fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"כשעומדים בפקק, רואים נהגים עם פרצופים של ייאוש"

לפני כחודש נפתח כביש עוקף קריות ברעש תקשורתי. אלא שהדרך אל היעד רצופה בפקקים ובנהגים זועמים. הדיווחים התכופים של העיר הפקוקה נשמעים בגלגל"צ. החברה הלאומית לדרכים: "נבחנת אפשרות להמליץ על הפיכת התנועה ברחוב חוגלה בביאליק לדו סטרית"
כביש עוקף קריות
(צילום רותם כבסה)

תושבי הקריות קיבלו מתנה לחג כאשר כביש עוקף קריות נפתח שלושה חודשים לפני הזמן. אבל קצת אחרי החגיגות, החלו הפקקים ועומסי התנועה הגדולים. בלינקר דיווח לראשונה מיום פתיחתו של כביש על עומסי תנועה גדולים. העומסים יוחסו לתקופת החגים, והסברה היתה כי במהלך החגים יותר אנשים משתמשים בתחבורה פרטית בכל שעות היום. אלא שגם אחרי החגים הפקקים נשארו, כאשר לעיתים הדרך מהצ'ק פוסט ועד צומת קרית אתא נמשכה כ-40 דקות. מהפקקים סובלים גם תושבי גבעת הרקפות שבקרית ביאליק.

אין לאן לברוח

"נסעתי לבית העלמין צור שלום ביום שישי שעבר, וברמזור האחרון במחלף גבעת הרקפות עמדתי 20 דקות", אומר תושב קריות, "התפלאתי שאנשים עושים את הדרך באופן קבוע, זה נראה לי מיותר. בשבילי זו הפעם הראשונה והאחרונה שאני נוסע בכביש. כל הנסיעה באמת עוברת חלק ומהר, אבל הכל מתבטל ברגע שנתקעים ביציאה במשך דקות ארוכות ואין לאן לברוח".

פיני קרן, תושב קרית ביאליק: "כל בוקר אני יוצא משכונת אפק בקרית ביאליק, ומהיציאה לכביש הראשי יש פקק עד הכביש עצמו. כל בוקר אני עומד עשר דקות בפקק של קילומטר. זה מאוד מקומם, הכביש בעצם לא שווה, עם כל ההנאה שבנסיעה בו כי הכביש עצמו חופשי לנסיעה, הכניסה והיציאה אליו זה טירוף. בערב, כשאני חוזר מקרית אתא לכיוון הבית, זה סיוט בקטע הכביש שהופך משני נתיבים לאחד. לוקח לי בין חצי שעה ל-45 דקות. הכי מתסכל שברגע שנכנסת לכביש אין לאן לצאת. בכניסה לכביש אתה לוקח סוג של הימור, יהיה פקק או לא?

כביש עוקף קריות
בעוד כחצי שנה תסתיים בניית החלק השלישי. כביש עוקף קריות (צילום: רותם כבסה)

"כשעומדים בפקק, רואים שהנהגים מחליפים ביניהם פרצופים של ייאוש. הכביש הוריד את הלחץ בכביש עכו-חיפה, אבל הלחץ עבר לכאן". הסיבה לפקקים הגדולים נעוצה בעובדה שבניית כביש עוקף קריות עדיין לא הסתיימה. רק בעוד כחצי שנה תסתיים בניית החלק השלישי, שמסתיים באזור התעשייה נעמן, סמוך לכניסה הדרומית לעכו.

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר: "החברה ממשיכה לעקוב אחר השינויים בעומסי התנועה בכביש עוקף קריות ובדרכים החלופיות בכבישים 4 ו-70. התנועה בשלוש החלופות עדיין לא התייצבה, הן בשל פרק הזמן הקצר שחלף מאז פתיחת כביש עוקף קריות (נהגים עדיין עושים ניסיונות), והן בשל תקופת החגים שאינה מלמדת על מגמות התנועה בימי חול, בהם רוב הנהגים בשעות העומס, נוסעים לעבודה או חוזרים ממנה.

"עיקר העומסים הם ביציאה מכביש 22 לכביש 79 בשעות אחר הצהריים. אחת הסיבות לכך היא המעבר משני נתיבים לנתיב אחד עקב העבודות בכביש 79. עבודות אלה עתידות להסתיים בתוך כשלושה חודשים. עם סיומן, תורגש הקלה מיידית בנתיב נסיעה זה.

"בנוסף, החברה הלאומית לדרכים בוחנת אפשרות להמליץ על הפיכת התנועה ברחוב חוגלה בקרית ביאליק לדו סטרית. בכך ייפתח עבור הנהגים היוצאים מכביש עוקף קריות ומבקשים להמשיך לעכו וצפונה נתיב נסיעה נוסף, אשר יקל את הלחץ על צומת אפק (המפגש של 79 ו-4 סמוך לקריון)".

הכתבה המלאה ביום שישי בעיתון הד הקריות 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות