fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מזון לנשמה

בינואר האחרון, בעקבות פרידה, יצאה דנה ויינר, סגנית מנהלת המחלקה לתזונה קלינית ברמב"ם, למסע מלכות המדבר, מסע מטלטל במדינת עולם שלישי עם 40 נשים זרות שהוליד בעקבותיו יומן מסע אחר
"ההחלטה אולי הכי טובה שעשיתי בחיים". דנה ויינר צילומים: עצמי
"ההחלטה אולי הכי טובה שעשיתי בחיים". דנה ויינר (צילומים: עצמי)

"…טוב, אז שמרתי על שתיקה עד עכשיו, בעיקר כי ככה אני כשאני בלחץ. מכריי הטובים יודעים שזה הזמן היחיד שאני שותקת. אבל עכשיו כשהכול מוכן ובשעה הזאת מחר אהיה בצד השני של כדור הארץ, בארץ הקשת בענן (שזה שם יפה למדינה שתכל'ס מורכבת מהרי געש שרובם פעילים, ואפשר לעשות עליה את חידון האסונות הבינלאומי), אנהג בג'יפ חדש דנדש, אראה נופים עוצרי נשימה, אטפס על הרים מקפיאים, אטבול באגם בלוע הר רעש, אכין אוכל בפויקה, אשן בשק"ש, אקפא למוות בלילה, אעקץ ביום ואהיה מוקפת מלא מלא נשים מדהימות, שאני די בטוחה, אינן מוכנות עדיין למסע הזה". (מתוך יומן המסע של דנה ויינר)

מחר ב"הד הקריות"

אף אחד ממטופליה הרבים של דנה ויינר, סגנית מנהלת המחלקה לתזונה קלינית ברמב"ם, לא שיער שהתזונאית המומחית למחלות כליה, יצאה למסע העצמה נשי ורוחני, עם עשרות נשים מרחבי ישראל, שביקשו להיות מלכות מדבר. ויינר, בת 37, נולדה בבית החולים רמב"ם, שבו היא עובדת. בת זקונים שגדלה בקרית ביאליק. אחרי הצבא החלה ללמוד תזונה ברחובות, שם חיה במשך שלוש שנים ובתום הלימודים שבה לחיפה. כבר 13 שנים שהיא עובדת ברמב"ם כתזונאית מומחית למחלות כליה.

"ההארד קור הכי מעניין אותי", היא מעידה על עצמה, "ככל שהם יותר חולים כך זה יותר מעניין אותי. את החולים הכי מורכבים, הכרוניים, אני פוגשת בטיפולי דיאליזה". ויינר מטפלת בכ-90 מטופלים ביחידה ברמב"ם וביחידת הדיאליזה בקרית ביאליק. בנוסף, היא עובדת עם מטופלי דיאליזה בבית אבות ומרצה לתזונה במכללת תל חי.

למלכת המדבר יצאה בחודש ינואר, לאחר שסיימה ממערכת יחסים. עשרה ימים שטילטלו את עולמה. "יום אחד חזרתי הביתה אחרי פרידה ממישהו ונכנסתי לפייסבוק. פתאום קפצה לי פרסומת הרשמה למיונים למלכת המדבר בחודש יוני. אמרתי לעצמי: 'יאללה בואי נלך, מה יש לך להפסיד'. זו הייתה הפעם הראשונה שפרסמו שני יעדים במקביל. ידעתי שלגואטמאלה אין מצב שאני נוסעת, אבל הפירנאים בספרד, נשמע לי טוב, זה אירופה פה קרוב, יהיה באיזי".

"ההחלטה אולי הכי טובה שעשיתי בחיים". דנה ויינר צילומים: עצמי
"ההחלטה אולי הכי טובה שעשיתי בחיים". דנה ויינר (צילומים: עצמי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות