fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עכשיו אמא מדברת

טל בן בנימין מקרית טבעון ורעות קרשובר מקרית ביאליק גילו בלילה נטול שינה של שתי אמהות צעירות את נפלאות הרשת החברתית. עכשיו הן מנהלות את הפורום הענק "אמהות מדברות בצפון" עם כ-3000 אמהות ואף יוצאות מהגבולות הווירטואליים ולא מתכוונות לעצור בזה את עסקי האמהות
רעות קרשובר וטל בן בנימין
רעות קרשובר וטל בן בנימין (צילום: רותם כבסה)

גילוי נאות: הריון מעסיק אותי רק בהריון – לא מעבר. בכלל, אני לא אמא של מפגשי הורות, אלא יותר מהסוג שמדליק את הלפטופ שעתיים אחרי הלידה. אבל בימים אלו, כשאני מתגלגלת לקראת החודש שמיני, איכשהו מצאתי עניין באחד הפורומים היותר פופולריים בפייסבוק, תוצרת הקריות, שהפך להיות מעין תנ"ך ומדריך לאמהות טריות שלא מפסיקות ללמוד זו מזו ולשתף זו את זו ולהעביר לא מעט לילות נטולי שינה יחד. כך, למשל, בשבוע שעבר בשעה שלוש בלילה, העלתה תושבת הקריות תמונה מחדר לידה. האמהות האחרות מיהרו לתת בלייק ולאחל מזל טוב.

מתברר שמאחורי הקבוצה שהצליחה להגיע לכ-3000 חברות, ממטולה ועד חדרה, עומדות שתי נשים מקרית ביאליק: טל בן בנימין ורעות קרשובר מקרית ביאליק. שתי אמהות שהחליטו להקים את פורום "אמהות מדברות בצפון" על מנת לתת מענה ותמיכה לאמהות כמעט בכל תחום ובכל שאלה: מה עושים כשלתינוק יש גזים או חום באמצע הלילה, או איפה אפשר להתפנק במסעדה טובה.

פתאום אמא בין הוללות

יום שני, 10:00, הקריון, מקום המפגש המועדף לנשים אחרי חופשת לידה. לפגישה מגיעה צעירה הריונית ואחרת עם תינוקת בעגלה משודרגת. אמנם מעולם לא נפגשנו, אבל כבר ידענו לא מעט אחת על השנייה. "באיזה שבוע את?", שואלת אותי ההריונית. "בדיוק כמוך", אני משיבה. "אז מה שלום איה?", שואלת השנייה לשלום בתי, שעליה שמעה כמו על ההריון שלי דרך הרשת החברתית.

טל בן בנימין, בת 30, מקרית טבעון  היא בעלת חנות אינטרנטית לילדים, אמא לליאן בת שנתיים וחצי ומצפה ללידה בעוד חודשיים. כל עולמה קשור לנשים בהריון, ילדים, הורות ואמהות. היא בוגרת עיצוב אופנה בויצו ומתכוונת לפתוח בקרוב בטבעון חנות לממכר אוכל ביתי, שבה תכלול מחלקה שלמה לאוכל עבור נשים אחרי לידה. כשהיתה בהריון עם בתה חשבה ששמלות כלה ועיצוב תכשיטים זה הייעוד שלה, אבל אחרי הלידה התחום הפסיק לעניין אותה.

רעות קרשובר, בת 29 מקרית ביאליק, היא אמא לנועם בן השלוש ולמיקה בת השלושה חודשים. בעבר עבדה כמפיקת אירועים. עבודה אינטנסיבית. עד שנולד בנה בכור. אז תפיסת עולמה השתנתה, היא הבינה שהיא רוצה להיות אמא אחרת. "לקחתי את האמהות לכיוון אחר".

הכתבה המורחבת תפורסם  ביום שישי בעיתון "הד הקריות"

רעות קרשובר וטל בן בנימין
רעות קרשובר וטל בן בנימין (צילום: רותם כבסה)

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות