fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תבוסה צפויה מראש

כמו שמכבי חיפה נראתה ביום ראשון בבאר שבע היא לא תגיע לשום מקום. נכון שיש הרבה פצועים וצריך לבדוק למה, כי לא היה שום עומס על הקבוצה העונה. משהו לא עובד טוב בתחום הכושר הגופני וההתאוששות. מעבר לכך צריך לרענן את השורות עם זרים איכותיים, ולא עם כאלה שזרים לכדורגל
יוחלף בחלוץ איכותי יותר. פיטים אזמי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ירוק עד / עמית פרוסנר

גם בהרכב מלא לחלוטין ועם סגל נטול פצועים לחלוטין הפועל באר שבע קבוצה טובה יותר ממכבי חיפה, בטח אצלה בבית. וכשמדובר במכבי ששולחת קצת יותר מחצי קבוצה, ומלאה בשחקנים צעירים, הפער רק הולך וגדל, ואם נוסיף לכל זה את העובדה שבסופו של דבר באר שבע מתמודדת על האליפות וצריכה את הנקודות יותר ממכבי נקבל משחק שתבוסה בו כמעט צפויה מראש.

עוד לפני שנתחיל לדבר על הכדורגל ממש, אי אפשר שלא להתייחס לעובדה הבלתי נסבלת שמכבי חיפה מגיעה למשחק באמצע חודש מרץ עם הרבה יותר מדי פצועים. פשוט לא יתכן שקבוצה ששיחקה 26 משחקי ליגה, שניים באירופה ועוד אחד בגביע (אפשר להוסיף גם את גביע הטוטו, אבל למפעל הזה מראש ההתייחסות פחות רצינית מלשאר המפעלים) תגיע למצב שלמאמן שלה אין אפילו שבעה מחליפים. שלא לדבר על זה ששניים מהמחליפים שהתלבשו: מוחמד עוואד ומרק ואליינטה רק חזרו מפציעה בעצמם, ואי אפשר היה לתת להם לפתוח. אניס אלושי, פיטים אזמי, עומר דמארי, אלירן עטר, כולם נעדרו בגלל פציעה. קמיל ואצק ואיסמעיל ריאן נעדרו בגלל כרטיסים צהובים. ללוזון היו על הספסל בדיוק שלושה שחקני שדה כשירים, רועי קהת, איעד אבו אביד ואיתן וולבלום. מישהו במכבי חייב לעשות בדק בית דחוף בכל נושא הכושר בקבוצה, ובכל נושא ההתאוששות אחרי משחקים. עם כל הכבוד, לא מדובר כאן במועדון ששיחק 50 משחקים, כמו השחקנים בקבוצות הגדולות באירופה, שעוד צריכים לשחק גם בנבחרות שלהם, בניגוד למה שקורה במכבי, והקצב בישראל הוא לא מהיר כמו בפרמיירליג. גם במשחק מול באר שבע מכבי איבדה שחקן  נטע לביא, שביקש להתחלף במחצית. בנוסף סאן מנחם, שנפגע בצורה קשה תוך כדי התקפה של באר שבע, אבל למען האמת הפציעה של מנחם לא קשורה לשאר הפציעות במועדון.

לא יישאר. אניס אלושי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
לא יישאר. אניס אלושי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

קריסה אחרי השער הראשון

אחד הדברים היפים בכדורגל שתמיד יש סיכוי קטן להפתיע, וגיא לוזון אילתר הרכב מתוך השחקנים שכן היו לו. ההגנה נשארה פחות או יותר כמו בשבוע שעבר, עם עומרי גלזר בשער, גארי קגלמאכר, הולמר איולפסון, דקל קינן ושי בן דוד. בקישור שיחקו לביא, יניב בריק, מנחם וגילי ורמוט, כשעמית זנטי שיחק בכנף וניקיטה רוקאביצה פתח כחלוץ 9. הכוונה הייתה ברורה, זה הרי לא הרכב שיכול לשחק ממש כדורגל, בטח אל מול קבוצה איכותית כמו באר שבע. לוזון חיפש לסגור את המשחק ואולי לעקוץ בהתקפה מהירה דרך ורמוט. משחקים מהסוג הזה עובדים בדרך כלל עד שהיריבה מבקיעה שער אחד, אז אין ברירה אלא לצאת קדימה, ובאמת בפתיחת המשחק באר שבע תקפה את השער של מכבי, אבל גם מכבי הגיעה להזדמנות אחת יוצאת מהכלל, כשורמוט הכין לקגלמאכר, שבעט מצד ימין לקורה. מכבי ניסתה מדי פעם ללחוץ וחטפה כמה כדורים באזור המסוכן, אבל לא ממש ידעה מה לעשות עם זה. קגלמאכר הציל פעמיים מהקו, גלזר הציל עוד פעמיים, עד שהובאן הבקיע בבעיטה אדירה מחוץ לרחבה ושלח את הקבוצות להפסקה ב-0:1 לבאר שבע, ובכך גמר את המשחק. אם היה אפשר לקוות שאולי באר שבע לא תבקיע ותלחץ, מהרגע שמכבי נכנסה לפיגור זה כבר היה סיפור אחר לחלוטין.

הפגרה באה בזמן

לביא כאמור נפצע במחצית ולוזון נאלץ להחליף אותו והכניס את קהת במהלך שלמעשה הפקיר לגמרי את מרכז המגרש לבאר שבע. כשלביא ובריק שיחקו ביחד הם עוד הצליחו לעזור להגנה ולהחזיק את הסחף, קהת אולי התקפי יותר, אבל בוודאי פחות טוב הגנתית מלביא. באר שבע תקפה והחטיאה, והשני היה באוויר, עד שמיכאל אוחנה הבקיע את ה-0:2, ומכאן ועד הסוף זו הייתה רק שאלה של הפרש שערים. מאור מליקסון עוד נפל ברחבה, בפנדל שלא היה, אבל בשורה התחתונה מכבי הפסידה 0:4 כואב. עכשיו יש פגרה של שבועיים, בגלל משחק הנבחרת היום בערב בספרד, ולוזון יקווה מאוד שלפחות חלק משחקני ההרכב יחזרו. מה שטוב מול רעננה בבית לא יספיק מול הקבוצות בפליאוף העליון ואם מכבי עדיין חושבת על המקום הרביעי היא חייבת לעלות למשחקים הבאים עם הרכבים חזקים יותר.

יוחלף בחלוץ איכותי יותר. פיטים אזמי (צילום: אדריאן הרבשטיין)
יוחלף בחלוץ איכותי יותר. פיטים אזמי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מי מהזרים יישאר?

בתחילת העונה, דיברו במכבי על בניית שלד שיאפשר להביא את הקבוצה להתמודד על האליפות בעונה הבאה עם תיקונים קלים של 3-4 שחקנים. בפועל אפשר לראות כבר עכשיו שמכבי תצטרך להביא הרבה יותר, אם בכוונת שחר לרוץ בצמרת בעונה הבאה. מבט על השחקנים הזרים ילמד אותנו שמתוך השישה שנמצאים כרגע במועדון לפחות שניים לא יישארו כאן ולמעשה רק אחד בטוח לעונה הבאה בגלל היכולת: קגלמאכר – 100 אחוז. האורוגוואי המצוין הוא השחקן הטוב ביותר במכבי עד עכשיו מפתיחת העונה. לא משנה אם הוא מגן ימני, או קשר אחורי או בלם. הוא מוסיף מנהיגות וקשיחות ובדרך כלל מסתדר עם השחקנים באגף שלו. יכול להיות שבעונה הבאה הוא יעבור לשחק כבלם, אבל אין ספק שהוא יישאר. איולפסון – 95 אחוז. האיסלנדי מאכזב עד עכשיו. יכול להיות שהוא עדיין לא התאקלם בליגה שלנו, ואולי הוא עדיין לא בכושר משחק אחרי הפגרה בנורבגיה, אבל הוא עדיין לא הראה את היכולת שהפכה אותו לשחקן הרכב קבוע ברוזנבורג הנורבגית. האיסלנדי חתום במכבי על חוזה ארוך טווח, ויישאר לעונה הבאה, אלא אם יקרה משהו יוצא דופן, כמו למשל שקבוצה תציע עליו מחיר דומה למה שמכבי שילמה עליו. ואצק – 75 אחוז. הצ'כי פתח מצוין את העונה ועשה עבודה של שני שחקנים. מאז הפציעה בגביע הטוטו מול באר שבע הוא מתקשה לחזור לעצמו וגם כשהוא בריא הוא מאוד לא מדויק ולא עושה את ההבדל שציפו ממנו כשהגיע מהליגה הפולנית. מאוד יכול להיות שליד קשר אחורי איכותי יותר הוא יחזור להראות את מה שהוא יודע. מרק ואליינטה – 5 אחוז. כשהספרדי בריא הוא אחד הבלמים הטובים ביותר בארץ, אבל זה פשוט לא קורה מספיק, ומכבי לא יכולה יותר להסתמך על שחקן כל כך פציע. אניס אלושי – 0 אחוז. האלבני הגיע כברירת מחדל בינואר, ומשחק על המשבצת של ואצק. למעשה הוא די דומה במשחק לצ'כי, רק פחות איכותי. הוא לא יישאר. אזמי – 50 אחוז. מצד אחד אפשר לראות שמדובר בשחקן חזק ופיזי, שיודע לשחק עם הגב וגם מסוגל למסור. מצד שני הוא לא מצליח להיכנס לכושר משחק ולא בטוח שלוזון ירצה אותו בכלל. יכול להיות שאם למכבי תהיה אפשרות להביא חלוץ זר איכותי יותר פיטים אזמי יוחלף.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות