fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

לא עומדים בחשבון המים?

מוזמנים להרצאה וסרט על תאגידי המים והפרטת השלטון המקומי. חמישי 28.3 בשעה 21:00 בסינמטק חיפה
מתוך הסרט "מנתק המים"

גיא פדה מבית הספר למדעי המדינה באוניברסיטת חיפה וחבר הוועד המנהל של המכללה החברתית כלכלית ירצה על הסיבה להקמת תאגידי המים וצמצום שליטתן של הרשויות המקומיות הנבחרות על תחומי הניהול המקומיים. גם בחיפה כמו בכלל מדינת ישראל מתלוננים תושבים על חשבונות מים מנופחים, גלגול עלויות המים על הצרכן, ובעיות קשות נוספות מאז הועבר הטיפול במים מהרשויות המקומיות לתאגידי המים בשם היעילות. האם הצעד הזה אכן היטיב עם הכלכלה הביתית של האזרח הישראלי והאם זה מתיישב עם הדמוקרטיה?

מתוך הסרט "מנתק המים"

לאחר ההרצאה יוקרן הסרט: 'מנתק המים' (ישראל, 2012) המתאר את מצבו הכלכלי של גבי בן ה-52 (השחקן משה איבגי) , הדוחק אותו לקחת עבודה כמנתק מים לאנשים שלא משלמים את חשבון המים שלהם. ככל שהוא מנתק יותר כך הוא מרוויח יותר. כל ניתוק הוא מאבק שגורר ריב וויכוח והשפלה. למרות שגבי סופג את העלבונות וממשיך הלאה הם מחלחלים פנימה. בנו של גבי שחולם להיות שחקן כדורגל מקצועי הוא תקוותו היחידה. אבל כשיום אחד גבי מנתק את המים לעסקן כדורגל בקבוצה של בנו החלום שלהם עלול להתנפץ.

"רוחות של שינוי" היא סדרה המשותפת למכללה החברתית-כלכלית ולסינמטק חיפה המתקיימת זה השנה השביעית ברציפות. במסגרת זו מוצגים סרטים והרצאות המגישים פרספקטיבה רחבה על כמה מן המשברים, המאבקים והמהפכות המתגלגלים ברחובות ערים בעולם ובארץ. לצד הסרטים המתעדים את ההתרחשויות התכנית כוללת גם דיונים והרצאות בהשתתפות יוצרים, מומחים ופעילים חברתיים, המספקים את ההקשר העכשווי והמקומי.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות