fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משחקי הרעב

אחרי שהגיע למשקל שיא של 250 ק"ג החליט ניר ויסהאוט להתחיל במהפך ששינה את חייו. הוא החל לחקור מה גורם לו לאכול כל כך הרבה עד שהבין שזה בטח לא הרעב. שבע שנים אחרי, לאחר שנפרד מלא פחות מ-150 קילוגרמים, ויסהאוט לא מפסיק להפיץ את הבשורה
ניר ויסהאוט (צילום: באדיבות המסע של ניר)
ניר ויסהאוט (צילום: באדיבות המסע של ניר)
ניר ויסהאוט (צילום: באדיבות המסע של ניר)
ניר ויסהאוט (צילום: באדיבות המסע של ניר)

שבע שנים אחרי המהפך ששינה את חייו, במהלכו השיל 150 ק"ג ממשקלו, ניר ויסהאוט עדיין לא מצליח להיזכר לזכור ימים ולו בודדים שבהם היה אדם רזה.

המלחמה במשקל העודף מלווה אותו מילדות. הוא זוכר, למשל, איך כשמלאו לו שבע, הוריו לקחו אותו לתזונאים ודיאטנים בניסיון להכניסו למשטר אכילה ולסייע לו להוריד במשקל. הוא גם זוכר איך הניסיון הזה, כמו לא מעט כאלו שבאו לאחריו, הסתיים בכישלון והוא נותר ילד שמן.

וכך, במהלך כל חייו ניסה ויסהאוט, תושב חיפה, כמעט בכל דרך אפשרית להתמודד עם בעיית המשקל. דבר לא הועיל, עד אשר שבגיל 27 החליט לעשות מהפך בחייו. הוא כבר הגיע למשקל שיא של 250 ק"ג, אבל בנחישות וללא פשרות הצליח להשיל 150 ק"ג.

קצת אחרי שהגיע ליעדים שהציב לעצמו, הבין שאם הצליח לשנות את חייו באופן כל כך דרמטי, הוא בוודאי יכול ללמד ולתמוך גם באחרים הסובלים מאותה הבעיה, ולפני כארבע שנים, פתח עסק עצמאי, עם שם שמשקף במידה לא מבוטלת את מה שעבר ועדיין עובר עליו: "המסע של ניר".

בית סביב המטבח
"אני בא ממשפחה צ'כית-הונגרית ורוב החיים שלנו בבית נסבו סביב אוכל ובישולים. כל בני המשפחה שלי סובלים מעודף משקל, למרות שגם אמא שלי רזתה לאחרונה 35 ק"ג", מספר ויסהאוט, "כילד המבוגרים נהגו לומר לי: 'אתה ילד כל כך יפה, לא חבל שאתה כזה שמן?'.

הילדים שידועים כעם אכזר שלועג על השונה ויוצא הדופן, היו צועקים לעברי כשאכלתי: 'זה בקושי יספיק לך לכמה דקות'. מתוך הבושה והפחד שיצעקו לי נהגתי לאכול בסתר, לא רציתי שאף אחד לא יראה אותי אוכל. היו גם ילדים שכינו אותי 'שמן דובון' וכינויים פוגעניים אחרים. לא השתתפתי בשיעורי ספורט כי לא יכולתי לרוץ וגם בטיולים שכללו מסעות לא יכולתי להשתתף מפאת הקושי במאמץ.

תמיד הייתי אאוטסיידר, נהגתי להסתגר בבית כי התביישתי במראה שלי. כשקיבלתי צו ראשון הודיעו לי מצה"ל שאוכל להתגייס רק בתנאי שאוריד 50 ק"ג וכשהבנתי שלא אצליח לעשות את זה והחלטתי להתנדב. זו היתה הפעם הראשונה בחיי שחשתי שאני לא רוצה להיות אאוטסיידר, שאני רוצה להיות כמו כולם ולשרת בצבא, אבל נתקלתי בהתנגדות ועברתי לא מעט ועדות בהן קיבלתי סירובים, כשביקשתי להתנדב".

ויסהאוט התעקש להתנדב לצה"ל, גויס ושירת בתפקיד משרדי. בסוף השירות הצבאי הוא שקל 183.2 ק"ג.

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות