fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חודש המודעות לסרטן השד: עוצמת הבדיקה הגנטית

כ- 15 אחוז ממקרי סרטן השד מתפתחים על רקע נטייה משפחתית תורשתית ובקרב נשים ממוצא אשכנזי הסיכון התורשתיגבוה יותר. המרכז לגנטיקה רפואית מציע פגישת ייעוץ גנטי ובדיקות גנטיות לסרטן השד ולראשונה בישראל, גם בדיקה גנטית עד הבית
המרכז לגנטיקה רפואית. חודש המודעות לסרטן השד ( צילום: ניב קנטור)
המרכז לגנטיקה רפואית. חודש המודעות לסרטן השד ( צילום: ניב קנטור)

לרגל חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד אשר יצוין בישראל ובעולם בחודש אוקטובר, מציע המרכז החדש לגנטיקה רפואית, שירותי ייעוץ גנטי ובדיקות גנטיות לסרטן השד. הבדיקות ופגישות הייעוץ מוצעות במחירי היכרות ובזמינות תורים גבוהה ומידית במהלך כל חודש אוקטובר. המרכז מאויש על ידי צוות רפואי בראשות פרופ' איתן פרידמן, מנהל היחידה לאונקוגנטיקה במרכז הרפואי שיבא תל השומר אשר מכהן כמנהל רפואה ראשי במרכז החדש ובעל שם עולמי בתחום סרטן על רקע תורשתי.

הבדיקות לגילוי נטייה גנטית לסרטן השד, יערכו באמצעות נטילת דגימות דם ורוק ובמקביל ולראשונה בישראל, מציע המרכז לגנטיקה רפואית גם שירות בדיקה גנטית לסרטן השד עד הבית.

בין יתר שירותי המרכז ניתן למצוא ייעוץ גנטי ליחידים ולמשפחות החוששים כי הם בסיכון מוגבר לפתח סרטן שד ושחלות הכולל בניית אילן יוחסין, ייעוץ גנטי לנשים שחלו בעבר או חולות בהווה בסרטן השד והשחלה ולקרובי משפחתן והערכה של רמת הסיכון האישית והמשפחתית לקיומם של פגמים גנטיים המגבירים את הסיכון לפתח סרטן שד ושחלות, המלצות לתוכנית מעקב אישית לגילוי מוקדם וצמצום אקטיבי של הסיכון  וכן טיפול אונקולוגי בהתאמה אישית לנשים החולות בסרטן השד.

המרכז לגנטיקה רפואית. חודש המודעות לסרטן השד ( צילום: ניב קנטור)
המרכז לגנטיקה רפואית. חודש המודעות לסרטן השד ( צילום: ניב קנטור)

פרופ' איתן פרידמן, המנהל הרפואי של המרכז לגנטיקה רפואית מסר היום כי: "סרטן השד הינה מחלת הסרטן השכיחה ביותר בקרב נשים. כ- 15% ממקרי סרטן השד מתפתחים על רקע נטייה משפחתית תורשתית ובקרב נשים ממוצא אשכנזי הסיכון התורשתי יכול להיות אף גבוה יותר. אני ממליץ לכל אישה עם ריבוי מקרי סרטן השד במשפחה או מקרה בודד בגיל צעיר, להגיע אלינו במהלך חודש המודעות לסרטן השד. גם לנשים שנבדקו לפני 10 נשים ויותר מומלץ להיבדק שוב שכן המידע ויכולת הגילוי של הבדיקות הגנטית התפתחו באופן דרמטי בעשור האחרון".

בדיקות גנטיות לסרטן השד והשחלות נועדו לאבחן או לשלול סיכון גבוה לפתח סרטן של השד והשחלות על רקע משפחתי. הצורך בביצוע בדיקה גנטית וסוג הבדיקה המומלצת משתנים מאישה לאישה ומותאמים לכל אישה באופן אישי במסגרת פגישת ייעוץ גנטי.

אבחנה של סיכון יתר מאפשרת לאישה ולבני משפחתה לנקוט באמצעים רפואיים מוכחים ויעילים לצמצום הסיכון ולגילוי מוקדם. הבירור הגנטי לסרטן השד והשחלות מתאים לכל אישה החוששת לקיומו של סיכון גבוה. חשד לסיכון גבוה נוצר לרוב עקב ידיעה על מקרה סרטן אישי או משפחתי, מוצא מסוים, ריבוי של מקרי סרטן במשפחה, אבחון של המחלה בגיל צעיר יחסית.

הבירור הגנטי מתאים במיוחד לנשים אשכנזיות מעל גיל 25 (ללא מקרי סרטן שד במשפחה), לנשים שבמשפחתן אובחנו מספר מקרי סרטן כולל סרטן השד, לנשים שאצלן או במשפחתן אובחנה המחלה בגיל צעיר יחסית (מתחת ל-50), לנשים שבמשפחתן או אצלן אובחן בכל גיל סרטן של השחלות, סרטן שד דו-צדדי, סרטן לבלב או סרטן שד אצל גבר. הבדיקות והייעוץ יינתנו בזמינות תורים גבוהה ומידית, באיכות שירות בלתי מתפשרת והכל תחת קורת גג אחת ובניהולו הרפואי של פרופ' איתן פרידמן, מומחה בגנטיקה רפואית. המרכז נמצא ברחוב הברזל 5, תל אביב.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות