fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

צביעת נתיב המטרונית גרמה לסבל לתושבי קרית מוצקין

יוסי מרקוביץ'. צילום: דורון גולן
יוסי מרקוביץ'. צילום: דורון גולן

צביעת נתיב המטרונית בדרך עכו בקרית מוצקין גרמה לתושבים לאורך הרחוב לצריבות בעיניים ולהקאות. העבודות הופסקו בהחלטה של איגוד ערים להגנת הסביבה והמשטרה לאחר התערבות של המשנה לראש העירייה, יוסי מרקוביץ'.

ביום ראשון השבוע, בסביבות חצות הלילה, הורגש לאורך הרחוב צפונית לצומת צבר ריח חריף וצורם שגרם לדמעות וסחרחורות בקרב שכנים המתגוררים בסמוך למקום. למוקד העירוני הגיעו תלונות של תושבים. המשנה לראש העיר, יוסי מרקוביץ', שזמן קצר לאחר התפשטות הריח ניגש לבדוק את מקורו ומצא כי חברת יפה נוף באמצעות חברה קבלנית צבעה את מסלול המטרונית בצבע אדום, דבר שגרם לריח חריף ויוצא דופן שהקשה על התושבים שמתגוררים בסמוך לנשום.

מרקוביץ' פנה לכיבוי האש ולתורן באיגוד ערים במשרד להגנת הסביבה. ניידות של הגופים הנ"ל הגיעו למקום האירוע. לאחר בדיקה מקומית שנעשתה הוחלט על הפסקת העבודה באופן מיידי, נלקחה דגימה של הצבע למעבדה ורק לאחר בדיקה יוחלט כימצד להמשיך ולפעול. מרקוביץ' מסר: "הריח החריף הזה הקשה לא רק עלי גם על תושבים נוספים, יצאתי לשטח תוך שאני משוחח עם המוקד העירוני, עם הכיבוי ועם איגוד ערים. אנחנו בהחלט נעקוב אחרי האירוע הזה".

על פי הדיווח של כונן איגוד ערים להגנת הסביבה: "דיווח משלים ותום אירוע תקרית 97945, צריבות בעיניים בקריית מוצקין. סיכום אירוע: מדובר בחברת יפה נוף בנייה בע"מ, במסגרת בניית המטרונית בקטע כביש 4 דרך עכו. חברת יפה נוף עשתה שימוש בחומר סימון מסוג פלסטי קר דו רכיבי לצביעת המקטע. ריח חריף של סולבנטים אורגניים אופייניים לחומר גרמו לצריבות בעיניים והקאות. לאחר ניטור והתייעצות עם קצין הערכת סיכונים של כיבוי א, מנהל מחוז רני עמיר ושמוליק אייכלר מהמחוז יחד עם המשטרה הוחלט להפסיק את עבודות הצביעה עד לקיום ישיבה לפתרון המפגע. כיבוי האש וכונן המחוז עזבו את המקום". ראש העירייה, חיים צורי, מסר: "כל הכבוד לתושבים ולמשנה לראש העיר, מרקוביץ' שגילו עירנות, פנו למוקד העירוני וטיפלו בכך. אנחנו לא נרפה ונעקוב אחרי השתלשלות הדברים כדי למנוע אירועים מסוג זה".

יצויין כי בימים אלו מתנהלת עתירה של העירייה ראשונה ויוצאת דופן בסוגיה שהגישה עיריית קריית מוצקין לבג"צ נגד המשרד להגנת הסביבה וגופים נוספים בגין מפגעי ריח רעים המגיעים מאיזורי הכפרים וממקורות נוספים. הדיון הבא בבג"צ יתקיים בחודש פברואר.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות