fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אופנה ועיצוב פנים מתכתבים אחד עם השני"

לדברי מעצבת הפנים שרון גוזלן, בעיצוב הבית, כמו באופנה, יש טרנדים מתחלפים. כדי לעצב ללקוחותיה בדיוק על פי טעמם, היא קודם מכירה אותם ורק אז, יודעת איך לעצב עבורם את בית חלומותיהם
שרון גוזלן. מעצבת פנים. צילום: דורון גולן
שרון גוזלן. מעצבת פנים. צילום: דורון גולן

עיצוב הפנים אומר רבות על האנשים שמתגוררים בבית, על האופי האישי, הטעם, הדברים שמייחדים אותם ועל השילוב של הכל ביחד. על המסע לתוך העולם הקסום, אחראית מעצבת הפנים, שרון גוזלן.

בביתה המעוצב שמקרין חמימות מספרת גוזלן שאת דרכה החלה בכלל כמורה לחינוך מיוחד. “ועם כל האהבה למקצוע הרגשתי שחסר לי משהו בחיים” היא מספרת “התחלתי לתרגל יוגה ואחרי קורס מורים לימדתי יוגה ועברתי כל מיני שינויים בבית. הנושא של העיצוב תמיד בער בי ואז החלטתי שהגיע הזמן לעשות משהו ונרשמתי ללימודי עיצוב פנים”.

בתשע השנים האחרונות עוסקת גוזלן באהבה שעדיין בוערת בה, עיצוב פנים, וככל שחולף הזמן האהבה הזו רק גדלה והולכת. כשהיא מדברת על העבודה פניה מאירות משמחה והיא מסבירה “עיצוב פנים דומה מאוד למה שמכונה אדריכלות פנים. כשאני מלווה פרויקט או מנהלת פרויקט אני אחראית על הכל, על כל תוכניות העבודה, שזה אומר חשמל, אינסטלציה, הריסה, בנייה, מיזוג אויר, נגרות, תכנון מטבח, ריצוף, חיפוי קירות מקלחת וכמובן התנהלות מול הקבלנים המבצעים ומול יועצים שונים”.

גוזלן מתרכזת בעיקר בעיצוב בתי מגורים והיא מספרת: “הלקוחות מגיעים אלי לעיתים עם חשש ואני צריכה קודם להרגיע אותם, כי כשנכנסים לעיצוב של הבית מדובר על עלויות כספיות. ראשית אני מבררת איתם מה באמת הם צריכים כי זה יכול לנוע החל מלהחליף ספה ועד לשיפוץ כולל של כל הבית. רק אחרי שאני רואה את הבית ויודעת מה הולכים לעשות אני מכינה דוגמאות שונות של כמה סגנונות כדי לראות למה הם מתחברים וגם מכירה אותם לעומק כדי לדעת את האופי שלהם. ביחד אנחנו בוחרים את הקו העיצובי שלעיתים הוא גם משתנה במהלך השיפוץ. זה תהליך אמוציונאלי ומורכב. לכל תהליך כזה אני מתייחסת אליו כאילו זה שלי ובשבילי ואני נותנת 200 אחוזים ממני כדי שזה יצליח”.

שרון גוזלן. מעצבת פנים. צילום: דורון גולן
שרון גוזלן. מעצבת פנים. צילום: דורון גולן

גוזלן מעודדת את הלקוחות שלה לקחת חלק בתהליך “האופי שלהם הוא חלק מהעיצוב” היא מסבירה “ואני רוצה שהאופי שלהם ישתקף בעיצוב של הבית ככה שבכל פעם שהם ייכנסו הביתה הם ירגישו שזה המקום הכי טוב עבורם, המקום שנותן להם את התחושה האישית שלהם שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. מבחינתי, התהליך של העיצוב משלב הרעיונות ועד לעבודה בשטח זה החלק הכי כייף בעבודה כי אני רואה כיצד הבית לובש חיים ואופי ואני יודעת איך הוא יראה בסופו של התהליך”.

לפני שניגשים לעצב את הבית מחדש, אומרת גוזלן שהדבר הכי חשוב זה להגדיר את מסגרת התקציב ולפי המסגרת הזו ניתן להחליט מה אפשר לעשות. לאחר מכן יש להגדיר מה הכיוון של העיצוב והמטרה שלו שכן עיצוב של בית שבו מתגוררים לטווח ארוך שונה מעיצוב בית שבו המגורים יהיו לשנים בודדות. “יש לתת כבוד לחומרים ולמוצרים שכבר נמצאים בבית”, אומרת גוזלן, “לא חייבים לקנות חדש, יש המון דברים שאפשר למחזר, להתאים לעיצוב החדש, לשנות מיקום, תמיד כדאי להעז ולראות דברים מזוויות נוספות”.

הטרנד הנוכחי, לדברי גוזלן, הוא שימוש במרצפות ענק, פרקט “פיש בון” (עצמות דג) ומקלחונים ענקיים. “אופנה ועיצוב פנים מתכתבים אחד עם השני”, היא מסבירה, “ולכן רואים השפעות הדדיות שבאות לידי ביטוי בעיצובים הנוכחיים. בתחום הריהוט אפשר לשלב חומרים וצבעים שונים, בדיוק כמו בתחום הלבוש והקאמבק העכשווי זה הטפטים שחוזרים לאופנה והיום הם איכותיים ומעוצבים ומאפשרים ליצור איתם דברים חדשים ומעניינים”.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות