fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פסטיבל הסרטים בחיפה יוצא לדרך

כ-200 סרטים חדשים בהקרנת בכורה ישראלית, 125 סרטים מחו"ל שרובם המכריע לא יופץ בארץ, אירועי חוצות, סדנאות אמן, כנסים ופורומים. כל אלה ויותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-29
מתוך הסרט "כוח משיכה" (צילום: יח"צ חו"ל)
מתוך הסרט "כוח משיכה" (צילום: יח"צ חו"ל)

בפסטיבל הסרטים חיפה, שיתקיים בין התאריכים 19-28 בספטמבר 2013, יוצגו כ-200 סרטים חדשים בהקרנת בכורה ישראלית, בהם "רק האוהבים שורדים" של ג'ים ג'רמוש, "יפה לנצח" של פאולו סורנטינו, "תשוקה" של בריאן דה פלמה, "אחרון הלא צדיקים" של קלוד לנצמן, "כוח משיכה" של אלפונסו קוארון עם סנדרה בולוק וג'ורג' קלוני שינעל את הפסטיבל ו"סיפור משפחתי" (שם זמני), סרטו של הירוקאזו קורה-אדה שזכה בפרס חבר השופטים בקאן 2013.

תוכניתו המלאה של הפסטיבל כוללת 125 סרטים מחו"ל, יצירות קולנועיות בולטות שהוצגו במיטב הפסטיבלים הבינלאומיים כמו קאן, ברלין או ונציה, ורובן המכריע לא יזכה להפצה בארץ.

הסרטים יוקרנו במספר מסגרות:
חיפה קלאסיקס – עותקים חדשים ומשוחזרים של "פדורה" של בילי וויילדר, "צ'רולטה" של סאטי אג'יטריי, "פרובידנס" של אלן רנה, "ילדי גן עדן" של מרסל קרנה, "בטיחות לפני הכל" בכיכובו של הרולד לויד ו"הגנב מבגדד" של ראול וולש. כל זאת לצד שורה של סרטים תיעודיים העוסקים בקולנוע ובהם "הנוסע" של מרסל אופולס וסרטם המדובר של ג'יימס טובאקואלק בולדווין "פותה ונזרק".

50/20 – לרגל ציון 50 שנה לצאתו של הסרט "שמונה וחצי" ו-20 שנה למותו של הבמאי האגדי פדריקו פליני, תתקיים תערוכת צילומים של העיתונאי, הצלם והדוקומנטריסט גדעון בכמן, ידידו של פליני, היחיד שהורשה לצלם על הסט של "שמונה וחצי". לצד התערוכה יוקרנו סרטו התיעודי של אטורה סקולה, "זה שם מוזר, פדריקו!", המוצג כעת לראשונה בפסטיבל ונציה, סרטו התיעודי של גדעון בכמן "צ'או, פדריקו!" ועותק משוחזר של "שמונה וחצי".

מחווה לאוזו – מחווה לבמאי היפני הענקי אסוז'ירואוזו לרגל ציון 50 שנה למותו.

חלון אל תרבות האיסלאם – מבחר מסקרן של סרטים חדשים מתורכיה, עיראק, מרוקו, איראן וכורדיסטאן.

סינמה ארט – מסגרת חדשה של סרטים תיעודיים בינלאומיים העוסקים בתחומי האמנות השונים.

40 שנה למלחמת יום כיפור – לציון 40 שנה למלחמת יום כיפור, יוקרנו בבכורה הפרק הראשון מתוך הסדרה התיעודית של עמית גורן "לא תשקוט הארץ", סרט האנימציה התיעודי "קרב אחד יותר מדי" שכתב וביים יואל שרון אודות הקרב על העיר סואץ ביומה האחרון של המלחמה, ופרק בסדרה התיעודית "מילכוד 73" של נורית קידר. כמו כן יתקיים האירוע "כיפור, זיכרונות מלחמה" שבו יציג עמוס גיתאי לראשונה חומרים שצילם בזמן המלחמה, שבמהלכה הוצב בצוות חילוץ מוטס, וכן יוקרן סרטו הידוע "כיפור".

תחרות עוגן הזהב – כמדי שנה תתקיים בפסטיבל תחרות עוגן הזהב לקולנוע ים תיכוני, שבה משתתפים סרטים שהופקו במדינות אגן הים התיכון.

תחרות הבמאים של המחר – כמדי שנה תתקיים בפסטיבל תחרות "הבמאים של המחר" בחסות תא מבקרי הקולנוע האירופי, "פדאורה".

מזרחה מהמערב – מבחר סרטים חדשים ועטורי שבחים ופרסים מארצות מזרח אירופה.

פנורמה – הפנורמה המסורתית של פסטיבל חיפה מציעה שלל הפקות מרחבי העולם. בין השאר יוקרנו "סאלבו", הסרט בכיכובו של סאלח בכרי ("ביקור התזמורת") שזכה בפרס הגדול בשבוע המבקרים של פסטיבל קאן האחרון, "בעלי הבית" שזכה בציון לשבח בשבוע המבקרים של פסטיבל קאן האחרון, סרטו החדש של ראשיד בושארב "ממש כמו אשה" בכיכובה של סיינה מילר, "עתיד מזג האוויר" עטור הפרסים בכיכובה של איימי מאדיגן ו"זרים על שפת האגם", זוכה פרס הבימוי ב"מבט מסוים" בפסטיבל קאן האחרון.

קולנוע תיעודי מהעולם – מבחר של סרטים תיעודיים מרחבי העולם העוסקים במגוון נושאים. מהמסע המסחרר שמציע ג'וליאן טמפל ברחבי לונדון בסרטו "לונדון: בבל החדשה", דרך ההתחקות של שיין מדוז אחר להקת הרוק האייקונית בסרטו "הסטון רוזס: עשויים מאבן", ועד ל"לסמוך על אלוהים", הסרט שהצליח לגרום לאלינור סקווילארי, מי שהיתה מזכירתו של ברנרד מיידוף במשך 25 שנה – לדבר.

זהות יהודית – שלל סרטים תיעודיים ועלילתיים הנוגעים ביהדות. במסגרת זו יוקרן סרטו של קלוד לנצמן "אחרון הלא צדיקים", שבו הוא חוזר (20 שנה אחרי "שואה") לעסוק במלחמת העולם השנייה. הסרט הוצג בפסטיבל קאן 2013.

טירוף בחצות – מסגרת חדשה של סרטים אפלים לשעת לילה מאוחרת: "אנחנו מה שאנחנו", "מכוערים", "נקמה כחולה" (שזכה בפרס פיפרסקי בשבועיים של הבמאים בפסטיבל קאן), ו"סיימון קילר".

במסגרת אירועי חוצות ייערכו קפה קולנוע ברחבת הפסטיבל, קפה קולנוע בכיכר פריז בעיר התחתית ואירועים שונים בגן האם.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר www.haifaff.co.il

מתוך הסרט "כוח משיכה" (צילום: יח"צ חו"ל)
מתוך הסרט "כוח משיכה" (צילום: יח"צ חו"ל)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות