשופרסל דיל החדש שנפתח.

בכביש השירות, שכעת עדיין סביבו מתקיימים שיפוצים ועבודות בנייה נרשמה תנועת מכוניות לא מעטה, והנוסעים בהם אינם צופים ומודעים לעמוד שניצב במרכז נתיב הנסיעה שלהם. בנוסף לא נתלה כל תמרור תנועה או שלט אזהרה המתריע בפני עמוד החשמל. העמוד ניצב על אי תנועה קטן וקיים חשש שיהווה סכנה לפגיעה חזיתית מרכב.

עמוד חשמל סמוך לאיקאה
20 מטר גובה ללא שילוט. עמוד חשמל סמוך לאיקאה (צילום: עינב אלקיים)

מחברת החשמל נמסר בתגובה:"עמוד החשמל קיים עוד משנות ה-70. במסגרת תכנית שיזמה העירייה בוצעו שינויים באזור העמוד. כאשר באותה תכנית קיימת חובה ואחריות לנקוט באמצעי זהירות על מנת למנוע כל מפגע תחבורתי. התוכניות אושרו על ידי הרשויות המוסמכות שאמונות בין היתר על עניין הסדרי התנועה והבטיחות. נושא שילוט והתקנת גדרות בטיחות באחריותה הבלעדית של הרשות המקומית".

מעיריית קריית אתא נמסר בתגובה כי: "מדובר בקו מתח עליון של חברת החשמל שהעתקתו אינה אפשרית בשלב זה. העמוד מוגן על ידי אי תנועה הנמצא בימים אלה בשלבי סימון סופיים. במידת הנדרש יבוצעו עבודות סימון נוספות".

כתבה: עינב אלקיים

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות