fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קריסה לפי הספר

מכבי חיפה יוצאת לפגרה עם שוער שנותן מתנות ליריב, התקפה שצריכה כמעט עשרים מצבי כיבוש להבקיע, מאמן שלא מצליח להגיב למשחק ורק שש נקודות ליגה, ובידיעה שגם מהסגל הזה צריך להוציא יותר
עושה הכל על המגרש. ג'ורג' מנדז'ק צילום: אדריאן הרבשטין
עושה הכל על המגרש. ג'ורג' מנדז'ק צילום: אדריאן הרבשטין

מכבי חיפה יצאה לאצטדיון הלאומי לשעבר וקיבלה יריבה בהזמנה. רעננה לא ממש ברמה של מכבי חיפה, ומנחם קורצקי והשחקנים שלו חשבו בעיקר על לגנוב נקודה. רעננה הסתגרה בחלק האחורי ואפשרה בצורת המשחק שלה להחביא את מיכאל קרמר בהופעה איטית ואנמית להחריד ואת שלומי אזולאי, שעדיין לא מצליח למצוא את עצמו בקישור של מכבי. גם ככה מכבי הגיעה לארבעה מצבים יוצאים מהכלל, כשג'ורג' מנדז'ק, בעוד הופעה נהדרת, מכין בעצמו או מוסר לארנסט מאבוקה, שמכין מימין, אבל ניקיטה רוקאביצה ומוחמד עוואד הצליחו להחמיץ ממצבים נהדרים. גם תרגיל מצב נייח שהגיע לסאן מנחם לא עזר, והמגן של מכבי הצליח להחמיץ מול שער ריק מארבעה מטרים. הקבוצות ירדו לחדרי ההלבשה עם 0:0 ומשחק בשליטה מוחלטת של מכבי. במחצית השנייה מנדז'ק חטף עוד כדור ויצא קדימה והפעם הכין בצורה יוצאת מהכלל לרוקאביצה, שנעזר בשחקן יריב כדי להבקיע. מכבי הגיעה לעוד שני מצבים טובים, ואז מנדז'ק התלונן על כאבים ונאלץ לצאת והמשחק התהפך לחלוטין.

מנדז'ק – חצי קבוצה

ההשפעה של הקמרוני החדש של מכבי חיפה על הקבוצה מזכיר לי קצת את ההשפעה של סרגיי קנדאורוב בעונה שכל שאר שחקני הקישור מימי האליפות עזבו את מכבי. קנדאורוב נשאר עם אופיר קופל, עידן שום, וחיים סילבס ועדיין הצליח להבקיע ולהכין מצבים להתקפה. גם מנדז'ק, בינתיים, עושה הכל על המגרש ואין בכלל ספק שהוא נקודת האור הבולטת בעונה של מכבי חיפה. מכבי הבקיעה עד עכשיו חמישה שערים בליגה, שניים מול אשדוד, אחד מול בני יהודה, אחד מול מכבי פתח תקווה ואחד מול רעננה. מנדז'ק אחראי על ארבעה מהם, כשהוא הבקיע שניים ובישל שניים, וכל זה מעמדת הקשר המרכזי, שגם עושה המון עבודה הגנתית ומחלץ כדורים. כמות המצבים שהוא מכין לחברים שלו היא אדירה, והוא משתמש בכח הפיזי לנצח מאבקים במרכז השדה ולצאת קדימה. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם מכבי הייתה משחקת בלעדיו, אבל כנראה שאפילו את כמות הנקודות שיש לקבוצה, היא לא הייתה משיגה. כל זמן שמנדז'ק שיחק מול רעננה ראינו פחות או יותר קבוצה אחת. מהרגע שהוא יצא המשחק השתנה, רעננה יצאה יותר קדימה ולמרות שלא הגיעה ליותר מדי מצבים, שלחה את כל הכלים ההתקפיים מהספסל כי זה הרי באמת לא משנה להפסיד 1:0 או 2:0. בסופו של דבר רעננה הבקיעה שער שוויון בדקה ה-89, מטעות איומה של גיא חיימוב, שהדף כדור פשוט למרכז הרחבה. העובדה ששחקן רעננה נגע במהלך הערבוביה ביד והשער היה בהחלט צריך להיפסל רק מעצימה את התחושה שמכבי בכלל לא הייתה צריכה ללכת אחורה כדי לתת לרעננה אפשרות להתקיף.

עושה הכל על המגרש. ג'ורג' מנדז'ק צילום: אדריאן הרבשטין
עושה הכל על המגרש. ג'ורג' מנדז'ק צילום: אדריאן הרבשטין

כבר עדיף לא להחליף

פרד רוטן מכין את מכבי לא רע למשחקים ובדרך כלל הקבוצה נראית טוב מאוד במחצית הראשונה. הדברים משתנים במחצית השנייה, כשאז נכנס לעניין גם ניהול המשחק וגם החילופים. רוטן לא ממש מגיב לנעשה במגרש כמו שצריך והפעם אפשר להבין את החילוף בדקה ה-60 של סולליך במקום קרמר, אבל מכאן והלאה רוטן הוריד אחורה את מכבי, ופשוט נתן במתנה לרעננה את האפשרות להגיב וממש לא ברור למה. מנדז'ק נפצע, וביקש לצאת, אז רוטן הכניס במקומו את גל אלברמן. אפשר היה להבין את החילוף הזה אם למכבי היה קשר שמסוגל להחזיק כדור ולרוץ להתקפה, אבל בשלב הזה לשלומי אזולאי כבר נגמר האוויר, ומכבי נתקעה בלי יכולת לצאת קדימה מהקישור והפסיקה לסכן את ההגנה של רעננה.

ואם זה לא מספיק, אז החילוף בדקה ה-88 של עאיד חבשי במקום אזולאי פשוט שידר פאניקה. שוב, אין שום בעיה לרדת אחורה ולנסות להבטיח בכח את הניצחון. זה מקובל ואין מאמן שלא עושה את זה, הבעיה היא שמכבי לא מתורגלת במערך שלושה בלמים (שבאופן עקרוני היה יכול להתאים למגינים שלה וגם לקרמר, הרבה יותר מהמערך שהיא משחקת כרגע) ויותר גרוע, היא נשארה עם קישור שלא מסוגל להחזיק בכלל בכדור. קבוצות שעוברות למערך של שלושה בלמים משאירות לעצמן אפשרות להניע כדור ולמכבי עם אלברמן ונטע לביא לבד במרכז לא הייתה את האפשרות הזו. אגב, למכבי היה את סומא סיידובה על הספסל, שאמור היה לתת בדיוק את האפשרות להחזיק כדור, ורוטן שאמר בשבוע שעבר אחרי התיקו מול באר שבע, שהשחקן עדיין לא בכושר משחק וקיבל תוכנית אימונים, כנראה הצליח להיכנס לכושר די מהר, כי יומיים אחרי המשחק מול באר שבע הוא כבר ידע שהוא יהיה בסגל. בסופו של דבר מכבי מסיימת את המחזור השישי עם שש נקודות מתוך שמונה עשרה ויוצאת לפגרה במורל נמוך ועם הרבה מאוד סימני שאלה. בסיום המשחק התקבצו כמאה אוהדים ,חיכו לשחר, קראו לעברו קריאות ודרשו תשובות. שחר דיבר עם האוהדים והבטיח שיהיו שינויים.

מה יהיה עם חיימוב?

גיא חיימוב הגיע כרכש הישראלי היחיד בקיץ, אבל לעמדה החשובה מכולן. במכבי קיוו ששוער באר שבע והנבחרת יפתור את בעיית השוערים של הקבוצה, כשגם עומרי גלזר וגם אוהד לויטה הפגינו יכולת חלשה בעונה שעברה ועלו להגנה ביותר מדי שערי חובה. בינתיים חיימוב רחוק מאוד מלספק את הסחורה. הוא אמנם התחיל בסדר גמור בגביע הטוטו ומול מכבי תל אביב בהפסד, אבל מאז הוא "מקפיד" לעשות טעות גדולה ששווה שער בכל משחק שני. מול בני יהודה הוא נתן שער במתנה לירדן שוע, מול מכבי פתח תקווה הוא איחר מאוד בסגירה בשער הראשון ומול רעננה הוא הדף כדור פשוט בצורה איומה למרכז הרחבה. כמובן שגם שוערים הם בני אדם, וטעויות יכולות לקרות, אבל משוער נבחרת מנוסה כמו חיימוב אפשר וצריך לצפות להרבה יותר. חיימוב הגיע כדי לתת בטחון להגנה, ובינתיים הוא לא ממש עושה את זה, ומכבי יוצאת לפגרה עם שוער שנותן מתנות ליריב, התקפה שצריכה כמעט עשרים מצבי כיבוש להבקיע, מאמן שלא מצליח להגיב למשחק ורק שש נקודות ליגה, בידיעה שגם מהסגל הזה צריך להוציא יותר.

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות